Zapraszam Cię na stacjonarny spacer po historii i tajemnicach Gdańska. Czym jest spacer stacjonarny? To zimowa wersja spaceru. Zamiast marznąć na mieście spotykamy się w jakimś przyjemnym miejscu (zwykle kawiarni) a ja na ekranie pokazuję Ci zdjęcia, filmy i inne materiały multimedialne i zabieram Cię w wirtualną podróż po mieście. Zwykle przygotowuję też aktywności dla uczestników (np. fragmenty tekstów, dialogów do przeczytania), żeby lepiej poczuli to o czym mówimy. Wszytko po to, żeby te dwie godziny były dla ciebie wspaniałą podróżą przez historię miasta. Tak też będzie tym razem:
Największy ruch panował w domu towarowym Nathana Sternfelda. Huczało tam w okresie przedświątecznym jak w ulu. Zawsze dziwiłem się, że sprzedaż tam przebiega tak szybko i sprawnie. Wybrany przy stoisku towar wkładano wraz z odpisem kwitu kasowego do płaskiego koszyka lub pudełka, który natychmiast dostarczano do pakowalni. Tam po okazaniu potwierdzenia zapłaty, szybko wydawano zapakowany towar. Najlepsze czekało mnie jednak na czwartym piętrze
100 Lat temu kiedy zimy były jeszcze prawdziwe, z mrozem do ( 20) i śniegiem od początku grudnia, przygotowania do świąt wyglądały inaczej niż dzisiaj.
Jak wyglądały jarmarki i kiermasze świąteczne? Gdzie najczęściej gdańszczanie robili zakupy jak wyglądały największe galerie handlowe i jak próbowały przyciągać klientów. Pokażę Ci reklamy z gdańskiej prasy z lat 20-tych. Zobaczysz jakie produkty najczęściej reklamowano? Co dziś nas zadziwia i śmieszy w reklamach z tamtego okresu? O czym pisała ówczesna prasa, jakie codzienne i niecodzienne sprawy zajmowały mieszkańców Gdańska i okolic? Jak przygotowywali się do Świąt i Nowego Roku?
Plan spotkania:
1.Czy w tym roku przyjdzie Mikołaj? O przygotowaniach świątecznych w bardzo mroźną zimę roku 1927.
2. Do której galerii na zakupy? Do Braci Freymann czy do Sternfelda?
3. Jakie promocje przygotowywały sklepy dla mieszkańców?
4. Jak wyglądała zimowa wersja Jarmarku Dominikańskiego?
5. Kolędowanie na Biskupiej Górce czy dobór kolędników ma znaczenie.
6. Jak wyglądał Sylwerster na Długiej w 1928 r?
7. Co było największym hitem reklamowym na święta w 1927? prezentacja reklam świątecznych.
Informacje:
Koszt udziału w spotkaniu:
Koszt udziału wynosi 39 zł/os. Dzieci 10 18 lat: 30 zł/os.
Płatne przelewem, blikiem (do 48 godz.) przed spacerem. Przelew, blik po tym czasie lub gotówka na miejscu 45 i 35 zł.
MIEJSCE SPOTKANIA:
Spotykamy się w oranżerii Dworu Uphagena na Dolnym mIęscie ul. Kieturakisa 1, Gdańsk. W recepcji pytaj o spotkanie Tajemnice Gdańska. Hotel udostępnia nam salę więc miło będzie jeśli zamówisz coś do picia.
Zapisy i bilety:
https://tajemnicegdanska.pl/goraczka-swiatecznych-zakupow/
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.