"It's not the customer's job to know what they want" - Steve Jobs
Niewiele jest okazji, aby zyskać unikalną i praktyczną wiedzę bezpośrednio od praktyków i od razu samodzielnie z niej korzystać. Przygotuj się na dzień intensywnej współpracy i inspiracji przy jednoczesnym zdobywaniu wiedzy o projektowaniu w biznesie, o tym co to jest design thinking i service design jak wykorzystać te metody, aby skuteczniej pracować, projektować, aby zapewnić dopasowanie produktu do rynku.
Dla kogo?
Osób, które chcą zdobyć wiedzę i praktykę w zakresie projektowania produktów i usług w metodologii Design Thinking. Szukających inspiracji do ulepszenia swojej oferty i zbudowania przewagi konkurencyjnej trudnej do skopiowania.
W szczególności dla:
zarządzających produktem lub usługą
właścicieli procesów
pracowników działów marketingu
osób odpowiadających za sprzedaż
osób, które chcą dowiedzieć się na czym polega projektowanie z design thinkingPoznasz na czym polega (Product - Market - fit)?
Szkolenie pozwoli Ci myśleć o Twoim produkcie w całkiem nowy sposób. Doświadczyć, co oznacza prawdziwa wartość (value proposition), która jest potrzebna klientowi i która zapewni wyróżnienie na tle konkurencji trudne do skopiowania. W trakcie szkolenia nauczysz się jak zadawać właściwe pytania, budować odpowiednie funkcje i skuteczną komunikację z klientami. Dzięki szkoleniu będziesz w stanie wykorzystać strategiczną formułę projektowania produktów z wykorzystaniem design thinking.
Jakie umiejętności zyskasz?
Prowadzenie wywiadów - Umiejętność przygotowania scenariusza i pytań do wywiadów z użytkownikami
Mapowanie ścieżki klienta - Mapowanie punktów styku użytkownika z produktem - projektowanie doświadczeń
Projektowanie wartości - Wyjście poza schemat w celu stworzenia nowej wartości dodanej
Praca w sprintach - Nastawienie na szybki efekt poprzez przejście od pomysłu do rozwiązania
Tworzenie prototypów - Umiejętność pokazania kluczowych funkcji tworzonego rozwiązania
Prowadzenie testów - Opracowanie scenariuszy oraz prowadzenie testów z użytkownikamiJak wygląda program szkolenia?
Design Thinking to 5 etapowy proces, który pozwala doskonale łączyć wiedzę praktyczną, doświadczenie i przykłady stosowane na świecie z przyswajaniem aspektów merytorycznych związanych z umiejętnym rozwiązywaniem problemów i projektowaniem skutecznych rozwiązań. W ciągu szkolenia poznasz zasady Myślenia Projektowego (Design Thinking) i Strategicznego Projektowania Usług (Service Design), wykorzystasz zdobytą wiedzę w praktyce, a swoim doświadczeniem podzielisz się z przedstawicielami z innych branż.
Szkolenie składa się z 2 Sprintów:
Sprint 1 zawiera następujące procesy:
- przygotowanie i przeprowadzenie pogłębionych wywiadów z użytkownikami
- tworzenie Person, czyli profili charakteryzujących użytkownika, dla którego będziemy projektować
tworzenie Map empatii- dla zrozumienia potrzeb i oczekiwań użytkowników poprzez nakreślenie ich profili psychograficznych,
- mapowanie Customer Journey, ścieżki jaką przechodzi użytkownik w procesie wraz z określeniem kluczowych punktów styku (touchpoints) z usługą lub produktem,
- określanie kluczowych bolączek (Pains)oraz szans rynkowych (Gains) bazując na modelu Value Proposition
Sprint 2 koncentruje się na:
- zdefiniowaniu wyzwania projektowego: Jak moglibyśmy ...? (How Might We?)
- ideacji - to kreatywna burza mózgów, dzięki której będziesz w stanie wygenerować znacznie więcej pomysłów, niż w przeciętnym procesie kreatywnym
- prototypowaniu - stworzeniu rozwiązania wychodzącego naprzeciw potrzebom klienta w postaci prototypów: (nagranych filmów, storyboardów, makiet, mockapów)
- testowaniu - przygotowanie i przeprowadzenie testów z użytkownikami
Jaką formułę proponujemy?1 dzień - 8 godzinne warsztaty
w pełni poświęcone praktyce i wymianie doświadczeń
poparte przykładami z wykorzystania Design Thinking w różnych obszarach projektowych
warsztaty kosztują 900 zł.
Kto poprowadzi warsztaty?
Piotr Grocholiński - Posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (Design Thinking/Service Design) skuteczne łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać Design Thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Współtwórca Klientocentrycznych oraz Warsztatu Innowacji.
Tomasz Jakubowski - W swojej dotychczasowej pracy przeszedł przez wszystkie szczeble kariery zawodowej od specjalisty do dyrektora. Swoje doświadczenie przez wiele lat budował w bankowości, gdzie odpowiadał za przygotowanie oferty produktów, procesy dostawy produktów do klienta, projekty i złożone programy, w tym udział w fuzji Nordea Bank Polska S.A. z PKO Bankiem Polskim S.A. W swojej pracy klienta stawia na pierwszym miejscu. Uważa, że usługi i produkty dostarczane klientowi muszą spełniać najbardziej wyszukane oczekiwania klienta, a procesy dostawy muszą zaskakiwać prostotą i skutecznością.W Energa Obrót S.A. odpowiadał za tworzenie strategii firmy, przygotowanie i wdrażanie produktów oraz marketing. Szerokie doświadczenie, jakie zdobył z powodzeniem wykorzystuje w prowadzonych programach szkoleniowych i optymalizacyjnych. W codziennej pracy stawia na relacje i tworzenie sprawnych zespołów.
Gdzie się spotykamy?
W sali Krypton na II pietrze w O4 Coworking, budynek Olivia Four,
Olivia Business Centre al. Grunwaldzka 472B, Gdańsk
Kiedy? : wtorek, 26 czerwca 2018 godz. 13:00-16:00
Koszt? : 900 zł/osoba
Zapisz się już dziś!
Pamiętaj!: ilość miejsc jest ograniczona, w warsztacie może wziąć udział max. 30 osób.
Dodatkowa informacja: Warsztaty odbędą się, gdy zbierze się grupa min. 15 osób.