Szminka w szpilkach, czyli szpilka w szmince
Finał konkursu "rezydencja/premiera 2009"
Niezwykle kobiecy spektakl nie tylko dlatego, że występują w nim cztery kobiety, ale również dlatego, że porusza problematykę kobiecości, która w postmodernistycznym świecie poddawana jest nieustannym przeobrażeniom, stając się niejednokrotnie produktem marketingowym. Główną ideą spektaklu jest przedstawienie współczesnej kobiety jako odbiorcy nachalnych porad i instrukcji dotyczących sfery życia zawodowego, jak i prywatnego. Kobiety osaczonej przez rzeczywistość, w dużym stopniu medialną, gdzie kobiecość staje się celem w procesie wytworzenia produktu idealnego.
Spektakl opowiada o czterech kobietach, które padają ofiarą aktualnych trendów i promowanych przez media stylów życia. W oddzielonych grą świateł, zamkniętych przestrzeniach występują cztery bohaterki, cztery różne kobiety. Główną ideą spektaklu jest przedstawienie współczesnej kobiety jako odbiorcy nachalnych porad i instrukcji dotyczących sfery życia zawodowego, jak i prywatnego. Kobiety osaczonej przez rzeczywistość, w dużym stopniu medialną, gdzie kobiecość staje się celem w procesie wytworzenia produktu idealnego. Jak niebezpieczne jest udawanie kogoś, kim się nie jest, a kim chciałoby się być? Widz zostanie zaproszony do refleksji nad rezultatem biegu do doskonałości, promowanym we współczesnym świecie.
Choreografia i taniec: Katarzyna Antosiak, Agata Litwińska, Iwona Waliłko, Małgorzata Patok
Aranżacja muzyczna: Marek Wenta
Video-art: Dariusz Skarżyński
Kostiumy: Annuszka i Arabella
O artystach:
Katarzyna Antosiak - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2005); stypendystka Prezesa Rady Ministrów (2004); stypendystka Ministra Kultury za osiągnięcia artystyczne (2005); Laureatka I Nagrody XIV Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w kategorii tańca współczesnego (2005); kilkuletnia współpraca z Andrzejem Morawcem; studentka Socjologii (Uniwersytet Gdański)
Agata Litwińska - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2006); zawodniczka sekcji aerobiku sportowego UG AZS (2006-2007); uczennica Trener Gimnastyki Artystycznej Janiny Lewandowskiej (od 2007 roku); nauka u T. Verger'a i H. Salgas'a w Studio Harmonic (Paryż, lato 2007 i 2008); studentka Politologii (Uniwersytet Gdański)
Małgorzata Patok - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2004); tancerka Trójmiejskiego Teatru Plastyki Ruchu - współpraca z Aleksandrem Azarkiewiczem (2004-2006); uczennica Trener Gimnastyki Artystycznej Janiny Lewandowskiej (od 2000 roku); nauka u T. Verger'a i H. Salgas'a w Studio Harmonic w Paryżu (lato 2007 i 2008); studentka Politologii i Socjologii (Uniwersytet Gdański)
Iwona Waliłko - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2004); tancerka Trójmiejskiego Teatru Plastyki Ruchu - współpraca z Aleksandrem Azarkiewiczem (2005-2006); śpiewa w Akademickim Chórze Uniwersytetu Gdańskiego (od 2007 roku); studentka Pedagogiki i Kulturoznawstwa (Uniwersytet Gdański)
Gabinet Ruchomych Obrazów - to teatr tańca tworzony przez cztery dyplomowane tancerki, które
w pracy opierają się na technice tańca współczesnego oraz różnych fanaberiach, jakie podpowiada fantazja, zachowując przy tym eleganckie ramy stylu noble. Gabinetowi Ruchomych Obrazów nie obca jest interdyscyplinarność i współpraca z artystami z różnych dziedzin sztuki. Poza realizacją własnych projektów scenicznych, teatr zaistniał jako organizator konferencji i wydarzeń o tematyce tanecznej. Gabinet Ruchomych Obrazów działa w ramach Akademickiego Centrum Kultury Uniwersytetu Gdańskiego "Alternator" od października 2005 roku. Teatr zdobył wyróżnienie - FAMA 2006 i FAMA 2008; zorganizował Konferencję Trójmiasto - Ruch - Rzeczywistość (Gdańsk, kwiecień 2006), oraz Wieczór Tańca Współczesnego - Ballokracja, czyli szał Terpsychory (Sopot, maj 2007 i 2008). W swoim dorobku teatr ma również etiudy taneczne: VenSner, Syreniada, Namcze Barwa, La pelote Rouge.
