Zapowiedź wystawy Konrada Roche zatytułowanej "Proces typograficzny" w Galerii ZPAP Dom Liter przy ul. Piwnej 67/68 w Gdańsku.
Wernisaż 4 kwietnia 2025 r. godz. 17.00 /piątek/
Wystawa czynna do 27 kwietnia 2025 r.
Kurator Piotr Kowalski
KONRAD ROCHEProjektant graficzny z Gdańska. Ukończył licencjat na PJATK w Gdańsku, a jego dyplomem była książka o zagadnieniach dekadenckich pod tytułem Upadek. Dyplom magisterski ukończył na ASP w Gdańsku, a jego praca dotyczyła magazynu Sztos dla specyficznej grupy docelowej doomerów, czyli dzisiejszych nihilisto-pesymistów, który został wyróżniony w czasie wystawy ARTEM ALL oraz w wystawie najlepszych dyplomów ASP DESIGN 32 w Katowicach. Aktualnie wraz z Martą Roche prowadzi studio graficzne pod własnym nazwiskiem, gdzie zajmują się głównie projektami związanymi z identyfikacją wizualną oraz stronami www, a także z elementami pokrewnymi, aby dopełniać brandingi wizualnie.
Prowadzi również zajęcia głównie dla grup niestacjonarnych z projektowania graficznego oraz liternictwa i typografii na PJATK w Gdańsku. Jednak nie spoczywa na laurach i cały czas uczy się nowych form oraz projektuje różne elementy dla własnych potrzeb lub dla zabawy projektowej.
Wystawa Proces Typograficzny dotyczy ewolucji projektowej Konrada Roche od lat studenckich po czasy teraźniejsze. Prace zostały dobrane tak, by widz mógł zauważyć zmiany jakie zaszły na przestrzeni lat - są to detale w wybieranej typografii, ułożenia elementów oraz doboru kolorystyki i form geometrycznych. Autor prostymi przekazami w każdym utworze stara się przekazać sedno sprawy i jednocześnie zaintrygować widza do głębszej analizy. Część prac dotyka spraw społecznych, w niektórych znajdziemy popkulturowe nawiązania lub zabawę formą samego języka. Zagłębiając się dalej zaczynamy dostrzegać szczegóły, a wraz z nimi ciekawe przekazy, a tym samym nietypową dobraną lub zaprojektowaną na potrzeby plakatu typografię. Autor bawi się literami - pokazuje jak prostą formą można zobrazować rozpoznawalny znak pisma. Aby przedstawić swoją pasję do typografii autor wybrał 151 znaków z dotychczas zaprojektowanych krojów. Autor przedstawia ich różnorodność poprzez ułożenie alfabetyczne od A do Z oraz od 0 do 9.