Wystąpią:
KAŁUDI KAŁUDOW (tenor) - artysta zaliczany do światowej czołówki śpiewaków i obdarzony jest niezwyklej urody oraz barwy głosem-określanym jako tenor "verdiowski"
ALEKSANDRA KUBAS-KRUK (sopran)
W programie:
Aleksandra Kubas-Kruk i Kałudi Kałudow
Franz Lehar, Wesoła wdówka, duet Hanny Glawari i hrabiego Daniły z III aktu - Usta milczą, dusza śpiewa...
Emmerich Kalma, Książniczka czardasza, duet Silvy i Edwina - Co się dzieje oszaleję...
Giuseppe Verdi, Traviata, brindisi Violetty i Alfreda z I aktu - Libiamo ne lieti calici...
Kałudi Kałudow
Giacomo Puccini, Tosca, aria Cavaradossiego z III aktu - E lucevan le stelle...
Giacomo Puccini, Turandot, aria Kalafa z III aktu - Nessun dorma
Ruggiero Leoncavallo, Pajace, aria Cania z I aktu - Recitar, mentre preso dal delirio...Vesti la giubba
Ernesto de Curtis, Non ti scordar di me
Eduardo di Capua, O sole mio
Cesare Andrea Bixio, Parla mi d'amore Mariu
Ruggiero Leoncavallo, Mattinata
Salvatore Cardillo, Core 'ngrato
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Aleksandra Kubas - Kruk
Charles Gounod, Romeo i Julia, walc Julii z I aktu - Je veux vivre...
Jacques Offenbacha, Opowieści Hoffmana, aria Olimpii z II aktu - Les oiseaux dans la charmille...
Johannes Strauss, Zemsta nietoperza, aria Adeli z II aktu - Mein Herr Marquis
Franz Lehar, Wesoła wdówka, pieśń Hanny Glawari z II aktu - Wilia Wila...
Giacomo Puccini, Jaskółka, aria Magdy z I aktu - Chi'l bel sogno
Liana Krasyun-Korunna - akompaniament
Kałudi Kałudow - tenor
Urodził się w Warnie (Bułgaria). Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Sofii w klasie śpiewu prof. Liliany Żableńskiej. Naukę śpiewu kontynuował u znakomitego bułgarskiego tenora Nicoli Nicolova. Jeszcze w trakcie studiów zadebiutował na scenie Opery Sofijskiej (partią Alfreda z opery Verdiego La Traviata), z którą związany był przez kilka następnych sezonów. W tym okresie został laureatem kilku znaczących konkursów wokalnych (m.in. w Genewie i Moskwie), co ułatwiło mu drogę do wielkiej międzynarodowej kariery.
W jego repertuarze znajdują się liczne partie tenorowe z oper Verdiego (La Traviata, Don Carlo, Ernani, Moc przeznaczenia, Bal maskowy, Nabucco, Attila, Makbet, Rigoletto, Trubadur, Aida), Pucciniego (Manon Lescaut, Cyganeria, Tosca, Madama Butterfly, Turandot), Mascagniego (Rycerskość wieśniacza), Leoncavalla (Pajace), Bizeta (Carmen, Poławiacze pereł), Ponchiellego (Gioconda), Giordano (Andrea Chenier). W swoim repertuarze posiada także szereg partii z dzieł oratoryjno - symfonicznych.
Kałudi Kałudow występuje na najznakomitszych scenach operowych i estradach koncertowych na świecie, są to m. in. La Scala w Mediolanie, Staatsoper w Wiedniu, czołowe sceny Niemiec (Hamburg, Monachium, Berlin, Frankfurt), Francji, Finlandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Rosji, Bułgarii, Polski, a także USA, Australii, Japonii i Korei. Występował razem z tak znanymi śpiewakami jak Maria Chiara, Mirella Freni, June Anderson, Cheryl Studer, Eliane Coelho, Placido Domingo, Nicolai Ghiaurov, Renato Bruson, Sherrill Milnes, pod batutą największych dyrygentów naszych czasów jak Claudio Abbado, Riccardo Muti, Zubin Mehta, Horst Stein, Fabio Luisi i in.
Na swoim koncie ma liczne nagrania płytowe (m.in. dla firm Sony, Decca, Naxos, Polskie Radio), video ("Attila" Verdiego z mediolańskiej La Scali) oraz telewizyjne i radiowe w wielu krajach świata.
Kałudi Kałudow był wieloletnim dyrektorem artystycznym Festiwalu Muzyki Wokalnej "Viva il canto" w Cieszynie. Od lat prowadzi też aktywną działalność pedagogiczną. Jest wykładowcą na Akademii Muzyki, Tańca i Sztuk Plastycznych w Płowdiw i w Nowym Bułgarskim Uniwersytecie w Sofii oraz prowadzi kursy wokalne i mistrzowskie w wielu krajach.
