stat
Impreza już się odbyła

Taśmy o wojnie: Kornblumenblau

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście
paź 21

poniedziałek, g. 18:00

bilety 29,90 zł
przedsprzedaż 19,90-27,90 zł
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

zaprasza na

cykl pokazów filmowych
dla uczniów szkół ponadpodstawowych

"Taśmy o wojnie - kino światowe"

listopad 2010 - czerwiec 2011


Miejsce projekcji
Kino Kameralne, ul. Długa 57, Gdańsk

W S T Ę P W O L N Y

Ze względu na ograniczoną pojemność sali kinowej decyduje kolejność zgłoszeń
(mile widziane koła zainteresowań: historyczne, filmowe itp.).

Kontakt:
Kamil Rutecki, tel. 58/323-75-23, k.rutecki@muzeum1939.pl
Katarzyna Zienkiewicz, tel. 58/323-75-41, k.zienkiewicz@muzeum1939.pl
Mateusz Jasik, tel./ 58/323-75-37, m.jasik@muzeum1939.pl

Program przeglądu umożliwi zapoznanie się z różnymi, często bardzo odmiennymi obrazami II wojny światowej. Wybrane tytuły filmowe pozwolą na zetknięcie się
z pełnym spektrum najtragiczniejszego czasu ubiegłego stulecia. Młody widz będzie mógł poznać nie tylko emocjonującą walkę wywiadów czy rzeczywistość frontową, ale także pełne niewyobrażalnego cierpienia życie w obozie koncentracyjnym.
Tło historyczne fabuły filmowej przedstawią pracownicy naukowi Muzeum II Wojny Światowej, natomiast kulisy powstania filmu i dorobek jego twórców omówi filmoznawca.

16 lutego 2011, godz. 12:00
KORNBLUMENBLAU
reż. Leszek Wosiewicz, prod. Polska, 1989, 93min.

Kornblumenblau to pierwszy w dziejach polskiego kina film, ukazujący obóz jako metaforę. Rzeczywistość obozowa służy reżyserowi wyłącznie do obserwacji ludzkich zachowań w sytuacji ekstremalnej. Do ukazania zmagań artysty (co prawda niezbyt wielkiego formatu) z bezwzględną machiną totalnego ucisku, negującą wszelkie imponderabilia. Niejako przy okazji reżyser dotyka także uniwersalnych zagadnień dotyczących relacji między sztuką i moralnością. Przekonująco ukazuje niezwykłość sztuki w totalitarnym świecie, a zarazem jej dwuznaczność. Obozową rzeczywistość filmuje Wosiewicz oryginalnie. Świadomie nie stroni od przejaskrawień i deformacji. Świetnie oddaje teatralizację "złagrowanego życia", jego rytuały i obrzędy.