"Tworząc w obrębie sztuk wizualnych posługuję się różnymi mediami i technikami - wybór ściśle uzależniam od treści, którą chcę przekazać. Frotaż jest techniką, którą posługuję się od wielu lat. Wynikiem tej pracy są albo obrazy na płaszczyźnie w tradycyjnym formacie 100 x 70 cm, albo obiekty przestrzenne, które konstruuję i następnie pokrywam papierem z frotażem. Te papierowe przedmioty o powierzchni zarysowanej tradycyjnym ołówkiem są z jednej strony prawdziwe, bo trójwymiarowe i w naturalnej skali, z drugiej strony nierzeczywiste, bo są tylko rysunkiem i często są niefunkcyjne.
Na wystawie prezentuję cykl frotaży mojego malarstwa.
Frotaż zakrywa większość komunikatu, jaki niesie ze sobą obraz. Obraz wtedy pozostaje bez treści lub... przestaje być obrazem w ogóle. To zastąpienie rzeczywistości papierową atrapą jest w tym przypadku próbą odebrania malarstwu jego tradycyjnego sensu. To także pytanie o istotę obrazu w ogóle: Czy można oglądać obraz i jednocześnie go nie widzieć? I w końcu: kiedy obraz przestaje być obrazem?"
Urszula DulewiczStudia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (w pracowniach: M. Sapetto, L. Tarasewicza, M. Czapli, K. Wachowiaka). Dyplom w 2006 r. z malarstwa, tkaniny artystycznej i multimediów. W trakcie studiów stypendia półroczne na Akademie der Bildende Künste Stuttgart (Niemcy) oraz w Hochschule für Gestaltung und Kunst w Bazylei (Szwjacaria).
Pracuje głównie w technice frotażu (prace przestrzenne i rysunki) oraz tkaninie artystycznej (batik i collage). Mieszka i pracuje w Gdyni.