Cele: Celem szkolenia jest uzmysłowienie uczestnikom co to znaczy być asertywnym. Pokazanie różnicy między agresją, uległością a asertywnością, oraz konsekwencje, jakie wywołują te postawy. Uczestnicy nauczą się radzić sobie z negatywnymi ocenami i emocjami przez nie wywołanymi, a także uczą się jak mówić "nie" bez wyrzutów sumienia, jak wyrażać swoje opinie. Nauczą się także wyrażania konstruktywnej krytyki, czyli takiej, która oparta jest na zachowaniach, a nie na osobie.
Program: • Co to jest asertywność i kiedy mówimy o zachowaniach asertywnych? • Różnica między uległością agresją i asertywnością? • Prawa i granice asertywności • Jestem asertywny: analiza mocnych i słabych stron; asertywna autoprezentacja; rola komunikacji w asertywności • Komunikat "Ja" jako podstawa asertywnej komunikacji • Jak mówić "nie" bez wyrzutów sumienia - asertywna odmowa • Kiedy można mówić o asertywnej interwencji i co ona oznacza? • Asertywne wyrażanie opinii, przekonań i uczuć • Wyrażanie pochwał a konstruktywna krytyka
Metody: Nasze szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu. Stosujemy się do zasad efektywnego uczenia się dorosłych, według Cyklu Kolba (doświadczenie - refleksja - teoria - planowanie). Grupa liczy od 8 do 12 osób, co pozwala każdemu z uczestników aktywnie brać udział w proponowanych : grach symulacyjnych, analizach przypadków, dramie (scenkach sytuacyjnych), a także jest szansą na prawdziwą wymianę doświadczeń.
Szkolenie trwa 1 dzień, w cenę szkolenia wliczone są: materiały, lunch, przerwy kawowe, certyfikaty
Zgłoszenia można nadsyłać na adres email: info@asesoria.com.pl, dodatkowych informacji udzielamy telefonicznie po nr 602 695 100