Warsztaty są częścią projektu już po raz drugi realizowanego w Gdyni przez Fundację Trefl pod hasłem WAKACYJNY PORT KULTURY. Jest to cykl działań twórczych adresowanych do uczestników w różnym wieku.
Pięciodniowy bezpłatny kurs dla osób z "lekkim piórem". Kiedy rozmowa z drugim człowiekiem staje się wywiadem? Czym różni się post na Facebooku od felietonu? Jak media społecznościowe zmieniły dziennikarstwo prasowe? Czy dzisiaj wszyscy jesteśmy dziennikarzami? Jak szukać dobrego tematu na artykuł? Gdzie spotkać bohatera swojej opowieści?
Na te i inne pytania będziemy szukać odpowiedzi, spotykając się w niecodziennym miejscu: w portowej części Gdyni, przy ulicy Gołębiej 9. Atmosfera budynku dawnej szkoły, w której kiedyś uczono zawodów związanych z przemysłem morskim, a dziś mieści się studio filmowe produkujące animowaną "Rodzinę Treflików", będzie inspiracją dla uczestników i uczestniczek warsztatów. Kurs obejmuje również tworzenie własnych tekstów oraz omówienie ich z prowadzącą. Łącznie piętnaście godzin warsztatów dla tych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności pisarskie w ujęciu dziennikarskim.
Prowadząca: Dorota KaraśUrodziła się w Szczecinie, od lat mieszka w Gdańsku, gdzie ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Gdańskim, a od ćwierćwiecza współtworzy trójmiejską redakcję "Gazety Wyborczej". W tandemie reporterskim z Markiem Sterlingowem wydała książki: "Urban. Biografia" (2023) i "Walentynowicz. Anna szuka raju" (2020). Jest również autorką m.in. biografii "Cybulski. Podwójne salto" (2016) oraz zbioru wywiadów "Szafa, czajnik, obwodnica. Rozmowy z obcokrajowcami" (2013).
Partnerem kursu jest Festiwal Miasto Słowa, coroczne wielowątkowe wydarzenie promujące czytelnictwo i kulturę literacką, powiązane z Nagrodą Literacką Gdynia. Program obejmuje szereg spotkań, dyskusji i przedsięwzięć poświęconych literaturze. To przegląd ważnych pozycji i obiecujących debiutów i premier, a także przewodnik po ciekawych zjawiskach w rodzimej literaturze. Na przestrzeni lat Festiwal dąży do wprowadzania literatury i działań literackich bezpośrednio w przestrzeń miejską w celu dotarcia do nowych grup odbiorców, mieszkańców i turystów.