REZYDENCJA/PREMIERA 2016
Gdański Festiwal Tańca
Szron/Frost
Na motywach "Śnieży" Roberta Jarosza
"Sztuczne zwierciadło. Piękno i dobro w zwierciadle odbite, staje się szkaradne, obleśne i wzdęte. Nieprzyzwoicie chude, słone i tłuste. Świat w zwierciadle jest w odcieniach szarości brązu i krwi. Jedyną błyskotką migotliwą - kłamstwa".
Baśń dla dorosłych na motywach sztuki "Śnieży" R. Jarosza.
"Żył sobie niegdyś bardzo złośliwy czarodziej. Całą jego przyjemnością było dokuczać ludziom, czynić źle, ze wszystkiego się wyśmiewać i każdą rzecz przedstawiać z najgorszej strony. Wymyślił wreszcie i zrobił takie sztuczne zwierciadło, iż wszystkie rzeczy piękne i dobre wyglądały w nim szkaradnie, a nawet śmiesznie, ponieważ były wykrzywione, zamazane, niewyraźne — za to złe rzeczy widać w nim było doskonale.
Tym sposobem cały świat w tym zwierciadle był brzydki i zły, a nic na nim nie było pięknego. Czarodziej klaskał w dłonie i śmiał się ze swego figla, a źli jego uczniowie porwali zwierciadło i biegali z nim wszędzie, podstawiając je ludziom znienacka przed oczy i cieszyli się, i śmiali, kiedy przerażony człowiek zasłaniał oczy ręką; a potem nieraz sam nie wiedział, który świat jest prawdziwy: czy ten, który ogląda co dzień, czy tamten, który ujrzał w zaklętym zwierciadle?"
H.Ch. Andersen / Królowa Śniegu
Reżyseria, choreografia, taniec: Liwia Bargieł, Irad Mazliah, Stefano Silvino
Współpraca artystyczna: Mate Meszaros
Muzyka/utwory/wizualizacje: Kamil Gorgoń
Kostiumy/scenografia: Liwia Bargieł / Kamil Gorgoń
-----
rezydencja/premiera 2016
Projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego
Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty zostaną zrealizowane w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku. Wyróżnieni tancerze otrzymają środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem trenera - cenionego tancerza oraz choreografa. Rezydencja zakończy się pokazami premierowymi wybranych spektakli.
Mate Meszaros
Ukończył Węgierską Akademię Tańca w Budapeszcie. W trakcie studiów dołączył do Szeged Contemporary Dance Company, czołowego zespołu tanecznego na Węgrzech.
Otrzymał wiele nagród w trakcie swojej czteroletniej kariery w tej grupie: nagrodę Keresztes Maria (1999), nagrodę dla najlepszego tancerza na IV National Art. Festival (2001) oraz nagrodę Zoltan Imre (2002). Wiosną 2003 roku dołączył do Carte Blanche, a w 2004 roku tańczył w eksperymentalnej hiszpańskiej grupie Lanonima Imperial, tańczył także w spektaklach Ultima Vez i Zero Visibility Copr. Tworzy także własne projekty, z których jeden będziemy mieli możliwość obejrzeć na Gdańskim Festiwalu Tańca 2016.
Liwia Bargieł -tancerka i choreografka, absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Po studiach współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca. W latach 2010/12 współtworzyła z Magda Grabowską Mala Duet. Prace powstałe w tym czasie - Tam o piątej oraz Co widzisz? - były prezentowane na festiwalach w Polsce i za granicą. Jest autorką choreografii do spektakli Ce bordel fORmiDaBLE/ extravaganza oraz Joanna Szalona. Królowa (reż. Waldemar Raźniak). W roku 2012 była po raz pierwszy laureatką konkursu "Rezydencja/Premiera" organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, gdzie przy współpracy z Pią Meuthen stworzyła spektakl solowy O mnie i trochę o Tobie. Spektakl był prezentowany na festiwalach w Polsce i za granicą. W roku 2014 po raz drugi wyłoniona w tym konkursie, pod opieką Martina Sonderkampa przygotowała spektakl/instalację Love Song inspirowany postacią Sylvii Plath. W latach 2013-2014 związana jako tancerka z Teatrem Groteska w Krakowie, gdzie występuje w spektaklu Przemiany w choreografii Caroline Finn-Fischer. Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jest autorką ruchu scenicznego do spektakli dyplomowych Zimowa opowieść (reż. Cezary Morawski) i Ecce Homo (reż. Krzysztof Majchrzak).
