stat
Impreza już się odbyła

Wojciech Karolak z powodów zdrowotnych odwołał swój koncert


Koncert Trio Wirtuozów Jazzowych:
WOJCIECH KAROLAK - organy hammonda
TOMASZ SZUKALSKI - saksofon
KRZYSZTOF DZIEDZIC - perkusja


koncerty w Trójmieście


- 7 Grudnia 2008, godz.18:00

Bilety w cenie 55 zł
W dniu koncertu bilety w cenie 60 zł

Zapraszamy i życzymy przyjemnych wrażeń!



WOJCIECH KAROLAK urodził się 28 maja 1939 roku w Warszawie. Muzyczne wykształcenie odebrał w Krakowie - Liceum Muzyczne w klasie fortepianu, a następnie studia na Wydziale Teorii Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej. Zadebiutował na fortepianie w 1956 roku podczas tzw. trójmeczu jazzowego w Liceum im. Nowodworskiego, grając razem z Romanem Dylągiem, Andrzejem Dąbrowskim, Janem Byrczkiem, Andrzejem Pielą i Ryszardem Rushilem.
W lutym 1958 roku jako saksofonista altowy rozpoczął współpracę z zespołem Jazz Believers, w którym grali m.in. Andrzej Trzaskowski, Krzysztof Komeda i Jan Ptaszyn Wróblewski. Następnie grał na saksofonie tenorowym w grupie The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego. Na początku 1961 roku ostatecznie porzucił grę na saksofonie i w kwartecie Andrzeja Kurylewicza poświęcił się bez reszty fortepianowi. Rok później razem z Romanem "Guciem" Dylągiem i Andrzejem Dąbrowskim założył własne trio (The Karolak Trio), z którym nagrał swoją pierwszą autorską płytę.
W roku 1963 rozpoczął współpracę z grupą Polish Jazz Quartet Ptaszyna Wróblewskiego. Trzy lata później wyjechał do Szwecji, gdzie grywał rock i jazz w klubach i restauracjach, by, jak sam przyznaje, "zarobić na mieszkanie w Warszawie i na Hammonda". Współpracuje również z Michałem Urbaniakiem. W 1973 roku kupuje upragnione organy Hammond B-3.
Od 1973 do 1978 roku współpracuje z zespołem Mainstream Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Coraz więcej czasu poświęca na aranżowanie i komponowanie. W latach 80-tych tworzył wraz z Tomaszem Szukalskim i Czesławem Bartkowskim superformację Time Killers, z którą nagrał najlepszą płytę polskiego jazzu tamtej dekady.
Lata 90-te to dla Wojciecha Karolaka okres ożywionej działalności artystycznej. Współpracuje z Jarosławem Śmietaną, z którym nagrywa trzy albumy. W 1995 roku wraz z Piotrem Baronem i Zbigniewem Lewandowskim zakłada The High Bred Jazz Trio. Ponadto daje setki koncertów jako członek Guitar Workshop Leszka Cichońskiego. W 1998 roku obchodził 40-lecie pracy artystycznej - z tej okazji wystąpił na Jazz Jamboree ze specjalnym jubileuszowym koncertem.

