Płynność typowa dla ptaków (ang. Fluidity typical of birds) to propozycja dla wszystkich zainteresowanych zgłębianiem praktyki tańca: motoryki, dynamiki, koordynacji, jakości i wirtuozerii ciała oraz myśli w ruchu. Warsztat składa się z lekcji tańca współczesnego oraz części kreatywnej. Jest skierowany do wszystkich zainteresowanych tańcem.
Lekcja prowadzona przez Grabarczyka bazować będzie na technikach Floor work, Release,
Cunningham oraz elementach improwizacji. Intencja zajęć opiera się na silnym przekonaniu, że taniec jest zarówno przyjemny, fizyczny, jak i inteligentny. Nacisk kładzie się na wzorce zmysłowe i dotykowe, opierając się na pracy z wektorami i wgląd w indywidualne możliwości i preferencje tancerzy. Wzorce te są środkiem do celu - pomagają znaleźć przydatne informacje w naszych ciałach, nie po to, by pamiętać "kroki" lub koordynacje, ale po to, żeby znaleźć powiązania, które mogą nas podtrzymać podczas tańca, dając nam naturalny "drive".
Ustowska proponuje rozszerzenie pola uwagi na to jak reagujemy i adaptujemy się do otoczenia - przestrzeni, ludzi, czy dzwięków poprzez taniec i co może z tego wyniknąć? Ciekawość jak zewnętrzne czynniki mogą oddzaływać na ruch, oraz jak ruch może zmienić otoczenie, będzie pierwszym krokiem i poprowadzi taniec. Zaproszenie do badania, próbowania i odkrywania możliwości i zainteresowań w tańcu jest częścia struktuy Dance in Cosmic Education (DiCE) rozwijanej przez Ustowską.
Katarzyna Ustowska - ukończyła wydział edukacji tańca współczesnego (MA CoDE) na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, Northern School of Contemporary Dance (BPA) w Leeds, w Wielkiej Brytanii oraz Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Gdańsku. Pracuje jako niezależna tancerka, pedagożka tańca oraz choreografka, w Polsce i Europie. Współtworzy Fundację Polka dot, powołaną jako ciało myślące o tańcu, do działań w kulturze i sztuce, stworzoną przez artystki związane z gdańską sceną tańca. Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdulow (Enclave 4/7, Intro, Dzisiaj.Wszystko, Koniec Wielkiej Wojny) i Teatrem Tran-Atlantyk (Kalifornia). Współtworzy grupę artystów Durski/Kania/Stanek/Ustowska, z którym zrealizowała spektakl ONE, obecnie pracuje nad spektaklem Imaginery Archive. Współpracowała z choreografami i reżyserami - Roberto Olivan, Roberto Zappalà, Maciej Gorczyński, Paul Bagretto, Leszek Bzdyl, Rafał Dziemidok, Jakub Truszkowski oraz Milan Kozanek, Jordan Masarella, Lea Anderson i Akram Khan w zespole Verve, NSCD. Przeprowadza regularnie warsztaty tańca we współpracy z innymi artystami. Uczyła m.in. w North Karelia College w Finlandii, University Justus Liebig w Giessen, University of Music and Performing Arts we Frankfurcie am Main i Mousontrum we Frankfurcie. Współpracuje z Fundacją Między Słowami i przeprowadza regularne warsztaty tańca w Sopockiej Szkole Montessori. Prowadzi badania nad edukacją tańca w kontekście pedagogiki Montessori, Dance in Cosmic Education.
Jest dwukrotną stypendystką Prezydenta Miasta Sopotu oraz laureatką nagrody Sopocka Muza dla Młodych Twórców (2013).
Artur Grabarczyk - tancerz, choreograf. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku oraz Northern School of Contemporary Dance w Leeds (Wielka Brytania) z tytułem Bachelor of Arts. Studia ukończył z wyróżnieniem (First Class Degree). Doceniony przez popularne magazyny Dance Europe, Dancing Times oraz Taniec. Pracował z Bałtyckim Teatrem Tańca, AP Group, Scottish Dance Theatre, Teatrem Tańca Zawirowania, Stowarzyszeniem Artystycznym Format Zero, Fundacją Polka Dot, Warszawską Operą Kameralną, Centum Sztuki Tańca w Warszawie. Autor spektakli: When he has given sleep, REM - Rapid Eye Movement, SiCK, Eight8 Chapters, Druga Strona, Ravnfjær, Chrome Paradise, Teoria Ucieleśnienia; wśród wielu projektów w Polsce i za granicą, na wyróżnienie zasługuje niemal 4-letni pobyt w Scottish Dance Theatre - jednym z najbardziej prestiżowych zespołów teatru tańca na świecie. Tam dojrzał, tańcząc we wszystkich pozycjach repertuarowych, pracując z rzeszą wspaniałych artystów - choreografów, tancerzy, projektantów, producentów, muzyków, artystów sztuk wizualnych czy twórców gier komputerowych. Pracował z tak wybitnymi choreografami jak m.in z Damien Jalet "Yama", Sharon Eyal "Process Day",Anton Lachky "Dreamers", Jo Strømgren "Winter, again", Fleur Darkin "Sisgo", "Velvet Pettal", "Innocence"; w 2019 roku został Stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także został nominowany do nagrody Perły Tańca in. Barbary Bittnerówny przyznawanej za wybitną kreację sceniczną. Artur występował i uczył techniki tańca w wielu krajach świata m.in. Wielkiej Brytanii, Portugalii, Francji, Rumunii, Polsce, Albanii, Włoszech, Niemczech, Białorusi, Ukrainie, Indiach, Chinach, Meksyku, Korei Południowej oraz Brazylii. Miał przyjemność współpracować z tak wybitnymi choreografami jak: Damien Jalet, Sharon Eyal, Anton Lachky, Jo Strømgren, Fleur Darkin, Didier Theron, Ann Vachon, Emil Wesołowski, Douglas Thorpe, Jorge Crecis, Małgorzata Dzierżoń, Andrzej Morawiec, Rafał Dziemidok, Jennifer-Lynn Crawford, Henri Oguike, Matthew Robinson, Laszlo Nyakas, Sally Owen. Obecnie współpracuje z Compagnie Didier Théron (Francja), Instytutem Adama Mickiewicza oraz Centrum Teatru i Tańca w Warszawie. Po 10 latach wrócił do Gdańska. Prowadzi Grab Art Foundation oraz zespół h.art company, któremu dedykuje swoją eksplorację choreograficzną.
Miejsce: ul. Elektryków 1, Twoja Stocznia / SoSalsa - Solidarity of Salsa (Sala Zachodnia)