"Let it out. Uwolnij emocje" to międzynarodowy projekt zapoczątkowany w 2006 roku przez Kimberly-Clark, producenta chusteczek Velvet. Celem globalnego eksperymentu socjologicznego jest kompleksowe zbadanie emocji i uświadomienie społeczeństwu, jak ważną rolę dla zdrowia i dobrego samopoczucia odgrywa wyrażanie swoich uczuć.
W Polsce, podobnie jak w innych krajach, projekt składa się z dwóch etapów. Pierwszym jest ogólnopolskie badanie nad emocjami Polaków, które zostało przeprowadzone na zlecenie producenta chusteczek Velvet przez Pentor Research International w kwietniu 2010 r. Badanie wykazało, że częściej niż inne narodowości śmiejemy się (75%), płaczemy ze smutku (46%), ale również radości (22%). Do wyrażania emocji potrzebujemy przyjaciela (60%), dobrego słuchacza (60%), ale też częściej niż inne narody drinka (31%) i chusteczek (22%).
Częścią projektu jest podróż Anny Maruszeczko po kraju, podczas której dziennikarka odwiedzi pięć miast, aby dowiedzieć się więcej o emocjach Polaków. Rozmowy z mieszkańcami Warszawy, Gdańska, Krakowa, Lublina i Wrocławia pozwolą zweryfikować deklaracje, jakie składali respondenci podczas ogólnopolskiego badania nad emocjami i posłużą dziennikarce jako inspiracja do napisania nowej książki.
Dziennikarkę już 5 i 6 czerwca w ramach "sofa tour" będzie można spotkać w Gdańsku, przy Fontannie Neptuna. Wrażenia publicystki z rozmów są umieszczane na bieżąco na stronie internetowej www.uwolnijemocje.com.pl oraz na stronie projektu na Facebooku.
"Eksperyment pod intrygującą nazwą "sofa tour" nadal jest dla mnie wielką niewiadomą. Po dwóch dniach spędzonych na Krakowskim Przedmieściu, pomiędzy Pomnikiem Kopernika, a kościołem Świętego Krzyża, dochodzę jednak do wniosku, że mogę liczyć na swoją intuicję. Przeczuwałam, że to może się okazać fascynującą poznawczą przygodą" - mówi Anna o projekcie.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.