stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Wizjonerska piosenkarka i kompozytorka płynnie poruszająca się między gatunkami, tworząc potężnie brzmiące piosenki. Muzyka Xenii Rubinos wyrosła na szerokiej gamie wpływów: od rytmiki karaibskiej poprzez muzykę basową, aż po minimal i indie rock - wszystko podane w aurze energetycznego soulu i punka.

sty 11

sobota, g. 20:00

Gdańsk,
bilety 50 zł
ulgowy 30 zł
Kup bilet
sty 16

czwartek, g. 19:30

Gdynia,
bilety 50 zł
Kup bilet
XENIA RUBINOS / BLACK TERRY CAT / polska premiera
Xenia Rubinos - wokal / Marco Buccelli - perkusja / Jackson Hill - bas

Dorastała w Hartford, gdzie w samochodzie słuchała piosenek Mariah Carey. W gimnazjum poznała muzykę Milesa Davisa, a zainspirowana Niną Simone czy romantycznymi dramatami Billie Holiday i Judy Garland, udała się na Berklee College of Music w Bostonie. Po przeprowadzce do Nowego Jorku, Xenia rozpoczęła pracę nad swoim głosem zarówno w warstwie kompozycji jak i improwizacji - eksperymentowała z wokalnym loopami, aby w akompaniamencie klawiszy prezentować muzykę na żywo. W 2012 roku wydała swój debiutancki album nakładem nowojorskiej wytwórni Ba Da Bing, który zwrócił uwagę artystów i krytyków. Efektem była trasa po USA i Europie oraz koncerty u boku takich zespołów jak Battles, Deerhoof czy CocoRosie. Z serca Brooklynu wprost do Żaka zawita ze swoją świetnie odebraną, drugą w karierze płytą "Black Terry Cat".

blues / soul - koncerty w Trójmieście


Z jej dymiącym, uduchowionym nuceniem, dryfując sennie przez skomplikowany labirynt bocznych uliczek Nowego Jorku, Xenia Rubinos prezentuje swój drugi album, będący ognistym połączeniem jazzu, hip hopu, R'n'B i wpływów punk. Pomyśl o "Lemonade" połączonej z jazzowymi przygodami Esperanzy Spalding i neo-soulem Eryki Badu.
Helen Brown, the Telegraph

Na debiutanckim albumie, dobrze przyjętym "Magic Trix" sprzed trzech lat, oddała hołd swoim korzeniom, zgrabnie wplatając latynoskie rytmy w estetykę noise i punk. Na "Black Terry Cat", ponownie wyprodukowanym przez kolegę ze studiów, Marco Buccelliego, zadziorny charakter jej został, ale spektrum muzyczne znacznie się poszerzyło. Znajdziemy tu - w różnych proporcjach, rzecz jasna - ambitne R&B, neo soul, funk, jazz, hip-hop, rock, art-pop, elektronikę i calypso. Z tego twórczego chaosu wyłania się nowa jakość, a sama Rubinos - która niekiedy brzmi jak młodsza siostra Eryki Badu, momentami eksperymentuje niczym Esperanza Spalding, a innym razem nieodparcie kojarzy się z St. Vincent - jawi się jako silna autonomiczna osobowość. I nie są to tylko czcze przechwałki, kiedy w otwierającym płytę "Don't Wanna Be" deklamuje, że ma plany powiększyć przestrzeń w naszych głowach.
Piotr Dobry, Noisey

KOBIETA Z WYDM / BENTAL / premiera
Iwona Król - syntezatory, głos / Mateusz Rychlicki - perkusja, gitara, głos / Błażej Król - gitara basowa, głos


Historia powstania debiutu Kobiety z Wydm jest dwoista. Z jednej strony ten zespół to owoc miłości i przyjaźni, a dalej radości ze wspólnego grania i komponowania. Błażej Król z żoną Iwoną stworzył przecież duet Lauda, zaś Mateusz Rychlicki, muzyk znany z zespołu Kristen, był perkusistą w ostatniej scenicznej inkarnacji Króla. Z drugiej strony realizacja płyty napotykała na liczne przeszkody. Pierwsza wersja nagrań zniknęła w tajemniczych okolicznościach z twardego dysku, a próby jej odzyskania zakończyły się fiaskiem i permanentnym uszkodzeniem sprzętu.

Zespół zmuszony był nagrać całość jeszcze raz, prawie od początku. Kolejnej realizacji towarzyszyło już podskórne napięcie, które przełożyło się na ostateczne brzmienie "Bentala". Problemy produkcyjne towarzyszyły płycie zresztą do momentu oddania do tłoczni, z kolei relacje w zespole nigdy były lepsze.

Bental to dno zbiornika wodnego jako swoiste środowisko życia. Skąd tytuł? Bo, jak mówi sam zespół, to "muzyka podszyta dziwnym niepokojem. Mroczna i mułem pokryta, ale z światłem na ramieniu". Premiera albumu została zaplanowana na 7 kwietnia - płyta ukaże się nakładem Thin Man Records.

Kolejność koncertów: Kobieta z wydm, Xenia Rubinos

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    50, 60 zł
  • Bilet ulgowy
    13, 23, 30, 40, 50, 60 zł
BILETY
13 zł I pula / 23 zł II pula – zniżka* na Kartę Dużej Rodziny
30 zł I pula / 40 zł II pula – ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów
40 zł I pula / 50 zł II pula – super zniżka* na Kartę do Kultury
50 zł I pula / 60 zł II pula – bez zniżek
Ostatni dzień sprzedaży I puli: niedziela przed danym koncertem

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów bez zniżek: tickets.klubzak.com.pl

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Koncert bez miejsc siedzących.

W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.
Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Przeczytaj także