Zapraszamy do Klubu Żak na pokazy cyklu "rezydencja/premiera 2015" w ramach tegorocznego VII Gdański Festiwal Tańca, które odbędą się 26 kwietnia.
PAINKILLERS / Zuzanna Kasprzyk / premierakoncept, choreografia, wykonanie: Zuzanna Kasprzyk / współpraca artystyczna: Helena Jonsdottir / muzyka: kolaż / premiera: 26.04.2015, Klub Żak, realizacja w ramach VII Gdańskiego Festiwalu Tańca / 20 min.
Zuzanna Kasprzyk - z wyróżnieniem ukończyła prywatną szkołę baletową M. M. Szewczenko w Gliwicach, w czerwcu 2014 została absolwentką PWST, wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendystka programu Erasmus for Placement w Staatstheater Kassel w Niemczech. Brała udział w licznych projektach (Topologie, Twarze Medei) i festiwalach: Międzynarodowej Konferencji Tańca w Bytomiu, Gdańskim Festiwalu Tańca, Your Chance w Moskwie, SzoloDuo w Budapeszcie oraz M1 Contact w Singapurze. W 2013 zdobyła pierwszą nagrodę w Solo Dance Contest w Gdańsku.
ŚWIĘTO WIOSNY / Piotr Wach / premierakoncept, choreografia, wykonanie: Piotr Wach / współpraca artystyczna: Helena Jonsdottir / muzyka: "Le Sacre Du Printemps" Igor Strawiński / grafika, wizualizacje: Przemek Jeżmirski / premiera: 26.04.2015, Klub Żak, realizacja w ramach VII Gdańskiego Festiwalu Tańca / 20 min.
Piotr Mateusz Wach - student PWST w Krakowie, wydziału teatru tańca w Bytomiu, absolwent krakowskiego Lart Studio, laureat Złotej Maski w kategorii choreografia. Aktywnie działa na scenie od roku 2011, w którym zagrał w dyplomie: Czyż nie dobija się koni? w reżyserii Waldemara Raźniaka. W 2013 zatańczył w dyplomie tanecznym Transdyptyk w reżyserii Anny Piotrowskiej, w tym samym roku zagrał też główną rolę w spektaklu dyplomowym: Jak wam się podoba, w reżyserii Briana Michaelsa. Obecnie pracuje w polsko-niemieckim kolektywie little:interference, z którym wykreował trzy spektakle: Heimsuchung/Nawiedzenie, Operculum -Looking for heimat oraz Jetzt/Teraz. Jest także asystentem reżysera Błażeja Peszka w spektaklu dyplomowym Superbohaterów 10.
oraz
FALLING / WM2 taniec: Cindy Chen, Emily Henley, Brittany Maddox, Tess Mark, Quinn Kliewer, Kate Van Kruyssen // część 1. choreografia: Wojciech Mochniej / soundscape Wojciech Mochniej z fragmentami muzyki i sampli: Alva Noto, Ryuichi Sakamoto, Byetone // część 2. choreografia: Oriana Pagnotta / muzyka: Nils Frahm, Anne Müller // część 3. choreografia: Helen Husak, muzyka: Paganini - 24 Caprices, Op. 1, w wykonaniu Ilya Kaler.
Helena Jonsdottir - choreograf, filmowiec, artystka video, studiowała w National Theatre Ballet School of Iceland oraz Alvin Ailey w Nowym Jorku. Występowała w telewizji, filmach, teatrach, oraz stworzyła rozliczne filmy taneczne, w tym: Breaking voices z Icelandic Dance Company, Zimmer, który zdobył IV Videotanzpreis na SK Stiftung Kultur w Kolonii, Another we współpracy z Estonia, Arte, etc. i wiele innych. Dzięki swojej twórczości jest rozpoznawalna w Skandynawii, Wielkiej Brytanii i USA. W 2001 roku była nominowana za najlepszą choreografię do Music Video Production Association Awards w Los Angeles, a w 2006 wygrała Grand Prix na Cinessonne Film Festival w Paryżu. Spektakl Open Source zdobył pierwszą nagrodę na Icelandic Dance Theatre Awards w 2003 i otworzył Guangdong Modern Dance Festival w Chinach. Helena wykłada także na Art Academy of Iceland oraz Icelandic Film School oraz prowadzi warsztaty i wykłady za granicą.