Irad Mazliah - choreograf, tancerz, ukończył również Sadna Dance School w Izarealu, gdzie uczył się tańca klasycznego i współczesnego. W latach 2003-2005 wielokrotnie był nagradzany w dziedzinie tańca i choreografii, otrzymywał również stypendia przyznawane przez Amerykańsko-Izraelską Fundację Kulturalną. W 2010 roku Polski Instytut w Izraelu przyznał Iradowi stypendium, które zapoczątkowało, rozwijającą się do tej pory, współpracę z polskim choreografem Rafałem Dziemidokiem. Ich wspólny spektakl został zaprezentowany w styczniu 2012 roku w Gdańsku i w warszawskim Instytucie Teatralnym. Od 2003 współpracuje jako tancerz i twórca z wieloma teatrami tańca w Izraelu. Od 2008 występuje także w charakterze aktora dramatycznego w Tmuna Theatre Ensemble w spektaklach: "Everything in the bathtub"i "The system". Ponadto zrealizował kilkanaście własnych spektakli w tym "Foreign work" w ramach Festiwalu Sztuki Contact Point 2011 dla Muzeum Izraela w Jerozolimie. Irad jest również pomysłodawcą i współtwórcą the Sadna Dance School w Haifie w Izraelu - profesjonalnego trzyletniego programu edukacji tancerzy i artystów sztuk performatywnych. W latach 2011- 2012 obejmował stanowisko dyrektora artystycznego Festiwalu Tańca Intimadance, organizowanego przez Teatr Tmuna w Tel Avivie.
Stefano Silvino - tancerz Teatru Rozbark, zaczął uczyć się tańczyć na Sycylii w wieku15 lat u różnych nauczycieli klasycznych i techniki modern. W 2011 przeprowadził się do Rzymu by trenować modern pod okiem takich nauczycieli jak Caterina Felicioni, Erika Silgoner, Roberto Salaorni, Veronica Peparini. Zagłębił się w taniec współczesny szkoląc się pod okiem: Medhi Walerski (choreograf NDT), Christopher Roman (były tancerz Frankfurt Baller i Forsythe Company pod kierownictwem William'a Forsythe), Maeva Berthelot ( tancerka w Hofesh Shechter Company). Współpracował podczas takich eventów jak "AMWAY CHINA 2012" w Monachium z Luc Petit Creation i uczestniczył w międzynarodowej trasie musicalu "KAROL WOJTYLA, la vera storia", reżyserii Duccio Forzano. Tańczył też w operze "IL PAESE DEL SORRISO", w choreografii Sandhya Nagaraja w Trieste (Włochy). Obecnie jest nowym członkiem Teatru Rozbark, dołączając do zespołu we wrześniu 2014r. i pracuje z następującymi choreografami: Johan Gerben, Uri Ivgi i Anna Piotrowska.
Gdański Festiwal Tańca
Szron/Frost
Na motywach "Śnieży" Roberta Jarosza
"Sztuczne zwierciadło. Piękno i dobro w zwierciadle odbite, staje się szkaradne, obleśne i wzdęte. Nieprzyzwoicie chude, słone i tłuste. Świat w zwierciadle jest w odcieniach szarości brązu i krwi. Jedyną błyskotką migotliwą - kłamstwa".
Baśń dla dorosłych na motywach sztuki "Śnieży" R. Jarosza.
"Żył sobie niegdyś bardzo złośliwy czarodziej. Całą jego przyjemnością było dokuczać ludziom, czynić źle, ze wszystkiego się wyśmiewać i każdą rzecz przedstawiać z najgorszej strony. Wymyślił wreszcie i zrobił takie sztuczne zwierciadło, iż wszystkie rzeczy piękne i dobre wyglądały w nim szkaradnie, a nawet śmiesznie, ponieważ były wykrzywione, zamazane, niewyraźne — za to złe rzeczy widać w nim było doskonale.
Tym sposobem cały świat w tym zwierciadle był brzydki i zły, a nic na nim nie było pięknego. Czarodziej klaskał w dłonie i śmiał się ze swego figla, a źli jego uczniowie porwali zwierciadło i biegali z nim wszędzie, podstawiając je ludziom znienacka przed oczy i cieszyli się, i śmiali, kiedy przerażony człowiek zasłaniał oczy ręką; a potem nieraz sam nie wiedział, który świat jest prawdziwy: czy ten, który ogląda co dzień, czy tamten, który ujrzał w zaklętym zwierciadle?"
H.Ch. Andersen / Królowa Śniegu
Reżyseria, choreografia, taniec: Liwia Bargieł, Irad Mazliah, Stefano Silvino
Współpraca artystyczna: Mate Meszaros
Muzyka/utwory/wizualizacje: Kamil Gorgoń
Kostiumy/scenografia: Liwia Bargieł / Kamil Gorgoń
-----
rezydencja/premiera 2016
Projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego
Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty zostaną zrealizowane w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku. Wyróżnieni tancerze otrzymają środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem trenera - cenionego tancerza oraz choreografa. Rezydencja zakończy się pokazami premierowymi wybranych spektakli.
Mate Meszaros
Ukończył Węgierską Akademię Tańca w Budapeszcie. W trakcie studiów dołączył do Szeged Contemporary Dance Company, czołowego zespołu tanecznego na Węgrzech.
