stat
Impreza już się odbyła

YapacC @ FaktronikA

queerclub FAKTORIA sopot
zaprasza:

German boutique minimal
minimalny funk i maksymalne emocje

Yapacc [Perlon/Germany] @ Faktronika
23.02.2007 (piątek)


Yapacc [Neuton/Perlon/Berlin-Germany]
Esmonitesso [Plateaux]
Vacos [Pornocipki.art.pl]

Wjazd:
PLN5 do 22EJ
PLN10 po 22EJ

Start: 21:30


Yapacc:

Uwe Giegler - Yapacc. Niemiecki producent, muzyką zajmujący się od zawsze. Wraz z JDB tworzą jeden z najsłynniejszych duetów na niezależnej scenie technicznej, cieszący się zasłużoną sławą Narcotic Syntax. Solowe dokonania to bardziej parkietowo zorientowane produkcje; wydaje w większości najbardziej uznanych wytwórni niemieckich, remiksuje i jest remiksowany przez największych - jak R. Villalobos, Alex Smoke czy Good Groove.

yapacc - "W wieku 14 lat kupiłem swój pierwszy syntezator: Korg MS-20. Nikt w szkole nie miał tego typu sprzętu, nikt nie był zainteresowany wjakikolwiek sposób muzyką elektroniczną. Zamknąłem się w pokoju, by skłądać pierwsze kawałki na Revox'ie A77, używając Korga, klawiszy Rolanda i automatu perkusyjnego Rattlesnake - ścieżkę po ścieżce, w mono - to bł fantastyczny okres pracy solo. Miałem już za sobą 7 lat gry na pianinie, już od tamtego czasu pociągał mnie minimalizm; potrafiłem grać te
same frazy godzinami bez przerwy. Później, także ze względów towarzyskich, przewijałem się przez wiele różnych zespołów; prócz gry na pianinie, nauczyłem się grać na gitarze, basie i perkusji. Potem przyszły sesje nagraniowe z naprawdę dziwnymi zespołami trashowymi. Gdy pojawił się acid house, stweirdziłem, że to jest do niczego - bo gość, który w tamtym czasie organizował takie imprezy, odbił mi dziewczynę. Nadal jednak wolałem przetwarzać w głowie żywe nuty."
Pierwszy flirt yapacca z techno to 1995 rok; kontakt z bogactwem wszechświata elektronicznego lat 70tych i 80tych, a także pierwszych kawałków techno Svena Vaetha, Joeya Beltrama czy Air Liquide, któr od razu przykuły jego uwagę.
Był współzałożycielem (wraz z Holgerem Schmidtem) Elektrasmus, zorganizowali "Weisskirchener Electronic Festival". Po intensywnych pracach w studiu i na żywo, w 1 997 roku podpisali kontrakt z Maelstrom Records. W tym samym roku Elektrasmus był jednym z pierwszych live-actów techno, które uczestniczyło w pionierskim na tamte czasy projekcie strumieniowego przesyłu danych na żywo przez internet (w ramach "Dokumenta X'). Poza tym zagrali w wielu miejscach Niemiec i Holandii. Wydawnictwo na Poets
Club Recording ("Inside 02" razem z Brianem Eno, Peterem Schwalmem, Funkstoerung, Shantelem i innymi)w 1998, następnie kontrakt Pinku Records.
Kolejnym etapem było założenie net art labelu KUGKmusique w 1999 roku, gdzie wydał ścieżki muzyczne do klasycznych niemych filmów okresu expresjonizmu razem z formacją Taureau, wspólnie były to 3 albumy. Dwa lata później rozstał się z labelem.
W 2001 roku powołuje do życia kolejny projekt - Voiceheads - razem z Jurgenem Klumpe - duet splatający gitarowe tekstury i drony z przepuszczonym przez wokoder głosem, łaczący w jedno downbeat i hippisowsko zorientowaną psychodelię, całość o niezwykłym poziomie intensywności. Niedługo po powstaniu, stali się nieodłącznym elementem festiwali "Battery Park" i "Elektro Bunker" w Kolonii.
Platforma internetowa Tripbeat wystartowała w 2001 roku. W jej ramach rozliczne live-acty, dje i vje promowali liczne wydarzenia, festiwale i imprezy. Ekipa Tripbeat, w tym yapacc, prezentowała sięw Berlinie, Kolonii, Frankfurcie i Karsruhe.
W tym czasie yapacc poznał Dr. Walkera z Air Liquide, z którym przyjaźni się i produkuje aż do dziś. Jako Helden der Revolution występują na żywo wyzwalając za każdym razem maksimum energii. Kolejne kolaboracje to wydawnictwa na DJungle Fever. Część jeszcze świeżych, prawie skończonych kawałków, nagranych w kolońskim studio Dr. Walkera, wkrótce ujrzy światło dzienne.
Począwszy od 2003 roku yapacc zintensyfikował swoją działalność producencką. Poza byciem członkiem Narcotic Syntax, koordynowanego przez Jamesa Deana Browna proejktu wydającego dla znamienitego Perlona, współtworzy Studiogemeinschaft wraz z inspirującym Djem Franklinem de Costą, z charakterystycznym synkopowanym tech-stylem. Ich pierwszy singiel dla Trapeza poprzedzi następny, równie gorący, który ukaże się w najbliższym czasie. Ich elektryzujący występ w ramach Trapez Party w Sensor Club,
odbywający się przy okazji festiwalu "c/o pop" był jednym z najlepiej przyjętych podczas całego festiwalu, a kombinacja e-padów obsługianych przez Franklina i perkusyjne pochody wychodzące spod ręki yapacca zrobiły niesamowite wrażenie, ukazując perfekcyjne połączenie sprzętu analogowego z cyfrowym.
W tym samym roku wystartowała kolejna instytucja festiwalowa - Mainstromkultur - w założeniu zbliżona do Tripbeat i skupiająca też jego członków. Podczas corocznych "Museum Riverbank Celebration" we Frankfurcie, gdzie podczas trzech kolejnych edycji zaprezentowało się ponad 50 live-actów, djów i vjów. Platformą współpracy yapacca z djami jest The Green Empire.
Przyjacielksie stosunki między yapacc'iem i jednym z największych niemieckich dystrybutorów - Good Groove - odbija się w obecności jego produkcji na multiColor Recordings i Tresorze.
yapacc cały czas kontunuuje również pracę nad swoim funkowo houseowym porjektem, we współpracy ze szwajcarskim poetką i wokalistką Betti Synclar - masywne i mocno melodyjne rytmiczne wytwory przedstawiające najbardziej rozrywkową jego twarz. Do tej pory wydał 2 EPki dla Neutona.
Na końcu trzeba wspomnieć o jego pracy jako projektanta i testera dla Manfreda Frickego (MFB), który produkuje niewielkie syntezatory, maszyny perkusyjne i inne drobne urządzenia przydatne w pracy audio.
yapacc o swojej muzyce: "Musi mieć wyraźny, odczuwalny rytm, zachęcać kusić do życia, do miłości - tak jakby życie było niekończącą się rzeką, wiecznym bólem. Moja muzyka ma temu ulżyć. To jak wykwintny wielodaniowy obiad. Oczywiście to słuchacz wybiera określone dania. Od djów nauczyłem się miksowania i utrzymywania dramaturgii, by publika cały czas była zaskakiwana... Jeśli miałbym jakoś określić swój styl, powiedziałbym, że jest to tech house z hipnotyczno-melodyjnym odcieniem." O swojej
technice grania: "Mam hybrydowe podejście, używam komputera, analogowych syntezatorów, keyboardów, także gitary i mikrofonu. Mimo ciągłego doskonalenia techniki grania, nie uważam, by niepotrzebny przesyt formą to było to - to nie jest dla mnie sztuka! Widowisko audiowizualne, z własnymi klipami, obrazami i operującej na żywo kamerze może tym bardziej usidlić i uwieść publikę...".

