Nasza codzienność - w życiu prywatnym i zawodowym - nieustannie wymaga od nas wymyślania ciągle nowych rzeczy, kreowania innowacji czy kreatywności. Na czym polega tak naprawdę kreatywność? Czy każdy może być kreatywny? Jak działa proces kreatywny? Czy da się wyćwiczyć w tworzeniu nowych pomysłów? Na warsztatach poznasz techniki, które pozwolą ci łatwiej dochodzić do generowania nowych pomysłów.
Będziemy pracować nad realnym wyzwaniem, dotyczącym edukacji i postaramy się odnaleźć jak najwięcej odpowiedzi na pytanie: jak nadać "ludzką twarz" relacjom online. Nagła zmiana kazała nam wyjść poza utarte schematy i dotychczasową strefę komfortu. Przymus włączenia zasobów technologicznych wprowadził zmiany w obszarze komunikacji i sieciowania.
Analiza doświadczeń nauczycieli i wykładowców, uczniów i studentów, a także rodziców i opiekunów podczas kryzysu rzuciła nowe światło na niezaadresowane do tej pory potrzeby i przyniosła nowe pytania i wyzwania do rozwiązania. Zmiany można jednak zaprojektować w sposób, który będzie odpowiadał na potrzeby wszystkich użytkowników.
czego się dowiesz?
- dowiesz się, jakie są podstawowe zasady grupowej burzy mózgów
- przetestujesz różne techniki generowania pomysłów
- poznasz narzędzia do wspólnej kreatywnej pracy zdalnej
dla kogo?
Do udziału w warsztatach zapraszamy uczniów i studentów, których poza wiedzą zdobytą w szkole czy na uczelni, interesuje również podejście praktyczne.
Będziemy pracować przy użyciu narzędzi: ZOOM do komunikacji oraz Mural do pracy w grupach. Do udziału niezbędny jest komputer z dostępem do Internetu (praca na smartfonie będzie bardzo niewygodna) oraz mikrofon i kamerka video.
Prowadząca:
Agata Ciesielska - moderatorka design thinking, edukatorka i pasjonatka marketingu treści. Absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Gdańskim, swoją wiedzę zdobywała między innymi na kursach i warsztatach prowadzonych przez IDEO U, Business Model Inc., Design Thinking Institute oraz Concordia Design. Od wielu lat prowadzi autorskie warsztaty dla dorosłych i dzieci we współpracy z instytucjami kultury i jednostkami miejskimi. Praktykę biznesową zdobyła prowadząc własną działalność gospodarczą. Należy do członków założycieli stowarzyszenia Service Design Network Poland.
W ramach Strefy Startup koordynuje organizację wydarzeń dotyczących projektowania usług oraz marketingu (Miejski Service Design, konferencja SPEAK IN_UX), prowadzi prelekcje i warsztaty z tematów service design, marketingu treści i tworzenia materiałów graficznych. Prowadziła również badania dotyczące przestrzeni coworkingowych w Trójmieście, a także procesy projektowania usług i modeli biznesowych dla firm PPNT Gdynia.
Nie lubi się nudzić, uwielbia się uczyć i nieustannie szuka nowych inspiracji wokół siebie.