stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Jacek Staniszewski [alias Jacx Badder]. Twórca wielu plakatów, instalacji wizualnych oraz rzeźb. Prowadzi autorską Pracownię Propagandy Społecznej na Wydziale Grafiki ASP w Gdańsku.

lis 23-24

piątek - niedziela, g. 18:00 - 21:00

Wstęp wolny

14 września - 24 listopada 2024, g. 10:00 - 17:00

Gdańsk,
bilety 20 zł
ulgowy 1-12 zł
Założyciel zespołów Chlupot Mózgu i Maszyna do Mięsa. Wystawiał swoje prace na wielu wystawach m.in.: "Realizm Radykalny i Abstrakcja Konkretna" - Muzeum Narodowe Warszawa, "Raj Utracony" - Centrum Sztuki Współczesnej, "Siedem przestrzeni" Zachęta Warszawa, International Workshop - Technikom Pretori RPA, "Two Asias - Two Europes" - Museum of Modern Art Dulon - Shanghai Chiny, "Mediations Biennale 2014" - Poznań / Muzeum Sztuki Nowoczesnej Mona, a ostatnio na wystawie "Palindrom" - PGS Sopot oraz Nakanojo Biennale / Contemporary Art 2015 Japonia.

Autor szaty graficznej wielu wykonawców m.in.: Ścianka, Apteka, Kury, Łoskot, Bielizna, Mordy, Przemek Dyakowski, Leszek Możdżer, Irek Wotczak, Olo Walicki, Grażyna Łobaszewska. Obecnie w trójmieście prezentuje cztery prace na wystawie 30 lat Fundacji Wyspa.

Co miesiąc prezentowana będzie praca wielkości 7 x 5 m na budynku postoczniowym zajmowanym przez B90. Bardzo rzadko mam okazję ujawniać swoje prace w tak dużym formacie. Fakt pokazu na terenie stoczni też nie jest bez znaczenia. Od lat w swoich pracach ujmuję aspekt społeczny, tak, aby odbiorca moich prac miał wrażenie, że obcuje z czymś istotnym nie tylko dla mnie/ autora pracy, ale także dla niego.

Stocznia przez kilkadziesiąt lat zajmowała w mojej głowie i sądzę, że większości mieszkańców Trójmiasta dość istotną pozycję. Obecnie zmarginalizowana, częściowo obumarła żyje, ale według mnie jest to życie living zombie. Stocznia to żyjący trup. Jedna z ofiar jak to się zwykło mówić "braku ekonomicznego uzasadnienia".

Taki sam los symetrycznie spotyka kopalnie i inne stocznie nie tylko w naszym kraju. Są wyburzane, a tereny pozostałe po nich stają się atrakcyjnym kąskiem dla deweloperów.

Zasada wyburzania każdego metra stoczni następuje dzień po dniu i jest postępująca, choć nie dla wszystkich zauważalna. Pierwsza pokazana praca ujawnia mój stosunek do obecnej kondycji stoczni.

Jest to terminator na wpół pokonany. Czujemy jeszcze historię tego miejsca, ale wiemy że nie ma odwrotu. Eutanazja za zgoda wszystkich nastąpiła. Na mojej pracy padają słowa: "you are here / jesteś tutaj".

Jest to rodzaj oznajmienia jak też ostrzeżenia. Znajdujemy się w strefie śmierci, umierania miejsca.
I o tym jest ta praca.

Przeczytaj także