Finał konkursu "rezydencja/premiera 2009"
Niezwykle kobiecy spektakl nie tylko dlatego, że występują w nim cztery kobiety, ale również dlatego, że porusza problematykę kobiecości, która w postmodernistycznym świecie poddawana jest nieustannym przeobrażeniom, stając się niejednokrotnie produktem marketingowym. Główną ideą spektaklu jest przedstawienie współczesnej kobiety jako odbiorcy nachalnych porad i instrukcji dotyczących sfery życia zawodowego, jak i prywatnego. Kobiety osaczonej przez rzeczywistość, w dużym stopniu medialną, gdzie kobiecość staje się celem w procesie wytworzenia produktu idealnego.
Spektakl opowiada o czterech kobietach, które padają ofiarą aktualnych trendów i promowanych przez media stylów życia. W oddzielonych grą świateł, zamkniętych przestrzeniach występują cztery bohaterki, cztery różne kobiety. Główną ideą spektaklu jest przedstawienie współczesnej kobiety jako odbiorcy nachalnych porad i instrukcji dotyczących sfery życia zawodowego, jak i prywatnego. Kobiety osaczonej przez rzeczywistość, w dużym stopniu medialną, gdzie kobiecość staje się celem w procesie wytworzenia produktu idealnego. Jak niebezpieczne jest udawanie kogoś, kim się nie jest, a kim chciałoby się być? Widz zostanie zaproszony do refleksji nad rezultatem biegu do doskonałości, promowanym we współczesnym świecie.
Choreografia i taniec: Katarzyna Antosiak, Agata Litwińska, Iwona Waliłko, Małgorzata Patok
Aranżacja muzyczna: Marek Wenta
Video-art: Dariusz Skarżyński
Kostiumy: Annuszka i Arabella
O artystach:
Katarzyna Antosiak - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2005); stypendystka Prezesa Rady Ministrów (2004); stypendystka Ministra Kultury za osiągnięcia artystyczne (2005); Laureatka I Nagrody XIV Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w kategorii tańca współczesnego (2005); kilkuletnia współpraca z Andrzejem Morawcem; studentka Socjologii (Uniwersytet Gdański)
Agata Litwińska - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2006); zawodniczka sekcji aerobiku sportowego UG AZS (2006-2007); uczennica Trener Gimnastyki Artystycznej Janiny Lewandowskiej (od 2007 roku); nauka u T. Verger'a i H. Salgas'a w Studio Harmonic (Paryż, lato 2007 i 2008); studentka Politologii (Uniwersytet Gdański)
Małgorzata Patok - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2004); tancerka Trójmiejskiego Teatru Plastyki Ruchu - współpraca z Aleksandrem Azarkiewiczem (2004-2006); uczennica Trener Gimnastyki Artystycznej Janiny Lewandowskiej (od 2000 roku); nauka u T. Verger'a i H. Salgas'a w Studio Harmonic w Paryżu (lato 2007 i 2008); studentka Politologii i Socjologii (Uniwersytet Gdański)
Iwona Waliłko - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2004); tancerka Trójmiejskiego Teatru Plastyki Ruchu - współpraca z Aleksandrem Azarkiewiczem (2005-2006); śpiewa w Akademickim Chórze Uniwersytetu Gdańskiego (od 2007 roku); studentka Pedagogiki i Kulturoznawstwa (Uniwersytet Gdański)
Gabinet Ruchomych Obrazów - to teatr tańca tworzony przez cztery dyplomowane tancerki, które
w pracy opierają się na technice tańca współczesnego oraz różnych fanaberiach, jakie podpowiada fantazja, zachowując przy tym eleganckie ramy stylu noble. Gabinetowi Ruchomych Obrazów nie obca jest interdyscyplinarność i współpraca z artystami z różnych dziedzin sztuki. Poza realizacją własnych projektów scenicznych, teatr zaistniał jako organizator konferencji i wydarzeń o tematyce tanecznej. Gabinet Ruchomych Obrazów działa w ramach Akademickiego Centrum Kultury Uniwersytetu Gdańskiego "Alternator" od października 2005 roku. Teatr zdobył wyróżnienie - FAMA 2006 i FAMA 2008; zorganizował Konferencję Trójmiasto - Ruch - Rzeczywistość (Gdańsk, kwiecień 2006), oraz Wieczór Tańca Współczesnego - Ballokracja, czyli szał Terpsychory (Sopot, maj 2007 i 2008). W swoim dorobku teatr ma również etiudy taneczne: VenSner, Syreniada, Namcze Barwa, La pelote Rouge.