stat
Impreza już się odbyła

Warsztaty gitarowe, które trwają 3 dni z Jackiem Królikiem.

kwi'25 27

niedziela, g. 13:00

bilety 20-30 zł
cze'25 10

wtorek, g. 09:00, 11:00

Kup bilet
20-22 sierpnia 2012
Gdynia
Jam session w Blues Club z Jackiem Królikiem 20 i 21 sierpnia

Program:
11.00-14.00 - warsztaty z Jackiem Królikiem
14.00-15.00 - przerwa obiadowa
15.00-18.00 - warsztaty z Jackiem Królikiem

20 i 21 jam session w Blues Clubie od godz. 20.00
Koszt warsztatów 250 zł - 18 godzin pracy
szczegółowe informacje:
tel: 507-140-719

Zapraszamy na warsztaty Jacka Królika, absolwenta Wydziału Metalurgii, muzyk, wirtuoz gitary.
Urodzony 2 grudnia 1967 roku w Krakowie. Od 1975 roku Jacek pobierał lekcje gry na mandolinie, co wywarło wpływ na tworzenie się jego oryginalnej techniki gitarowej. Od 1980 roku Jacek, wraz z kuzynem, pomysłodawcą projektu, w Gminnym Ośrodku Kultury w Mogilanach założył zespół Bosto. Tak nazywała się ciężarowa wersja szczytowego osiągnięcia polskiej motoryzacji w PRL - dwusuwowego samochodu Syrena. W zespole Jacek otrzymał funkcję jednego z dwóch gitarzystów, chociaż zamierzał być perkusistą. Inwestycja GOK-u Mogilany w raczkującego artystę, w postaci zakupu dla niego "robionej" gitary z przystawkami J. Kafla, podówczas legendarnej w Krakowie postaci, zajmującej się konstruowaniem sprzętu dla gitarzystów, zaczęła niebawem przynosić owoce.

Z tym właśnie instrumentem Jacek Królik zaczął odnosić pierwsze sukcesy, najpierw w postaci wyróżnień na okolicznych Turniejach Klubów Rolnika. Największym wyróżnieniem z tamtych lat był dyplom najlepszego instrumentalisty Przeglądu Zespołów Muzycznych w Skawinie w 1983 roku.

Rok 1982 był dla Jacka czasem pierwszych poważnych wyborów życiowych. Zasugerowany niemałym talentem inżynierskim ojca, zdał pomyślnie egzamin do Technikum Mechanicznego im. Szczepana Humberta w Krakowie. W następnym roku podjął kolejną decyzję, o rozpoczęciu edukacji w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Stanisława Wiechowicza w Krakowie .

Po trzech latach edukacji, pod okiem znakomitej pedagog, Joanny Kowalczyk, na rok przed maturą i planowanym dyplomem w szkole muzycznej, zdał egzamin do drugiej klasy krakowskiej Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego. Tam, po rocznej edukacji u p. W. Dubińskiej, trafił do kolejnego wybitnego nauczyciela, Aleksandra Mroczka, który doprowadził go do dyplomu 4 lata później.

W 1987 roku widmo dwuletniej zasadniczej służby wojskowej w Ludowym Wojsku Polskim, wymusiło na Jacku podjęcie szybkiej, odległej od muzyki decyzji o kierunku dalszego kształcenia. Podjął studia na Akademii Górniczo-Hutniczej, na Wydziale Metalurgii. Kilka lat później, obronił (z wyróżnieniem) dyplom magistra inżyniera metalurgii. Pracę dyplomową pisał pod kierownictwem dr inż. Leszka Kurcza oraz dr. inż. Zdzisława Woźniackiego.

Tymczasem, od 1985 roku, wraz z grupą przyjaciół grał w zespole Dekiel, zdobywając sporo cennych muzycznych trofeów, m.in. na festiwalach Rawa Blues i Fama.

W 1987 roku, jako współzałożyciel istniejącego od roku zespołu Chłopcy z Placu Broni, występował w finale koncertu w słynnym wówczas Jarocinie. Kolejny rok (1988) przyniósł wyróżnienie dla najlepszego instrumentalisty 24. Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie.

