stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Światłoczuła Klasyka | Fortepian

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

W cyklu Światłoczuła Klasyka prezentujemy wybitne dzieła filmowe utrwalone na tradycyjnej taśmie 35mm. Po ponad stuletniej epoce powszechnego stosowania taśmy filmowej jako nośnika obrazu, coraz rzadziej mamy okazję oglądania filmów zapisanych na tym zasłużonym dla historii kinematografii materiale. Ideą naszego cyklu jest umożliwienie miłośnikom klasycznego kina oglądania filmów w tradycyjnej formie. W tym miesiącu zapraszamy na "Fortepian" w reżyserii Jane Campion.

paź 5

sobota, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 15 zł
ulgowy 10 zł
paź 16

środa, g. 18:00

bilety 39,90 zł
ulgowy 39,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 37,90 zł
16.06.2015
Godz. 18.00
wstęp: 10 zł
Link do sprzedaży online: laznia.pl/biletyonline.html
Wykład przed filmem oraz dyskusję po projekcji poprowadzi Tomasz Garstkowiak

KINOPORT
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia 2 - Centrum Edukacji Artystycznej
ul. Strajku Dokerów 5, Gdańsk - NOWY PORT

FORTEPIAN
1993 | 121' | Australia, Francja, Nowa Zelandia | reż. Jane Campion
Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej - Oscar za Najlepszy scenariusz oryginalny, Najlepszą pierwszoplanową rolę kobiecą (Holly Hunter), Najlepszą drugoplanową rolę kobiecą (Anna Paquin)
Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes - Złota Palma za Najlepszy film


"Fortepian" | 1993 | 121’ | Australia, Francja, Nowa Zelandia | reż. Jane Campion Więcej zdjęć ()

"Fortepian" | 1993 | 121’ | Australia, Francja, Nowa Zelandia | reż. Jane Campion

"Fortepian" | 1993 | 121’ | Australia, Francja, Nowa Zelandia | reż. Jane Campion



Ada McGrath opuszcza rodzinną Szkocję i wraz z córką przypływa do Nowej Zelandii. Tam czeka na nią Alisdair Stewart, mężczyzna, którego poślubiła korespondencyjnie na polecenie ojca. Kobieta jest niemową, a ze światem porozumiewa się dzięki pomocy córki. Jej jedynym prawdziwym łącznikiem ze światem staje się jednak fortepian. To dzięki temu niezwykłemu instrumentowi nawiązuje ona przedziwną, pół handlową relację z żyjącym na styku cywilizacji białych i Maorysów Bainesem. Ich romans okazuje się wkrótce silniejszy niż przywiązanie do konwenansów wiktoriańskiego świata i tradycyjnie rozumianej moralności. Przepiękna dzika wyspa jest odtąd tłem dramatycznych wydarzeń, które stanowią przełom w życiu Ady.