stat

paź 12-13

sobota - niedziela

Wstęp wolny
Jest takie miejsce, gdzie powietrze jest przejrzyste i tak rześkie, że aż zapiera dech w piersiach, gdzie płaskość terenu i wielkiej depresji łączą się z dolinami i wzniesieniami ukształtowanymi przez czoło lodowca. Jest takie miejsce, gdzie ścieląca się u stóp kraina zaprasza w gościnę, a daleki horyzont morza jest jak na wyciągnięcie ręki - to miejsce to SOPOT!
Sopot każdemu kojarzy sie z morzem i sopockim molem, ale czy wiecie że posiada również piękne lasy, gdzie rozciągają się niezliczone szlaki turystyczne zarówno do pieszych wycieczek jak i ...zawodów MTB?

Jeśli nie wiecie a jesteście żądni niezapomnianych wrażeń, zapraszamy do Sopotu na drugą edycję naszego cyklu "8H NA OKRĄGŁO” - będzie gorąco!

PLAN IMPREZY

20.06.2008 - Piątek
popołudnie i wieczór: przyjazd do Sopotu, zakwaterowanie, rejestracja w biurze zawodów, możliwość objazdu trasy zawodów.

21.06.2008 - Sobota (dzień zawodów)
godz. 7:00 - 9:00 rejestracja w biurze zawodów,
godz. 9:30 - spotkanie z kapitanami teamów,
godz. 10:00 - start wyścigu
godz. 18:00 - zakończenie wyścigu
godz. 18:00 - 19:00 zjazd z pętli ostatnich zawodników,
godz. 20:00 - wspólne ognisko, dekoracja zwycięzców poszczególnych kategorii oraz losowanie nagród!

22.06.2008 - Niedziela
godz. ok. 10:00-13:00 krajoznawcza wycieczka rowerowa w terenie w okolicach Sopotu.
popołudnie i wieczór wyjazd z Sopotu.

Opis trasy
Wspinamy się na sam szczyt Łysej Góry, a następnie odbijamy w prawo. Korzystając z czarnego szlaku kierujemy się w stronę jeziorka Nowowiejskiego po drodze mijając pomnik żołnierzy radzieckich.
Dalej wykorzystując stary tor saneczkarski wspinamy się w stronę Opery Leśnej, skąd wąskim singielkiem otaczamy ją, kierując się na pobliski punkt widokowy. Dalej zjeżdżamy w dół szutrową drogą otaczając z prawej strony Wzniesienie Strzeleckie. Wspinamy się następnie na Orle Wzgórze, skąd Zawrotną Doliną kierujemy się w stronę Drogi Wielkokackiej. Osiągając Wielką Gwiazdę, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo i kierujemy się w stronę sanatorium „Leśnik”. Na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo w stronę Niedźwiedziego Bagna, skąd zielonym szlakiem kierujemy się do ulicy Malczewskiego na Brodwinie. Na wysokości Spadzistej Góry odbijamy w lewo i ostrym zjazdem kierujemy się do doliny. Tutaj czeka nas wspinaczka na pobliskie wzniesienie, po osiągnięciu którego na najbliższym skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo. Grzbietem wzniesienia jedziemy, aż do ukazania się znaczków czarnego szlaku. Wykorzystując jego oznaczenia odbijamy w lewo i ostrym zjazdem kierujemy się do szutrówki zwanej Długi Grunt. Po ok. 200 metrach skręcamy z niej w lewo i długim, „soczystym” podjazdem kierujemy się na drogę szutrową prowadzącą do Gołębiewa. Skręcamy w lewo, a następnie na najbliższym rozstaju dróg w prawo. Po ok. 150 metrach ponownie w lewo skąd wąską kotlinką kierujemy się, aż do ukazania się sporego wzniesienia. Przy dużym rozłożystym drzewie, gdzie kiedyś szedł niebieski szlak, odbijamy w lewo prosto na to wzniesienie, na którego szczycie skręcamy ponownie w lewo i poruszamy się zgodnie z oznaczeniami niebieskiego szlaku, który wyprowadza nas na Drogę Wielkokacką. Po osiągnięciu, której skręcamy w prawo, a następnie po ok. 300 metrach, na rozstaju dróg w lewo, by po kolejnych 50 metrach odbić znowu w prawo w przepięknie wijący się singielek przechodzący skrajem pobliskiego wzniesienia. Na wysokości Sępiego Wzgórza robimy nawrotkę i drugą stroną tego samego pasma wzniesień kierujemy się w stronę Wilczego Parowu, skąd szutrową drogą wypadamy
prosto na szczyt Łysej Góry. Ostro w dół i osiągamy metę.

Mapka dostępna na stronie organizatora

Przed startem zalecamy zapoznanie się z regulaminem imprezy