stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Pierwszy weekend jesieni, czyli 28 i 29 września, będzie doskonałą okazją aby polepszyć swoje kontakty z książkami. Miasto Gdańsk i Fundacja Gdańska zapraszają na akcję "(Za)czytani w Gdańsku". Wszyscy są mile widziani: zarówno Ci, którzy z książkami są "za Pan brat", jak i Ci, którzy chcą czytać więcej i częściej.

lis 25

poniedziałek, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 40 zł
Tak jak każda książka potrzebuje godnej oprawy, tak na miejsce "(Za)czytanych" wybrano najbardziej reprezentacyjne lokalizacje w Gdańsku - Długi Targ i Zielony Most.Zarówno w sobotę jak i niedzielę zaczynamy wspólne czytanie w samo południe i czytamy aż do 17.00.

Czego mogą spodziewać się osoby, które zdecydują się nas odwiedzić?

Organizatorzy zaplanowali bardzo liczne i różnorodne atrakcje.
 stoiska wydawnictw i oficyn,
 kiermasz książek (zapraszamy do wyprzedaży zbiorów),
 wymienianie się książkami w ramach coraz popularniejszego "bookcrossingu",
 premiery nowych książek oraz spotkania z autorami:

28.09, Sobota


12:00-13:30 Inauguracja działalności Oficyny Gdańskiej i promocja pierwszej książki
⇒ Długi Targ przy Zielonej Bramie.


13:30-15:00 Premiera książki "Euro 2012 w Gdańsku"
⇒ Długi Targ przy Zielonej Bramie.


15:00-17:00 Premiera książki "Blaszany Bębenek" Guntera Grassa (wyd. Oficyna Gdańska)
⇒ Gdańska Galeria Güntera Grassa, ul. Szeroka 34/35.


29.09, Niedziela


12:00-13:30 Premiera książki "Gdańsk Znany i Nieznany" Jerzego Sampa (wyd. Oficyna Gdańska)
⇒ Długi Targ przy Zielonej Bramie.


13:30-15:00 Spotkanie autorskie z Emmą Popik, gdańską pisarką fantastyki naukowej
(autorką m.in. Bramy strachu i Planu).


Chętni, którzy chcieliby się podzielić swoimi prywatnymi zbiorami - niekoniecznie wymieniając - ale np. sprzedając, mogą skorzystać z naszej bezpłatnej przestrzeni kiermaszowej. W tym celu, należy się zgłosić pod adresem morchowska@fundacjagdanska.pl do środy 25 września. Liczba miejsc jest ograniczona.

W planie znajdują się również specjalne, bardzo ciekawe spacery "Śladami książek po Gdańsku", które poprowadzi licencjonowana przewodniczka, Inka Niemczewska. Odbędą się one w sobotę o godz. 13.00, 14.30 i 16.00. Startujemy spod głównego namiotu na Moście Zielonym.

Co więcej, na czas tego weekendu zabytkowy autobus Ikarus zamieni się w czytelnię i miejsce wymiany książek (book-crossingu), a miłośnicy "słuchania książek" skorzystają z atrakcji oferowanych przez specjalną strefę audiobooków pod Zieloną Bramą.

"Cel jaki nam przyświeca jest jasny. W dobie, w której coraz mniej osób sięga po książki chcemy pokazać, że czytanie jest zawsze modne i atrakcyjne. Rozwija, uczy, fascynuje i poszerza horyzonty czytającego. Do tego jest dla każdego. Nawet dla tych, którzy myślą, że czytać nie lubią. Mocno stawiamy na dzieci i młodzież, aby wyrabiać nawyk czytania już od najmłodszych lat." - mówi Dyrektor Biura Prezydenta Gdańska ds. Kultury, Anna Czekanowicz-Drążewska.

Organizatorzy nie zapomnieli także o najmłodszych. To właśnie z myślą o nich i o całych rodzinach, powstanie stanowisko wielkoformatowej gry planszowej ściśle związanej z książkami. Gra będzie wymagała sprytu, odrobiny szczęścia i naturalnie wiedzy zaczerpniętej właśnie z pozycji książkowych. Młodzi czytelnicy spróbują również swoich sił układając wielkoformatowe puzzle poświęcone postaciom z książek.

Z badań przeprowadzonych w 2010 roku wynika niestety, że w roku 2010 zaledwie 44% Polaków przeczytało jedną książkę. Dla porównania, w Czechach 80%, zaś we Francji 70% mieszkańców sięgnęło po minimum 1 tytuł.


Oficyna Gdańska, czyli miejskie wydawnictwo publikujące książki na temat Gdańska. Publikacje Oficyny mają budzić poczucie dumy gdańszczan z tego, w jak wyjątkowym mieście mieszkają, kształtować ich lokalną tożsamość, tworzyć wspólnotę czytelników chcących pogłębiać swoją wiedzę o własnym mieście. Oficyna ma promować czytelnictwo i stać się motorem zmian w tym obszarze kultury i edukacji. Ma budować wizerunek Gdańska w Polsce i na świecie. Publikacje Oficyny adresowane będą przede wszystkim do mieszkańców Gdańska. Mają tworzyć wspólnotę czytelników, rozwijać ich zainteresowania, budzić poczucie dumy z tego, w jak wyjątkowym mieście mieszkają, i kształtować ich lokalną tożsamość.

Przeczytaj także