Otrzymał wiele nagród w trakcie swojej czteroletniej kariery w tej grupie: nagrodę Keresztes Maria (1999), nagrodę dla najlepszego tancerza na IV National Art. Festival (2001) oraz nagrodę Zoltan Imre (2002). Wiosną 2003 roku dołączył do Carte Blanche, a w 2004 roku tańczył w eksperymentalnej hiszpańskiej grupie Lanonima Imperial, tańczył także w spektaklach Ultima Vez i Zero Visibility Copr. Tworzy także własne projekty, z których jeden będziemy mieli możliwość obejrzeć na Gdańskim Festiwalu Tańca 2016.
Liwia Bargieł -tancerka i choreografka, absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Po studiach współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca. W latach 2010/12 współtworzyła z Magda Grabowską Mala Duet. Prace powstałe w tym czasie - Tam o piątej oraz Co widzisz? - były prezentowane na festiwalach w Polsce i za granicą. Jest autorką choreografii do spektakli Ce bordel fORmiDaBLE/ extravaganza oraz Joanna Szalona. Królowa (reż. Waldemar Raźniak). W roku 2012 była po raz pierwszy laureatką konkursu "Rezydencja/Premiera" organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, gdzie przy współpracy z Pią Meuthen stworzyła spektakl solowy O mnie i trochę o Tobie. Spektakl był prezentowany na festiwalach w Polsce i za granicą. W roku 2014 po raz drugi wyłoniona w tym konkursie, pod opieką Martina Sonderkampa przygotowała spektakl/instalację Love Song inspirowany postacią Sylvii Plath. W latach 2013-2014 związana jako tancerka z Teatrem Groteska w Krakowie, gdzie występuje w spektaklu Przemiany w choreografii Caroline Finn-Fischer. Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jest autorką ruchu scenicznego do spektakli dyplomowych Zimowa opowieść (reż. Cezary Morawski) i Ecce Homo (reż. Krzysztof Majchrzak).
Irad Mazliah - choreograf, tancerz, ukończył również Sadna Dance School w Izarealu, gdzie uczył się tańca klasycznego i współczesnego. W latach 2003-2005 wielokrotnie był nagradzany w dziedzinie tańca i choreografii, otrzymywał również stypendia przyznawane przez Amerykańsko-Izraelską Fundację Kulturalną. W 2010 roku Polski Instytut w Izraelu przyznał Iradowi stypendium, które zapoczątkowało, rozwijającą się do tej pory, współpracę z polskim choreografem Rafałem Dziemidokiem. Ich wspólny spektakl został zaprezentowany w styczniu 2012 roku w Gdańsku i w warszawskim Instytucie Teatralnym. Od 2003 współpracuje jako tancerz i twórca z wieloma teatrami tańca w Izraelu. Od 2008 występuje także w charakterze aktora dramatycznego w Tmuna Theatre Ensemble w spektaklach: "Everything in the bathtub"i "The system". Ponadto zrealizował kilkanaście własnych spektakli w tym "Foreign work" w ramach Festiwalu Sztuki Contact Point 2011 dla Muzeum Izraela w Jerozolimie. Irad jest również pomysłodawcą i współtwórcą the Sadna Dance School w Haifie w Izraelu - profesjonalnego trzyletniego programu edukacji tancerzy i artystów sztuk performatywnych. W latach 2011- 2012 obejmował stanowisko dyrektora artystycznego Festiwalu Tańca Intimadance, organizowanego przez Teatr Tmuna w Tel Avivie.
Stefano Silvino - tancerz Teatru Rozbark, zaczął uczyć się tańczyć na Sycylii w wieku15 lat u różnych nauczycieli klasycznych i techniki modern. W 2011 przeprowadził się do Rzymu by trenować modern pod okiem takich nauczycieli jak Caterina Felicioni, Erika Silgoner, Roberto Salaorni, Veronica Peparini. Zagłębił się w taniec współczesny szkoląc się pod okiem: Medhi Walerski (choreograf NDT), Christopher Roman (były tancerz Frankfurt Baller i Forsythe Company pod kierownictwem William'a Forsythe), Maeva Berthelot ( tancerka w Hofesh Shechter Company). Współpracował podczas takich eventów jak "AMWAY CHINA 2012" w Monachium z Luc Petit Creation i uczestniczył w międzynarodowej trasie musicalu "KAROL WOJTYLA, la vera storia", reżyserii Duccio Forzano. Tańczył też w operze "IL PAESE DEL SORRISO", w choreografii Sandhya Nagaraja w Trieste (Włochy). Obecnie jest nowym członkiem Teatru Rozbark, dołączając do zespołu we wrześniu 2014r. i pracuje z następującymi choreografami: Johan Gerben, Uri Ivgi i Anna Piotrowska.