W roku 1989 talent i umiejętności Jacka zauważył Marek Stryszowski (ex Laboratorium) i zaprosił go do swojego zespołu Little Egoists. Tam, pod bokiem ówczesnych tuzów krakowskiego środowiska jazzowego, młody instrumentalista mógł szlifować swoje muzyczne rzemiosło. Dzięki tej współpracy Jacek zwiedził prawie całą Europę, koncertując dla szwajcarskiej agencji Face Music. Zarobione pieniądze systematycznie inwestował w rosnący arsenał profesjonalnego sprzętu. W tym czasie zaczął też nagrywać pierwsze płyty jako muzyk sesyjny. W 1993 roku rozpoczął współpracę z zespołem Lombard, następnie z Urszulą. Cały czas koncertował z zespołem Chłopcy z Placu Broni, występował też z legendarnym zespołem TILT.

W 1994 roku Jacek Królik poznał Grzegorza Ciechowskiego. Spotkanie to zaowocowało współpracą muzyczno-producencką. Gitarzysta został zaproszony do nagrania dwóch płyt Justyny Steczkowskiej, solowej płyty Krzysztofa Antkowiaka oraz wybitnej i nowatorskiej płyty Grzegorza Ciechowskiego "OJ Dada na". Jednocześnie grał w zespole Renaty Przemyk.

Od 1996 roku, do dzisiaj, jest na stałe związany z zespołem Grzegorza Turnaua. Nagrane w utworze "Piosenka dla Ptaka" solo Jacka, weszło do kanonu najdoskonalszych polskich solówek gitarowych. Do tej pory Jacek nagrał z Grzegorzem Turnauem dziesięć płyt.

W 1998 roku, już jako jeden z najbardziej poszukiwanych polskich muzyków, rozpoczął pracę w supergrupie towarzyszącej Edycie Górniak. Owocem współpracy z Edytą były liczne koncerty w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Podczas trasy koncertowej w Polsce, została zarejestrowana płyta Live 99.

W roku 1999 kolega z pierwszych zespołów Jacka - J. Mus powołał do życia formację Brathanki, z którą gitarzysta, współtworzył i nagrał 3 płyty (pierwsza multiplatynowa, druga złota). Współpraca Jacka z Brathankami trwała do roku 2009.

W roku 2000, Jacek, wraz ze swoim przyjacielem Ryszardem Sygitowiczem, powołał istniejąca do chwili obecnej, formację muzyczną, nazywaną potocznie przez publiczność Gigantami Gitary. Gitarzyści do koncertowej współpracy zapraszają najwybitniejszych polskich muzyków, wokalistów oraz wirtuozów nie tylko gitary.

W roku 2007 Jacek stworzył swój autorski zespół "Królik", w skład którego weszli najwybitniejsi krakowscy instrumentaliści młodszego pokolenia.

Rok później skomponował Jacek muzykę do filmu Juliusza Machulskiego "Ile waży Koń Trojański ". W tym samym okresie stworzył muzykę do spektaklu "Orkiestra Titanic" w reżyserii Andrzeja Domalika. Spektakl był wystawiany w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie.

W swym dorobku Jacek Królik posiada sporo powyżej stu nagranych płyt. Brał udział w paru tysiącach koncertów. Oprócz płyt wspomnianych powyżej artystów, gitary Jacka można usłyszeć na krążkach Ireny Santor, Edyty Geppert, Krzysztofa Krawczyka, Krzysztofa Cugowskiego, Reni Jusis, Andrzeja Sikorowskiego i wielu innych.

W ostatnich latach artysta był nadal wielokrotnie wyróżniany i nagradzany w plebiscytach muzycznych pism branżowych.

Jako jeden z niewielu jest "polską twarzą" kilku najsłynniejszych światowych marek instrumentów i akcesoriów muzycznych: Ernie Ball, Music Man, Randall, T-Rex i VisualSound.