11.10.2009 | niedziela | Klub Versalka
otwarcie drzwi: 20:00
start: 21:00
21:00-23:00 | Bibio
23:00-24:00 | Dj Krush
hip-hop - koncerty w Trójmieście
DJ KRUSH
DJ Krush, zanim stał się jednym z najoryginalniejszych i najwybitniejszych twórców instrumentalnego Hip-Hop'u przez dłuższy czas nie potrafił się odnaleźć. Jako nastolatek dość szybko porzucił edukację i zajął się działalnością gangsterską, m.in. na rzecz słynnej Yakuzy. Ksywka "Krush" przylgnęła do niego po jednym z koncertów, gdy dwóch Amerykanów pochłoniętych jego bitewnym setem, krzyczało "crush 'em, crush 'em!" (zgnieć ich!). W 1987 r. Krush założył formację Krush Posse, która zdobyła spory rozgłos w Japonii, a on stał się pierwszym japońskim Dj-em grającym z żywym bandem. W 1992 r. grupa rozpada się, a Krush rozpoczyna karierę solową. Po dwóch latach ukazuje się jego pierwszy solowy album, zatytułowany po prostu "Krush". Melancholijno-jazzujący klimat instrumentalnych utworów, zdobył szerokie grono sympatyków, w dodatku zainspirował wielu późniejszych twórców. Producent powszechnie uważany za jednego z prekursorów trip hopu.
Unikalny styl Krusha szybko zyskał uznanie w kraju kwitnącej wiśni oraz niebawem w USA. To zaowocowało transferem Japończyka do wytwórni Mo Wax, gdzie obok Dj-a Shadowa stał się czołowym przedstawicielem instrumentalnego Hip-Hopu.
Podczas przeszło dwudziestoletniej działalności, Dj Krush współpracował m.in. z takimi wykonawcami jak: CL Smooth, Aesop Rock, Mr Lif, przyjaźni się również z Dj'em Premierem oraz Guru. Pomimo iż dawno przekroczył czterdziestkę, nie zamierza zwalniać tempa. Nawet mając 80 lat, przy asyście pielęgniarki dawkującej kroplówkę, zamierza dochować wierności czarnym płytom.
BIBIO
To właściwie Stephen Wilkinson, pochodzący z Wielkiej Brytanii producent muzyczny, obecnie związany z wytwórnią Warp Records, a w przeszłości także z Mush Records. Wilkinson rozwijał swoją pasję muzyczną podczas studiów na Middlesex University w Londynie, gdzie wypracował własny i niepowtarzalny styl, na który składają się elektronicznie zmodyfikowane partie gitar oraz delikatne dźwięki syntezatorów, dzięki czemu jego muzyka określana jest jako kolaż IDM oraz tradycyjnego folku. Nagrania Bibio zostały wykorzystane m. in. w reklamach L. L. Bean czy Toyoty.