stat
Impreza już się odbyła

Wydarzenie w ramach

Vittorio Ghielmi urodził się w Mediolanie we Włoszech. Studiował grę na violi da gamba pod kierunkiem takich pedagogów jak: Roberto Gini, Wieland Kuijken i Christophe Coin. Był laureatem Concorso Internazionale Romano Romanini per strumenti ad arco (Brescia 1995) oraz otrzymał nagrodę Erwin Award Bodky (Cambridge, Massachusetts USA 1997).

lis 24

niedziela, g. 18:00

bilety 85 - 165 zł
gru 13

piątek, g. 19:00

bilety 37-80 zł
ulgowy 27-58 zł
Kup bilet
Jako solista, lub jako dyrygent występował z takimi orkiestrami jak Los Angeles Philharmonic Orchestra, London Philharmonia, Vienna Philharmonic, Il Giardino Armonico i Freiburg Baroque Orchestra. Występuje także w duecie z bratem Lorenzo Ghielmi lub Lucą Pianca w najważniejszych salach Europy. Jako solista brał udział w wielu światowych prawykonaniach nowych kompozycji na violę da gamba. W 2008 roku Uri Caine skomponował dla niego "Koncert na violę da gamba i orkiestrę", wykonaną po raz pierwszy w Concertgebouw w Amsterdamie. Vittorio Ghielmi pracował jako asystent Riccardo Mutiego w Salzburgu w trakcie festiwalu Pfingstam.Jego solowe płyty nagrane dla takich wytwórni jak: Decca, Teldec, Naïve, Harmonia Mundi France, Accent, CPO, itp. otrzymały wiele nagród krytyki muzycznej.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Kierowany przez niego zespół Il Suonar Parlante, występując jako kwartet viol lub orkiestra, wykonuje wczesny repertuar, ale występował też w towarzystwie muzyków jazzowych takich jak Kenny Wheeler, Uri Caine, Jim Blackiem, Don Byron, Markus Stockhausen, Nguyen Le, czy wykonawców muzyki pop (Vinicio Capossela), gwiazd flamenco (Carmen Linares). Il Suonar Parlante współpracuje też z muzykami wykonującymi tradycyjną muzykę azjatycką, jak m.in. pochodzący z Afganistanu zespół wirtuozów "Ensemble Kabulu" (Khaled Arman). Zespół gościł na wielu znaczących festiwalach, wśród których znalazły się Stuttgart Festspiele, Festival de Segovia, Bozar Bruxelles, Semana de Musica en Cuenca itp.

Vittorio Ghielmi jest profesorem na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu oraz w Conservatorio Luca Marenzio (Brescia). Prowadził kursy mistrzowskie w wielu wyższych uczelniach muzycznych. W ramach "Politechniki della Cultura, delle Arti e delle Lingue" w Mediolanie jest organizatorem studiów i koncertów poświęconych wczesnym technikom wykonawczym przetrwałym w tradycji ludowej. Był redaktorem nieopublikowanych dotąd kompozycji w wydawnictwach Fuzeau, Minkoff, Ut Orpheus, oraz kierował wydaniem koncertów Johana Gottlieba Grauna przeznaczonych na violę da gamba. Artysta koncertuje na instrumencie wykonanym przez Michela Colichon wParyżu w 1688 roku.

Rodney Prada

Urodzony w 1973 roku na Kostaryce w rodzinie od pokoleń zajmującej się budową instrumentów. Grę na violi da gamba studiował w Mediolanie, gdzie jego nauczycielami byli Roberto Gini i Vittorio Ghielmi.

Współpracował z wieloma orkiestrami i zespołami wykonującymi muzykę dawną wśród których znajdują się Elyma, Il Giardino Armonico, La Fenice, Les Musiciens du Louvre, Europa Galante, Academia Bizantina, Les Talens

Lyriques, Concerto Italiano, Il Suonar Parlante, Accademia del Piacere, La Venexiana, L'Amoroso, Labyrinto, Quartetto Italiano di Viole da gamba, La Capella della Pietà de' Turchini, L'Arpeggiata. Występował w prestiżowych salach koncertowych w Europie i obu Ameryk. Dokonał nagrań dla: Teldec, Astree, K617, Opus111, Winter & Winter, Symphonia, Glossa, Arts, Naive i Tactus.

W 2007 roku uczestniczył wraz z Stefano Montanarim i Maurizio Salerno w nagraniu płyty dla magazynu Amadeus z sonatami na skrzypce, viola da gamba i continuo D.Buxtehudego. Rodney Prada uczy violi da gamba w Accademia Internazionale della Musica di Milano.


Program

Matthew Locke (1621-1677)
Suita nr 2 na dwie viole basowe D-dur (1652)

Godfrey Finger (1660-1723)
"Suite for two bass viols"

Tobias Hume (1569-1645)
Almaine, The Spirit of Gambo, na dwie viole

Christopher Simpson (1602-1669)
"Division" na dwie viole

Ms. de St. Colombe, (ca. 1640-1700)
Concert a deux violes egales "Les Regrets"

Marin Marais (1656-1728)
Les voix Humaines, Musette

Anonimo (Paryż XVIII w.)
Sonata piąta na dwie viole bez basu
Largo-Allegro-Largo-Giga Allegro

Carl Friedrich Abel (1723-1787)
Adagio, Allegro na violę da gamba solo

Christoph Schaffrath (1709-1763) Duo d-moll
Poco Allegro-Adagio-Allegro