Wielka Gala Trzech Tenorów
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Zaśpiewają:
Dariusz Stachura,
Krzysztof Marciniak,
Adam Zdunikowski
Zapraszamy na "Wielką Galę Trzech Tenorów". Na jednej scenie wystąpią Dariusz Stachura, Krzysztof Marciniak, Adam Zdunikowski z towarzyszeniem zespołu muzyków. Tego wieczoru usłyszeć będzie można piosenki z repertuaru Jana Kiepury oraz najpiękniejsze pieśni włoskie i hiszpańskie takie jak: "O sole mio", "Santa Lucia", "Granada", "Valencia", wiązanki pieśni neapolitańskich oraz słynnych arii operetkowych i musicalowych.
-----
O artystach:
DARIUSZ STACHURA
Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi. W 1989 roku z wielkim powodzeniem zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią Lenskiego w operze Piotra Czajkowskiego Eugeniusz Oniegin. Rok później został laureatem Konkursu Wokalnego im. Ady Sari.
Otrzymał nagrodę specjalną krytyki łódzkiej za wybitne kreacje na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi, między innymi za partie tenorowe w operach Nabucco i Traviata G. Verdiego, Kawaler srebrnej róży R. Straussa, Cosi fan tutte i Don Giovanni W. A. Mozarta, Cyrulik sewilski G. Rossiniego. Artysta brał udział w licznych tournée zagranicznych - Szwajcaria, Austria, Holandia, Francja, Włochy, Niemcy, Stany Zjednoczone.
Do ogromnych sukcesów artystycznych tenora zaliczyć należy jego udział w obchodach stulecia premiery Cyganerii G. Pucciniego w Turynie, gdzie jako jedyny obcokrajowiec kreował partię Rudolfa na zmianę z L. Pavarottim. Brał udział w licznych festiwalach. W latach 1999 - 2003 był solistą opery w Norymberdze.
KRZYSZTOF MARCINIAK
W 1982 roku zdobył pierwsze miejsce na Konkursie Wokalnym organizowanym przez Akademię Muzyczną i gazetę Głos. W roku 1988 ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Adama Dulińskiego.
Już w czasie studiów występował w przedstawieniach premierowych w Teatrze Wielkim w Łodzi jako: Damazy Straszny dwór - Stanisław Moniuszko, Bojomir Zamek na Czorsztynie - Karol Kurpiński, Dyrektor teatru - Wolfgang Amadeus Mozart. W roku 1988 związał się z Operą i Operetką w Szczecinie i do 1992 roku był czołowym solistą tego teatru. Najważniejsze role operetkowe tenora to: Edwin Księżniczka czardasza, Su-Czong Kraina uśmiechu, Tassilo Hrabina Marica, Barinkay Baron cygański, Alfred, Eisenstein Zemsta nietoperza, Camille Wesoła wdówka oraz inne główne role w operetkach: Błękitna maska Freda Raymonda; Polska krew Oscara Nedbala; Popłoch wśród dziewcząt Jurija Milutina; Wiktoria i jej huzar Paula Ábraháma.
W roku 1994 otrzymał propozycję przygotowania partii Alfreda w operze Traviata Giuseppe Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Po premierze był przez rok solistą tej sceny. Uczestniczył we wszystkich najważniejszych tournée zagranicznych z teatrami, z którymi współpracował. Występował na najważniejszych scenach muzycznych Europy - Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Monachium, Zurich, Salzburg, Bruksela, Amsterdam. Niektóre spektakle i koncerty z jego udziałem transmitowane były przez Telewizję Polonia na cały świat.
ADAM ZDUNIKOWSKI
Kontakty z muzyką rozpoczął w wieku 7 lat, śpiewając w warszawskim chórze chłopięcym Lutnia. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu solowego pod kierunkiem Romana Węgrzyna (1991).
W 1990 r. zadebiutował na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Warszawie partią Clema w Małym kominiarczyku B. Brittena. Został laureatem III nagrody na I Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie oraz finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu. Brał udział w Festiwalach Mozartowskich, występował również na wielu innych festiwalach jak: XXX Festiwal Moniuszkowski, X Tydzień Talentów, XXX Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans I i III Festiwal Operowy w Bydgoszczy, V Międzynarodowe Spotkania Muzyczne Wschód-Zachód w Zielonej Górze i wielu innych.
W 1991 r. został solistą Teatru Wielkiego w Warszawie, konsekwentnie poszerzając swój repertuar - obecnie posiada 35 partii operowych. Ma w swoim dorobku role w takich operach, jak: Fidelio L. van Beethovena, Norma V. Belliniego, Carmen G. Bizeta, Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego, Łucja z Lammermooru G. Donizettiego, Faust Ch. Gounoda, Straszny dwór St. Moniuszki, Uprowadzenie z seraju, Wesele Figara i Don Giovanni W. A. Mozarta, Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha, Madame Butterfly G. Pucciniego, Cyrulik sewilski G. Rossiniego, Salome R. Straussa, Traviata G. Verdiego.
Do bardziej znaczących wydarzeń w jego karierze artystycznej zaliczyć należy: udział w europejskim prawykonaniu Psalmów Jerozolimskich Noama Sheriffa pod dyrekcją samego kompozytora, polskiej prapremierze opery I Lituani A. Ponchielliego w wersji koncertowej, koncercie Stabat Mater G. Rossiniego pod dyrekcją Nello Santiego, światowej premierze Stabat Mater J. Stefaniego pod dyrekcją Grzegorza Nowaka, koncercie IX Symfonii L. van Beethovena pod dyrekcją Jerzego Semkowa na zakończenie obchodów 25-lecia orkiestry Sinfonia Varsovia, produkcji Strasznego dworu St. Moniuszki w Buffalo (USA) oraz w koncercie Mszy As-dur F. Schuberta pod dyrekcją Siegfrieda Köhlera na zakończenie obchodów Roku Schubertowskiego.
Artysta nawiązał współpracę z hamburską Staatsoper, śpiewając Ferranda w Cosi fan tutte W. A. Mozarta. Z zespołem tym odbył tournée po Japonii. W Operze Narodowej wystąpił w partii Pasterza w Królu Rogerze K. Szymanowskiego, Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Don Ottavia w Don Giovannim W. A. Mozarta, Pruniera w La rondine G. Pucciniego, Narrabotha w Salome R. Straussa, jako Szalona w Curlew River B. Brittena, jako Książę Filip w Iwonie, księżniczce Burgunda Z. Krauzego, jako Tamino w spektaklu W krainie czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta oraz w roli Hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.