Aleksandra Kubas-Kruk - sopran
ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie (2008) na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Danuty Paziuk-Zipser, z którą współpracuje na macierzystej uczelni jako asystent. Na II roku studiów doskonaliła swoje umiejętności na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu.
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich u tak uznanych profesorów jak: Teresa Żylis-Gara, C.Richardson, Ingrid Kremling, Peter Tschaplik, Marcin Habela, Susan Vittucci, Regina Resnik.
Jest laureatką licznych nagród ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych m.in. I Nagrody w kategorii głosów żeńskich i Nagrody dla najlepszego głosu koloraturowego na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki w Warszawie (2010), I Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie (2009), I Nagroda na VII Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego w Łodzi (2009), I Nagroda i Nagroda Specjalna na IV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (2007).
Otrzymała także Wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu (2007) oraz Wyróżnienie i Nagrody Specjalne na II Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu (2008). Brała także udział w Konkursie Wokalnym w Malmö (2007, Nagroda Publiczności i Nagroda dla Najmłodszego Uczestnika Finału) oraz otrzymała Nagrodę Specjalną na XXXIX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Toti dal Monte w Treviso (2009). Artystka jest finalistką i laureatką Nagrody Specjalnej prestiżowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie (2010).
W maju 2009 otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepsza Śpiewaczka, a w grudniu 2009 Wrocławską Nagrodę Muzyczną w kategorii Muzyka Poważna.
Artystka występowała na wielu koncertach i festiwalach m.in. Wratislavia Cantans, EuroSilesia, Forum Musicum, brała też udział w koncercie organizowanym przez wiedeński Universität für Musik und darstellende Kunst w Fanny Hensel-Mendelssohn-Saal w Wiedniu. Koncertowała również w Filharmonii Narodowej, Zielonogórskiej, Toruńskiej, Zabrzańskiej, Opolskiej. Współpracuje z większością scen operowych w Polsce m.in. z Operą Narodową w Warszawie, Operą Krakowską, Operą Bałtycką i z Teatrem Wielkim w Poznaniu.
W grudniu 2007 zadebiutowała na scenie Opery Wrocławskiej w premierowym przedstawieniu opery Rigoletto w partii Gildy, a od sezonu artystycznego 2008/2009 jest solistką Opery Wrocławskiej, w której wykonuje takie partie jak: Gilda (Rigoletto Verdiego), Zuzanna (Wesele Figara Mozarta), Adina (Napój miłosny Donizettiego), Hanna (Straszny dwór Moniuszki), Olimpia (Opowieści Hoffmanna Offenbacha), Pamina (Czarodziejski Flet Mozarta), Stella (Chopin Oferice).
W 2010 roku zadebiutowała na scenach teatrów włoskich (Lucca, Ravenna, Livorno i Piza) w partii Kunegundy w premierowych przedstawieniach opery Kandyd Leonarda Bernsteina pod dyrekcją Elio Boncompagniego. W czerwcu 2011 Artystka zadebiutowała w słynnym moskiewskim Teatrze Bolszoj w premierowych przedstawieniach Złotego Kogucika Mikołaja Rimskiego-Korsakowa w partii Szemachańskiej Królowej. Od tego czasu stale współpracuje z tym teatrem. W listopadzie 2011 powróciła do Moskwy jako Królowa Nocy w Czarodziejskim Flecie Mozarta w słynnej inscenizacji Roberta Wilsona, a w styczniu 2013 roku wystąpiła w operze Maurice Ravela Dziecko i czary. Artystka współpracuje także z operą w Bonn gdzie występuje w partii tytułowej w Lakmé Delibesa.
Artystka jest stypendystką Ministra Kultury, Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Prezydenta Miasta Wrocławia i Metropolity Wrocławskiego.
Liana Krasyun-Korunna
Ukończyła Akademię Muzyczną we Lwowie w klasie fortepianu prof. Oksany Rapity oraz studia podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Olgi Rusiny. Jest laureatką Międzynarodowego konkursu pianistycznego w Castellanetta (Włochy). Brała udział w licznych koncertach fortepianowych z towarzyszeniem Lwowskiej Orkiestry Symfonicznej (m.in. Koncert D-dur Mozarta, Koncert a-moll Griega, Koncert a-moll Schumanna); koncertach kameralnych w roli solistki i akompaniatorki we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Lwowie (m.in. wykonała sonaty Mozarta, Schuberta, Brahmsa, Franka, Griega, Prokofiewa, Hindemitha). Była akompaniatorką Galicyjskiego Chóru we Lwowie, w Wojskowym Instytucie we Lwowie oraz w Operze Wrocławskiej. W 2006 roku we Wrocławiu wystąpiła z orkiestrą kameralną na Festiwalu Muzyki Filmowej.
W Operze Bałtyckiej pracuje na stanowisku korepetytora solistów. Bierze także w spektaklach - partia klawesynu w Weselu Figara, Don Giovanni Mozarta, partia fortepianu w Ariadnie na Naxos Straussa oraz w Gwałcie na Lukrecji Brittena.