Równocześnie w pięciu miastach: Gdańsku, Gdyni, Olsztynie, Toruniu i Radomiu,
w wybranych punktach pojawiły się makiety żubrów. Liczące kilkadziesiąt sztuk stado będzie gościło w tych miastach w dniach od 10 do 14 czerwca. Swoją obecnością
w przestrzeni miejskiej żubry symbolicznie zachęcają mieszkańców do wyjścia z mieszkań, biurowców, autobusów, restauracji i spędzenia chociaż kilku minut na świeżym powietrzu. Celem akcji jest przypomnienie o tym, jak ważnym elementem codziennego dnia jest chwila wytchnienia na świeżym powietrzu.
Żubr jako marka wywodząca się z zielonego Podlasia pojawia się wszędzie tam, gdzie pojawia się potrzeba spokoju i harmonii. Wiąże się to z faktem, że kojarzona jest z lasem i przebywaniem na świeżym powietrzu. W dzisiejszym, zabieganym i zapracowanym świecie łatwo jest zapomnieć
o chwili spokoju. A to ważna potrzeba! Żubr poprzez akcję "Dobrze posiedzieć" chce zwrócić na to szczególną uwagę - mówi Maciej Partyka, specjalista ds. Brand PR w Kompanii Piwowarskiej - Zdajemy sobie sprawę z realiów miejskiego życia. Wiemy, że nie zawsze można wyjechać za miasto. Ważne jest jednak, aby w ciągu dnia również w mieście, znaleźć moment wytchnienia i posiedzieć sobie w spokoju choćby na ławce czy balkonie. Dlatego Żubr, już po raz kolejny, wychodzi z inicjatywą do mieszkańców miast chcąc zwrócić ich uwagę na istotność chwil wytchnienia, właśnie poprzez akcję "Dobrze posiedzieć". Dla Żubra "posiedzieć" znaczy "odetchnąć", znaleźć chwilę dla spokoju dla siebie - dodaje Maciej Partyka.
Akcja "Dobrze posiedzieć" ruszyła 27 maja równocześnie w czterech miastach w Łodzi, Rzeszowie, Opolu i Katowicach. Tydzień temu żubry zawędrowały do Bydgoszczy, Kielc, Płocka i Białegostoku. Tym razem ich celem jest szeroko rozumiany region północny: z pomorskim - Gdańskiem i Gdynią, kujawsko-pomorskim - Toruniem, warmińsko-mazurskim - Olsztynem, a także centrum
z usytułowanym na Mazowszu Radomiem.
Liczące kilkadziesiąt żubrów stado będzie można spotkać:
w Gdańsku w Parku przy Uniwersytecie Gdańskim (7 żubrów), w Gdyni przy Galerii Gemini
(10 żubrów) i Galerii Przymorze (także 10 żubrów)
Żubr to marka znana ze swojego nowatorskiego i niestandardowego podejścia. Tym razem także zależało nam na tym, aby te działania nie były tylko kolejną kampanią reklamową. Stąd niestandardowy pomysł na postawienie w centralnych punktach miast kilkudziesięciu makiet żubrów. W ten symboliczny sposób apelujemy do mieszkańców by nawet w miejskim zgiełku znajdowali chwilę by odetchnąć i posiedzieć w spokoju. - mówi Maciej Partyka. - Akcja ruszyła 27 maja, do tej pory odwiedziła już 13 miast i będzie kontynuowana. Planujemy, że stado pojawi się w jeszcze kilku polskich miastach. Gdzie? To tajemnica, chcemy mieszkańców zaskoczyć przybyciem żubrowego stada.- kończy M. Partyka.
Żubry, zrobione z wytrzymałego tworzywa i ich wymiary to:
Wysokość: 168 cm
Długość: 247 cm
Szerokość: 85 cm
Waga: ok. 80 kg