Sundance Shorts 2018. Siedem filmów krótkometrażowych starannie wyselekcjonowanych z tegorocznej edycji festiwalu, pokazujących to, co w Sundance najlepsze: od dokumentu, animacji, przez fabułę do eksperymentu.
Maude, USA, 10 minut.
Scenariusz i reżyseria: Anna Margaret Hollyman.
Teeny myślała, że to tylko kolejna rutynowa praca jako niania - do czasu, kiedy spotkała swoją klientkę. W ciągu dnia Teeny postanawia stać się kobietą, którą zawsze chciała być, choć sama o tym nie wiedziała... dopóki nie zostaje złapana.
Baby Brother, USA, 14 minut.
Scenariusz i reżyseria: Kamau Bilal.
Młodszy brat reżysera wraca do mieszkania rodziców.
The Burden, Szwecja, 14 minut.
Scenariusz i reżyseria: Niki Lindroth von Bahr.
Mroczny musical rozgrywający się w przestrzeni handlowo-usługowej, usytuowanej obok autostrady. Zwierzęcy pracownicy komercyjnych obiektów radzą sobie z nudą i egzystencjalnym niepokojem za pomocą radosnych, tanecznych numerów.
Hair Wolf, USA, 12 minut.
Scenariusz i reżyseria: Mariama Diallo.
Nagroda Jury: Najlepszy Amerykański film fabularny.
W salonie fryzjerskim na gentryfikującym się Brooklynie pojawia się dziwny stwór: biała kobieta, której zamiarem jest wyssanie życia z kultury lokalnej czarnoskórej społeczności. Okoliczni mieszkańcy starają się jej pozbyć.
JEOM, USA, Korea Południowa, 4 minuty.
Scenariusz i reżyseria: Kangmin Kim.
Ojciec i syn mają takie same znamiona. Wierząc, że są one powiązane, syn próbuje zdrapać znamię ojca - za nic nie może się go pozbyć.
Fauve, USA, 12 minut.
Scenariusz i reżyseria: Mariama Diallo.
Nagroda Jury dla Filmu Krótkometrażowego. W kopalni odkrywkowej dwóch chłopców oddaje się pozornie niewinnej grze o władzę, której jedynym obserwatorem jest matka natura.
Matria, Hiszpania, 21 minut
Scenariusz i reżyseria Álvaro Gago.
Główna Nagroda Jury dla Najlepszego Filmu Krótkometrażowego. W obliczu trudnej codziennej
rutyny, Ramona próbuje znaleźć schronienie w relacjach z córką i wnuczką.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.