"Burza" reż. Andrew Chan, Alice Theatre Laboratory, Chiny
Burza prosto z Hong Kongu
Księżna Mediolanu, Prospera, tkwiąc na bezludnej wyspie, tęskni za dniem, w którym jej wrogowie będą zmuszeni stanąć z nią twarzą w twarz. Nagle pojawia się doskonała sposobność. W pobliżu przepływa okręt z księciem Antoniem i królem Alonzem na pokładzie. To oni odebrali Prosperze władztwo na jej księstwem. Korzystając z potęgi czarnoksięskiej magii, Prospera wznieca burzę i prowadzi przybyszów w rejony, w których planuje wymierzyć im sprawiedliwość.
Andrew Chan, wielokrotnie nagradzany reżyser teatralny z Hongkongu oraz dyrektor artystyczny Alice Theatre Laboratory (ATL), opowiada na nowo arcydzieło powstałe w szczytowym okresie twórczości Szekspira, eksperymentując z rodzimym kantońskim przekładem sztuki, który - mimo swej rytmizacji - okazuje się zaskakująco łatwy w odbiorze.
"Kiedy byłem nastolatkiem, obejrzałem film "Księgi Prospera", którym byłem zafascynowany jako kolażem magicznych obrazów. - mówi reżyser Andrew Chan. - Film Greenawaya uświadomił mi jedną rzecz - reżyserowanie arcydzieła jest jak małżeństwo z dramaturgiem. Tym razem moim partnerem był Szekspir, który stał przy mnie podczas całego procesu reżyserii. Kluczowym elementem sztuk Szekspira są ich słowa, a ja z kolei preferuję obrazy. Mariaż słowa i obrazu to niezwykle ciekawa sprawa. W rezultacie Szekspir i ja staliśmy się współtwórcami hongkońskiej "Burzy". - dodaje Chan.
Burza prosto z Hong Kongu
Księżna Mediolanu, Prospera, tkwiąc na bezludnej wyspie, tęskni za dniem, w którym jej wrogowie będą zmuszeni stanąć z nią twarzą w twarz. Nagle pojawia się doskonała sposobność. W pobliżu przepływa okręt z księciem Antoniem i królem Alonzem na pokładzie. To oni odebrali Prosperze władztwo na jej księstwem. Korzystając z potęgi czarnoksięskiej magii, Prospera wznieca burzę i prowadzi przybyszów w rejony, w których planuje wymierzyć im sprawiedliwość.
Andrew Chan, wielokrotnie nagradzany reżyser teatralny z Hongkongu oraz dyrektor artystyczny Alice Theatre Laboratory (ATL), opowiada na nowo arcydzieło powstałe w szczytowym okresie twórczości Szekspira, eksperymentując z rodzimym kantońskim przekładem sztuki, który - mimo swej rytmizacji - okazuje się zaskakująco łatwy w odbiorze.
"Kiedy byłem nastolatkiem, obejrzałem film "Księgi Prospera", którym byłem zafascynowany jako kolażem magicznych obrazów. - mówi reżyser Andrew Chan. - Film Greenawaya uświadomił mi jedną rzecz - reżyserowanie arcydzieła jest jak małżeństwo z dramaturgiem. Tym razem moim partnerem był Szekspir, który stał przy mnie podczas całego procesu reżyserii. Kluczowym elementem sztuk Szekspira są ich słowa, a ja z kolei preferuję obrazy. Mariaż słowa i obrazu to niezwykle ciekawa sprawa. W rezultacie Szekspir i ja staliśmy się współtwórcami hongkońskiej "Burzy". - dodaje Chan.