www.myspace.com/yapacc
www.narcoticsyntax.com
www.thegreenempire.de


Esmonitesso:

Animacją i rozwojem najnowszej kultury, sztuki zajmuje się już od jakiegoś czasu. Najpierw, jeszcze w swoim rodzinnym mieście Toruniu, angażował się w popularyzację najnowszej, niekomercyjnej muzyki i promocję nowych mediów. Związany z nieistniejącym już klubem Diuna, odpowiedzialny był m.in. za imprezę Bi:sensual, będącą, jak na toruńskie warunki, zupełnie nowym pomysłem na inteligentną formę rozrywki.
Po zmianie miejsca zamieszkania na Gdańsk, jeszcze silniej angażuje się w promocję wydarzeń na przecięciu sztuki i rozrywki. Jako dj grywa w klubach Trójmiasta, zawsze prezentując muzykę, która łączy wyżej wymienione elementy. Od dwóch lat jego wysiłki ogniskują się na autorskim projekcie Plateaux ( www.plateaux.pl ), który łączy stronę audio ze sferą wideo, dodatkowo stanowi koncepcyjnie określony model estetyczny. Gościli nań uznani artyści, m.in. Dave Miller (Australia), Milosh i Skank(Słowacja), T-Polar (Irlandia), Jan Jelinek (Niemcy), Vladislav Delay (Finlandia), Akufen (Kanada), Jeff Milligan (Kanada), Murcof (Meksyk), a także goście z Polski.
W najbliższym czasie ma zamiar energicznie zająć się kilkoma projektami muzycznymi (już jako muzyk, nie tylko organizator). W dalszej perspektywie pojawia się kreatywne łączenie własnej muzyki i obrazu, wideo (kolejna sfera zainteresowań).

www.myspace.com/esmonitesso
www.plateaux.pl


Vacos:

Pierwszy poważniejszy kontakt z muzyką elektroniczną zawdzięcza starszym kolegom, od których pożyczał "za dzieciaka" kasety z nieznaną mu wówczas szeroko pojęta muzyką Techno. Zapoczątkowały one jego drogę w stronę elektronicznych dźwięków, dzięki której z biegiem lat zbliżał się do coraz to bardziej interesującej go tematyki muzycznej. W liceum zaczęła się jego przygoda z imprezami co zaowocowało przeniknięciem w środowisko trójmiejskich klubów i, jak sie okazało, poznaniem jego życiowej
pasji - grania. Początkowo zaczął kolekcjonować i grać cięższe rytmy, jednak po pewnym czasie jego gusta zaczęły się stopniowo zmieniać w stronę delikatniejszych dźwięków dzięki czemu skoncentrował się na szeroko pojętej muzyce Electro. W 2004 roku zorganizował swoją pierwszą imprezę pod szyldem "Porno cipki", w niedziałającym już sopockim klubie Enzym. Ogromny sukces imprezy przyczynił się do organizacji kolejnych przedsięwzięć, które zyskiwały coraz to większy rozmach i uznanie.
Dzięki temu Vacos do tej pory grał w niemalże każdym z trójmiejskich klubów oraz był gościem klubów z innych miast Polski. Grywał z dj'ami ze ścisłej polskiej czołówki electro jak i postaciami z zagranicy. Obecnie organizuje imprezy w gdyńskim klubie Mandragora, bardzo często możecie go również usłyszeć w sopockim klubie Sfinks. Od listopada 2006 jest autorem i główną hostessą piatkowej Faktroniki w sopockim klubie Faktoria, jak również promotorem sobotnich afterów.