stat
Wydarzenie już się odbyło

Szkolenie Skuteczna windykacja - jak odzyskać należności i nie stracić klienta

Ogłoszenia Kursy i szkolenia w Trójmieście
lis 22

sobota, g. 12:30 - 17:00

Wstęp wolny
wymagana rezerwacja

lis 27-28

czwartek - piątek

Gdynia,
bilety 30 zł
ulgowy 25 zł
Zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym pt.
SKUTECZNA WINDYKACJA - JAK ODZYSKAĆ NALEŻNOŚCI I NIE STRACIĆ KLIENTA
TERMIN: 06-07.05.2010
CENA: 1099 zł/ 2 dni/ za osobę

PROGRAM:

1. Lepiej zapobiegać, niż windykować
• Cele, które warto osiągać poza odzyskaniem należności
• Wartości, które należy ochronić podczas ściągania długów
• Priorytety w firmie, czyli kto jest klientem kluczowym
• Zarządzanie kryzysowe - efektywna pre-windykacja
2. Dbanie o płynność finansową klienta
• Skuteczne sposoby monitorowania płatności
• Jak nie doprowadzić do pojawienia się zadłużenia?
• Co zrobić, aby nie doprowadzić do wzrostu zadłużenia?
• Jak motywować do płatności w terminie?

3. Źródła pozyskiwania informacji, czyli wiedza o kondycji klienta
• Internetowe bazy danych
• KRS, Sąd Gospodarczy
• Bezpośrednia wizyta u klienta
• Ankieta gospodarcza - analiza majątku dłużnika
• Zlecenie wywiadu gospodarczego

4. Rozmowy windykacyjne
• Przygotowanie do skutecznej rozmowy z dłużnikiem
• Budowanie biznesowych relacji w rozmowie z dłużnikiem
• Etapy rozmowy windykacyjnej
• Umiejętność komunikowania celów i intencji
• Jak stawiać trudne pytania?
• Reagowanie na stosowanie gróźb, manipulacji itp.
• Sposoby procesu "zamykania" długu

5. Reguły prowadzenia negocjacji windykacyjnych
• Kiedy negocjacje są konieczne?
• Cele w negocjacjach z dłużnikiem
• Rodzaje negocjacji w procesie windykacyjnym
• Czy dłużnik może wyjść zwycięsko z negocjacji

6. Gry windykacyjne
• Zapłacę jutro
• Nie mam pieniędzy
• Musiałem zapłacić inne raty
• Inni mi nie płacą
• Zapomniałem, nie mam głowy do rachunków, terminów, itp.
• Nie zapłacę, bo towar był wybrakowany/ nie dostałem wszystkiego
• To taka mała kwota
• Nic nie wiem o długu
• Wypadek losowy (szpital, wyjazd, wakacje, itp.)

7. Zawieranie ponownego kontraktu z dłużnikiem
• Jak się zabezpieczyć przed "recydywą"?
• Strategia ustępstw wobec dłużnika
• Gwarancje i korzyści psychologiczne wywiązania się dłużnika z umowy


8. Dlaczego ludzie nie płacą - psychologiczna sylwetka dłużnika
• Psychologiczne przyczyny unikania płatności
• Typy osobowości dłużnika
• Z czym możemy się spotkać - od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie, po depresję

9. Postawa asertywna w kontaktach z dłużnikiem
• Model radzenia sobie z krytyką i negatywną oceną
• Techniki unikania otwartej konfrontacji z rozmówcą
• Radzenie sobie z dłużnikiem wywierającym presję
• Sztuka opanowywania emocji
• Efektywne stawianie granic


DLA KOGO:

Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w działach windykacyjnych, księgowych i finansowych, zajmujących się logistyką i realizacją zamówień, jak również handlowców i indywidualnych przedsiębiorców mających trudność z egzekwowaniem należności od swoich klientów.


CELE SZKOLENIA:

• Przekonanie uczestników warsztatów o celowości myślenia przez pryzmat budowania biznesowych relacji z dłużnikiem.
• Profilaktyka zadłużenia - jak monitorować płatności i motywować klienta do regulowania ich w terminie
• Umiejętność stosowania właściwego słownictwa/języka w rozmowie windykacyjnej.
• Umiejętność odzyskiwania należności przy zachowaniu dobrych relacji biznesowych.
• Doskonalenie efektywnej rozmowy windykacyjnej.
• Efektywne techniki argumentowania utraconymi korzyściami.
• Skuteczne odpieranie argumentów dłużnika - gry windykacyjne.
• Psychologia dłużnika.
• Postawa asertywna oraz umiejętne panowanie nad emocjami w sytuacji windykacyjnej.



METODY SZKOLENIOWE:

Nasze szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu. Stosujemy się do zasad efektywnego uczenia się dorosłych, według Cyklu Kolba (doświadczenie - refleksja - teoria - planowanie). Grupa liczy od 8 do 12 osób, co pozwala każdemu z uczestników aktywnie brać udział w proponowanych: grach symulacyjnych, analizach przypadków, dramie (scenkach sytuacyjnych), a także jest szansą na prawdziwą wymianę doświadczeń.

Zgłoszenia można nadsyłać na adres email: info@asesoria.com.pl, dodatkowych informacji udzielamy telefonicznie po nr 58 555 73 09

alert Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.