Szelest Spadających Papierków to zespół, który obrósł w legendę, jednak wspomnienia o nim zatarły się i dziś mało kto jest w stanie precyzyjnie wskazać, czym właściwie był. Kapela związana była bardzo ściśle ze środowiskiem gdańskiej grupy artystycznej Totart, współtworzyła w latach 80. lokalne podziemie artystyczne.
muzyka alternatywna - koncerty w Trójmieście
Grała wówczas sporo koncertów, przede wszystkim na imprezach organizowanych przez środowisko totartalne. Przyniosły one niszową sławę zespołowi, który objawił się jako przykład rewolucyjnego i radykalnego podejścia do materii muzycznej. Znakami charakterystycznymi Szelestu z tamtych czasów były: prowokacja, awangarda i muzyczna destrukcja. Koncerty grupy były wydarzeniami o charakterze bardziej happeningowym niż muzycznym. Członkowie zespołu często przebierali się w najbardziej niespodziewane stroje, między utworami odczytywali manifesty. Bardzo często muzyka schodziła na drugi plan, wydawała się tylko dodatkiem. Szelest grał w tamtych czasach bardzo chaotyczny, ekstremalny hałas, inspirując się dość wyraźnie dokonaniami zachodniej awangardy i bardzo wówczas silnego nurtu industrialnego. Koncerty SSP kończyły się regularnie niszczeniem instrumentów i interwencjami służb bezpieczeństwa.
Kryzys Totartu i Pomarańczowej Alternatywy dotknął także i Szelest. Trapiony problemami personalnymi i zdrowotnymi członków grupy zespół zniknął na dłuższy czas. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych grupa reaktywowała się, by w październiku 1999 roku zarejestrować album koncertowy o nazwie "Płyta Redłowska". W gdańskim klubie Plama spotkali się wówczas: Joanna Charchan (saksofon altowy), Krzysztof Siemak (gitara i pętle), Paweł Końjo Konnak (zlewiny liryczne), Sławomir Ozi Żamojda (gitara), Szymon Albrzykowski (bas) , Tomasz Ballaun (perkusjonalia).
Hola One
Marek Ogorzałek aka Hola One - człowiek, który swoją muzyczną przygodę rozpoczął w 1997 roku jako DJ w undergroundowym hip-hop'owym projekcie. Od tego czasu odbył długą drogę w poszukiwaniu odpowiednich form wyrazu dla własnych uczuć i emocji. Reprezentowany styl muzyczny jest kombinacją tętniących życiem ambientowych przestrzeni z niespodziewanymi zwrotami akcji, z eksperymentalnymi często zaskakującymi dźwiękami otoczenia. Rezydent Vombat radio. Pierwsza muzyczna produkcja ujrzała światło dzienne w marcu br. inicjując tym samym powstanie netlabel'a Subterra - wytwórni internetowej propagującej kulturę minimal.
AGNIESZKA WOŹNIAK: Absolwentka Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych Wydziału Grafiki. Ma w swym dorobku parę wystaw zbiorowych z obszaru fotografii i animacji (w Gdańsku, Kłodzku, Bratysławie, Pradze) i indywidualnych - galeria WiMBP w Gdańsku.