TOMASZ SZUKALSKI - Przeszedł całą drogę edukacji muzycznej od PSM poprzez Liceum do PWSM. Choć ukończył klasę klarnetu, to samodzielnie zapoznał się z techniką gry na saksofonie sopranowym i tenorowym. Na estradzie rozpoczął występować już w szkole średniej. Towarzyszył w koncertach grupie wokalnej Partita (wystąpił z nią nawet Jazz Jamboree 67). Nawiązał także współpracę i sporadycznie występował z zespołami Janusza Muniaka, Tomasza Ochalskiego oraz Big Bandem Stodoła.
Znamiennym dla młodego saksofonisty okazał się okres współpracy (od 1972) z zespołem Zbigniewa Namysłowskiego. Dla tenorzysty praca u boku wybitnego alcisty stanowiła nie lada wyzwanie. Szukalski z "konfrontacji" wychodził obronną ręką: z dużym uznaniem koncertował z Namysłowskim w kraju i zagranicą. Razem dokonali także wielu nagrań. W czasie tej współpracy powstały legendarne dzisiaj i znaczące (także dla Namysłowskiego) albumy "Winobranie" i "Kuyaviak Goes Funky". W okresie tym wzrastała pozycja saksofonisty na jazzowym rynku: do współpracy zapraszali go tytani rodzimego jazzu: Włodzimierz Nahorny, Tomasz Stańko, Jan Ptaszyn Wróblewski.
Dopiero po okresie współpracy z największymi polskiego jazzu Szukalski decyduje się na założenie autorskiego zespołu: w 1977 powstaje zespół The Quartet, skupiający duże indywidualności: basistę Pawła Jarzębskiego, pianistę Sławomira Kulpowicza oraz perkusistę Janusza Stefańskiego. The Quartet i jego muzyczne propozycje postrzegano jako typowy zespół bez lidera, złożony z wybitnych muzyków, będących indywidualnościami muzycznymi. Zadebiutowali w 1977 - co dość nietypowe dla jazzmanów - nagraniami dla archiwum Polskiego Radia, ale już w styczniu 1978 odbyli dużą trasę koncertową po kraju, wystąpili także na Jazz Jamboree 78. Repertuar tworzyły głównie kompozycje Kulpowicza oraz Szukalskiego, inspirowane muzyką McCoy Tynera, Sonny-ego Rollinsa, Johna Coltrane-a, tradycją modern-jazzu lat 60.
Gdy kwartet przestał istnieć (1980) Szukalski zaproszony został do współpracy przez Jana Ptaszyna Wróblewskiego, który w tym czasie kierował SPPT Chałturnik i Studiem Jazzowym Polskiego Radia. Po okresie ostrego straight-ahead jazzu, sukcesach z zespołami Namysłowskiego, Stańko i The Quartet udział w muzyce mainstreowej Ptaszyna Wróblewskiego nie mógł być dla Szukalskiego kreatywną odskocznią.
Dopiero w 1984 wraz z nowym trio (z Czesławem Bartkowskim - perkusja i Wojciechem Karolakiem - instrumenty klawiszowe) muzyka saksofonisty nabierze większego wigoru. Album "Time Killers" został on uznany przez krytykę za najciekawszą polską płytę jazzową lat 80. Zachęcony sukcesem zorganizował (1985) kolejny kwartet (Biskupski, Cudzich, Jagodziński), który z założenia miał przejąć sukcesję po The Quartet. Po raz kolejny Szukalski (w 1986 roku) przymierzył się do kolejnego sukcesu: tym razem wraz z pianistą Januszem Szprotem utworzył duet Blues Duo SZ-SZ. I choć dokonali wielu ciekawych nagrań i wystąpili na licznych koncertach to formacja ta okazała się efemerydą na polskim rynku jazzowym. Do koncepcji duetu Szukalski powrócił raz jeszcze: od 1990 gra wspólnie z pianistą Arturem Dutkiewiczem. Jednak najpewniej saksofonista czuje się w standardowym kwartecie (najciekawszym okazał się ten, w którym grał wspólnie z Andrzejem Cudzichem).

KRZYSZTOF DZIEDZIC to absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademi Muzycznej w Katowicach. Debiutował na Jazz Jamboree '94, kilkukrotny laureat krakowskiego konkursu Jazz Juniors oraz Jazzu nad Odrą '97. Współpracował m.in. z Piotrem Wojtasikiem, Adamem Pierończykiem, Michałem Urbaniakiem, Sławomirem Jaskułke, Robertem Majewskim, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Szukalskim, Wojciechem Karolakiem i Januszem Muniakiem. Robert Szewczuga miał już okazję współpracować m.in. z Urszulą Dudziak, Michałem Urbaniakiem, Kazimierzem Jonkiszem, Tomaszem Szukalskim i Leszkiem Cichońskim. Członek formacji Szy-Szy Kaan Jazz Group oraz Golec Orkiestra. Często zapraszany jest do współpracy w wielu projektach jazzowych jako muzyk sesyjny.