stat
Impreza już się odbyła

Symfonie Mahlera: Mój czas jeszcze nadejdzie Opinie (2)

paź 7

poniedziałek, g. 09:00, 11:00

bilety 28 zł
Kup bilet
paź 12

sobota, g. 18:30

Gdańsk,
bilety 105, 135, 175 zł
Sala Koncertowa na Ołowiance

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Koncert symfoniczny

Symfonie Mahlera ''Mój czas jeszcze nadejdzie''

Wystąpi:
Orkiestra Symfoniczna PFB
Kai Bumann - dyrygent

W programie:
GUSTAV MAHLER - VI Symfonia a-moll

KAI BUMANN
Od września 2008 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Dyrygent niemiecki, przez wiele lat blisko związany z polską sceną muzyczną.

Urodził się w Berlinie. Jest absolwentem wydziału dyrygentury tamtejszej Hochschule der Künste. W latach 1986 - 1992 roku współpracował na stałe jako dyrygent z wieloma teatrami operowymi w Niemczech, gdzie kierował muzycznymi premierami m.in. takich oper, jak: "Lady Macbeth mceńskiego powiatu" Szostakowicza, "Salome" Straussa i "Lulu" Berga, jak również operami od Mozarta po Verdiego.

Po zdobyciu II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Genewie w roku 1994 rozpoczął trwającą do dziś współpracę z najważniejszymi ośrodkami muzycznymi w Polsce. W 1996 r. został pierwszym gościnnym dyrygentem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (cykl koncertów Beethovena, "Pasja wg św. Łukasza" Pendereckiego), a także pierwszym dyrygentem w Staatstheater w Wiesbaden, gdzie prowadził m.in. opery taki jak "Czarodziejski flet" Mozarta, "Cyrulik sewilski" Rossiniego, "Tosca" Pucciniego i "Aida" Verdiego.

W 1997 r. objął dyrekcję artystyczną Opery Krakowskiej, stając się również jej pierwszym dyrygentem. Z zespołem operowym przygotował premiery m.in. "Czarodziejskiego fletu" i "Don Giovanniego" Mozarta, "Balu maskowego" Verdiego oraz "Czarnej maski" Pendereckiego.
W tym samym roku objął stanowisko głównego dyrygenta Swiss Youth Symphony Orchestra. W latach 1998-2003 gościł regularnie na scenie berlińskiej Deutsche Oper.

Od początku roku 2004 jest stałym dyrygentem Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracę z tą sceną rozpoczął przygotowując muzycznie premierę "Falstaffa" Verdiego (2003). Z zespołem odbył podróże do Francji, Hiszpanii i dwukrotnie do Japonii (2004, 2006). W Teatrze Wielkim-Operze Narodowej zadebiutował w lutym 2007 roku dyrygując operę Mozarta "Don Giovanni".