Wspólnie z dziećmi i przechodniami będziemy budować instalację kolorowego domku o wymiarach 4,5 m x 3 m stylizowanego na budynek, który fundacja remontuje w energooszczędnym standardzie.
Fundacja ekologiczna ARKA rozpoczyna nową, ogólnopolską kampanię UBIERZ SWÓJ DOM. Jej celem jest promocja budownictwa energooszczędnego oraz sposobów oszczędzania energii w gospodarstwach domowych. Zamierzamy zrealizować 20 akcji medialnych i festynów we wszystkich województwach, w których weźmie udział 20 000 osób. Organizujemy happeningi, konkursy, wystawy, warsztaty. Projekt wykorzystuje nowoczesne technologie, multimedialne i internetowe.
W każdym mieście wspólnie z młodzieżą szkolną budujemy nasz piękny , kolorowy domek.- przekonuje Wojciech Owczarz, prezes ARKI - domek jest stylizowany na budynek, który obecnie fundacja remontuje w Bielsku-Białej stosując różnorodne energooszczędne rozwiązania.
Ważnym elementem kampanii jest realizacja interaktywnego poradnika ENERGOOSZCZĘDNI, o tym jak oszczędzać energię i pieniądze kupując, budując lub remontując dom. Z poradnika można korzystać od września 2013 na stronach:
www.fundacjaarka.pl, www.fer.org.pl Kampania wspiera także nowy projekt NFOŚiGW dotyczący dopłat do energooszczędnych domów. Aż 300 mln zł rozdysponuje fundusz między osoby fizyczne, które zdecydują się na budowę domu lub kupno mieszkań o niskim zapotrzebowaniu na energię. Jego celem nadrzędnym jest wsparcie budownictwa energooszczędnego, a także uniknięcie emisji ok. 50 tys. ton CO2 rocznie.
Polska będąca członkiem UE, aby wypełnić postanowienia polityki klimatycznej musi szukać ograniczenia emisji CO2 na każdym polu. Jednym z nich są budynki mieszkalne oraz ogólna edukacja. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/31/UE z dnia 19 maja 2010 r. w sprawie charakterystyki energetycznej budynków zobowiązuje państwa członkowskie do doprowadzenia do tego, aby od końca 2020 r. wszystkie nowo powstające budynki były obiektami "o niemal zerowym zużyciu energii"