Zrabowali mi składaka
Spektakl został zrealizowany dzięki programowi REZYDENCJA/PREMIERA, Klub ŻAK, Gdańsk 2014, we współpracy z Aleksandrą Janevą-Imfeld i Pravdanem Devlahovicem.
Spektakl prezentowany w ramach projektu "Taneczna misja vol. 2" realizowanego we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2016.
Spektakl powstał z zainteresowania filozofią zawartą w "Budować, mieszkać, myśleć" Martina Heideggera. Czym jest zamieszkiwanie? Czy do zamieszkiwania dochodzimy poprzez budowanie? I gdzie jest miejsce na wolność, która ujawnia się w stosunku człowieka do przestrzeni? Inspiracje trójki młodych artystów były bardzo rozległe: od prac Krzysztofa Wodiczki, po One Minute Sculpture Erwina Wurma, Tragedię Endogonidia Romeo Castellucciego czy zdjęcia Lee Jeffries'a. Zanurzają się w materii bezdomności, badają jej istotę ukazującą się w najokrutniejszych i najpiękniejszych obliczach. Opowiadają o utracie kontroli, o wrodzonym strachu i wolności. Jest to historia metamorfozy jako czegoś nieuchronnego.
Koncept, choreografia, wykonanie: Katarzyna Kania, Daniela Komędera, Piotr Stanek
Współpraca artystyczna: Alesandra Janeva, Pravdan Devlahović
Muzyka: Oleg Dziewanowski
Kostiumy: Magdalena Kowalczyk
-----
KATARZYNA KANIA - studentka piątego roku PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, kształciła się również w Kibbutzim Collage of Education w Tel Avivie i VSMU w Bratysławie. Od 2012 roku członek i współzałożycielka międzynarodowej grupy Little:interference, która otrzymała Złotą Maskę - Nagrodę Specjalną Marszałka Województwa Śląskiego za spektakl Heimsuchung/Nawiedzenie. Spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego.
DANIELA KOMĘDERA - studentka piątego roku PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, studiowała taniec na AHE w Łodzi, współzałożycielka Little:interference, autorka projektów Speed dates (pokazywany m.in. w Spoleto na festiwalu dei Due Mondi, nagrodzony nagrodą publiczności na festiwalu Na bosaka po trawie), Conductividad oraz Dziewczynka z zapałkami na Tanz Medien Akademie w Weimarze. Tancerka w Oratorium z Powstania Warszawskiego w choreografii Macieja Florka oraz spektaklu Storm Piece w ramach Intermedia Performance Group Palindrome w Teatrze Narodowym w Weimarze.
PIOTR STANEK - tancerz zespołu Tańca Ludowego Złocienie, student PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, siedmiokrotny uczestnik Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju oraz zwycięzca nagrody publiczności w ogólnopolskich eliminacjach konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana.
WSPÓŁPRACA ARTYSTYCZNA:
ALEKSANDRA JANEVA IMFELD (Chorwacja) - ukończyła szkołę tańca w Zagrzebiu oraz akademie tańca w Brugii i Lier w Belgii. Stypendystka Jennifer Muller Dance Company w Nowym Jorku oraz Dance web w Wiedniu. Związana z zespołem BADco z Zagrzebia. Jej pierwszy spektakl - 4, wygrał Grand prix podczas Tendances w Luksemburgu.
PRAVDAN DEVLAHOVIĆ (Chorwacja) - jeden z założycieli zespołu BADco z Zagrzebia. Współpracował z takimi choreografami jak Irma Omerzo (MARMOT), Sandra Banić - Naumovski, Selma Banich (OOUR). W latach 1995-1999 kształcił się w zakresie techniki Cunninghama u Kiliny Cremony. Wykłada taniec na Akademii Teatralnej w Zagrzebiu.
Spektakl został zrealizowany dzięki programowi REZYDENCJA/PREMIERA, Klub ŻAK, Gdańsk 2014, we współpracy z Aleksandrą Janevą-Imfeld i Pravdanem Devlahovicem.
Spektakl prezentowany w ramach projektu "Taneczna misja vol. 2" realizowanego we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2016.
Spektakl powstał z zainteresowania filozofią zawartą w "Budować, mieszkać, myśleć" Martina Heideggera. Czym jest zamieszkiwanie? Czy do zamieszkiwania dochodzimy poprzez budowanie? I gdzie jest miejsce na wolność, która ujawnia się w stosunku człowieka do przestrzeni? Inspiracje trójki młodych artystów były bardzo rozległe: od prac Krzysztofa Wodiczki, po One Minute Sculpture Erwina Wurma, Tragedię Endogonidia Romeo Castellucciego czy zdjęcia Lee Jeffries'a. Zanurzają się w materii bezdomności, badają jej istotę ukazującą się w najokrutniejszych i najpiękniejszych obliczach. Opowiadają o utracie kontroli, o wrodzonym strachu i wolności. Jest to historia metamorfozy jako czegoś nieuchronnego.
Koncept, choreografia, wykonanie: Katarzyna Kania, Daniela Komędera, Piotr Stanek
Współpraca artystyczna: Alesandra Janeva, Pravdan Devlahović
Muzyka: Oleg Dziewanowski
Kostiumy: Magdalena Kowalczyk
-----
KATARZYNA KANIA - studentka piątego roku PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, kształciła się również w Kibbutzim Collage of Education w Tel Avivie i VSMU w Bratysławie. Od 2012 roku członek i współzałożycielka międzynarodowej grupy Little:interference, która otrzymała Złotą Maskę - Nagrodę Specjalną Marszałka Województwa Śląskiego za spektakl Heimsuchung/Nawiedzenie. Spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego.
DANIELA KOMĘDERA - studentka piątego roku PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, studiowała taniec na AHE w Łodzi, współzałożycielka Little:interference, autorka projektów Speed dates (pokazywany m.in. w Spoleto na festiwalu dei Due Mondi, nagrodzony nagrodą publiczności na festiwalu Na bosaka po trawie), Conductividad oraz Dziewczynka z zapałkami na Tanz Medien Akademie w Weimarze. Tancerka w Oratorium z Powstania Warszawskiego w choreografii Macieja Florka oraz spektaklu Storm Piece w ramach Intermedia Performance Group Palindrome w Teatrze Narodowym w Weimarze.
PIOTR STANEK - tancerz zespołu Tańca Ludowego Złocienie, student PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, siedmiokrotny uczestnik Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju oraz zwycięzca nagrody publiczności w ogólnopolskich eliminacjach konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana.
WSPÓŁPRACA ARTYSTYCZNA:
ALEKSANDRA JANEVA IMFELD (Chorwacja) - ukończyła szkołę tańca w Zagrzebiu oraz akademie tańca w Brugii i Lier w Belgii. Stypendystka Jennifer Muller Dance Company w Nowym Jorku oraz Dance web w Wiedniu. Związana z zespołem BADco z Zagrzebia. Jej pierwszy spektakl - 4, wygrał Grand prix podczas Tendances w Luksemburgu.
PRAVDAN DEVLAHOVIĆ (Chorwacja) - jeden z założycieli zespołu BADco z Zagrzebia. Współpracował z takimi choreografami jak Irma Omerzo (MARMOT), Sandra Banić - Naumovski, Selma Banich (OOUR). W latach 1995-1999 kształcił się w zakresie techniki Cunninghama u Kiliny Cremony. Wykłada taniec na Akademii Teatralnej w Zagrzebiu.