Sopocki Teatr Tańca
Vitruvian Man - preludium
Inspiracja: Człowiek witruwiański Leonarda da Vinci
Powstał spektakl, który ma być współczesnym studium na temat ludzkiego ciała, ciała tancerza w ruchu, w konkretnej przestrzeni, analizą możliwości ekspresyjnych w określonych warunkach w kontekście historycznych teorii dotyczących cielesności oraz zależności między materią a sferą duchową.
Inspiracją stał się człowiek witruwiański - rysunek upowszechniony przez Leonarda da Vinci przedstawiający figurę nagiego mężczyzny w dwóch nałożonych na siebie pozycjach, wpisaną w okrąg i kwadrat. Artystę zainspirował Witruwiusz, starorzymski architekt i inżynier, który opisał teorię i praktykę harmonijnych proporcji.
Zgodnie z tradycją pitagorejską okrąg symbolizuje sferę duchową, kwadrat - materialną egzystencję. Ludzkie ciało reprezentuje doskonałe połączenie materii i ducha, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego proporcjach. Idealnie wpisanie ludzkiego ciała w obie święte figury geometryczne świadczy o dualizmie człowieka, jego podwójnej naturze.
Twórcy przedstawienia skomponowali własne układy choreograficzne w oparciu o wiedzę na temat koncepcji budowania spektaklu teatru tańca współczesnego.
Choreografia jest efektem pracy tancerzy, ich twórczych poszukiwań oraz możliwości ruchowych ciała w określonej przestrzeni, ograniczoną również kwadraturą koła wg Leonarda oraz poza nią.
Przedstawienie ma być eksperymentalnym poszukiwaniem interakcji między ciałem fizycznym i osobowością tancerza, ich nieskończonych możliwości wyrazowych. Konfrontacja z taką przestrzenią będzie indywidualnym spojrzeniem twórców na ekspresyjne możliwości skodyfikowanego ciała, analizą w określonych warunkach podstawowych cech tańca współczesnego takich jak ciężar, balansowanie między stanem równowagi a upadkiem, izolacja, policentryzm, a przede wszystkim przepływ - moment napięć i rozluźnień oraz zespolenie umysłu i ciała w jeden wyrazisty instrument nieograniczony jakąkolwiek treścią.
Koncept i choreografia: Jacek Krawczyk
Taniec: Katarzyna Wyborska, Jacek Krawczyk
Muzyka: Karolina Rec, Rafał Dędkoś
Wizualizacje: Łukasz Boros
Kostiumy: Julia Porańska
Reżyseria świateł: Artur Aponowicz
Stylizacja: Marzena Okoń
Zdjęcia promocyjne: Łukasz Strenk
Vitruvian Man - preludium
Inspiracja: Człowiek witruwiański Leonarda da Vinci
Powstał spektakl, który ma być współczesnym studium na temat ludzkiego ciała, ciała tancerza w ruchu, w konkretnej przestrzeni, analizą możliwości ekspresyjnych w określonych warunkach w kontekście historycznych teorii dotyczących cielesności oraz zależności między materią a sferą duchową.
Inspiracją stał się człowiek witruwiański - rysunek upowszechniony przez Leonarda da Vinci przedstawiający figurę nagiego mężczyzny w dwóch nałożonych na siebie pozycjach, wpisaną w okrąg i kwadrat. Artystę zainspirował Witruwiusz, starorzymski architekt i inżynier, który opisał teorię i praktykę harmonijnych proporcji.
Zgodnie z tradycją pitagorejską okrąg symbolizuje sferę duchową, kwadrat - materialną egzystencję. Ludzkie ciało reprezentuje doskonałe połączenie materii i ducha, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego proporcjach. Idealnie wpisanie ludzkiego ciała w obie święte figury geometryczne świadczy o dualizmie człowieka, jego podwójnej naturze.
Twórcy przedstawienia skomponowali własne układy choreograficzne w oparciu o wiedzę na temat koncepcji budowania spektaklu teatru tańca współczesnego.
Choreografia jest efektem pracy tancerzy, ich twórczych poszukiwań oraz możliwości ruchowych ciała w określonej przestrzeni, ograniczoną również kwadraturą koła wg Leonarda oraz poza nią.
Przedstawienie ma być eksperymentalnym poszukiwaniem interakcji między ciałem fizycznym i osobowością tancerza, ich nieskończonych możliwości wyrazowych. Konfrontacja z taką przestrzenią będzie indywidualnym spojrzeniem twórców na ekspresyjne możliwości skodyfikowanego ciała, analizą w określonych warunkach podstawowych cech tańca współczesnego takich jak ciężar, balansowanie między stanem równowagi a upadkiem, izolacja, policentryzm, a przede wszystkim przepływ - moment napięć i rozluźnień oraz zespolenie umysłu i ciała w jeden wyrazisty instrument nieograniczony jakąkolwiek treścią.
Koncept i choreografia: Jacek Krawczyk
Taniec: Katarzyna Wyborska, Jacek Krawczyk
Muzyka: Karolina Rec, Rafał Dędkoś
Wizualizacje: Łukasz Boros
Kostiumy: Julia Porańska
Reżyseria świateł: Artur Aponowicz
Stylizacja: Marzena Okoń
Zdjęcia promocyjne: Łukasz Strenk