2014-10-18 22:59
już idę już pędzę już nie mogę się doczekać cóż za niesamowite wydarzenie a jakie spektakularne!
2014-10-19 18:07
Byłam na spacerze w tunelu pod Martwą Wisła i w następną niedzielę też się wybiorę.Dziekuję za taką możliwość.
2014-10-21 22:48
ja też dziękuję! w ramach dziękczynienia za ten boży dopust - oglądanie przystanku skm - udaję się na klęczkach do lichenia
2014-10-22 13:04
Do granic Gdańska wciąż brakuje jeszcze trzech przystanków SKM w stronę Pruszcza Gdańskiego aby się cieszyć.
Rozbudowa linii 250 uważam za priorytet dla Gdańska / dla Metropolii Gdańskiej.
Jako jedyne Miasto z Trójmiasta nie posiada kompletnej linii 250 do swych południowych granic ...
2014-10-24 20:04
Chętnie się wybiorę na dzień otwarty jak kupią nowe pociągi
2014-10-24 20:06
2014-10-24 20:21
Gwarantuję niezapomniane wrażenia zapachowe i wizualne.
2014-10-25 10:48
Pchają się na linię do Słupska i wprost mówią, że mają tam gigantyczną stratę, a o linię gdzie można zarabiać kokosy w ogóle nie dbają. Leszczynki (centrum dzielnicy na której jest przystanek o błędnej nazwie Grabówek)
Pchają się na linię do Słupska i wprost mówią, że mają tam gigantyczną stratę, a o linię gdzie można zarabiać kokosy w ogóle nie dbają. Leszczynki (centrum dzielnicy na której jest przystanek o błędnej nazwie Grabówek) to 10 tysięcy mieszkańców (10 tysięcy potencjalnych klientów). A przystanek? Przystanek odstrasza do tego stopnia, że autentycznie znam kilka osób które trolejbusem dojeżdżają do GG byle tylko nie korzystać z SKM Grabówek. W nocy jest pewne, że spotka się tam załatwiajacych pod siebie bezdomnych, ściany wymazane, farba obdrapana, ogólny syf i malaria! Ale władzą SKM to jak widac bardzo pasuje...
2014-10-24 20:31
Dzięki czemu rozruch przebiega płynnie, a praca silników jest cichsza, szczególnie przy większych prędkościach?
Nie mówiąc już o większym przyspieszeniu, mniejszym użyciu energii i zwrocie części energii hamowania
Dzięki czemu rozruch przebiega płynnie, a praca silników jest cichsza, szczególnie przy większych prędkościach?
Nie mówiąc już o większym przyspieszeniu, mniejszym użyciu energii i zwrocie części energii hamowania do sieci.
Przydałyby się też nowe, ciche sprężarki śrubowe.
Jeśli tak zrobiono we wszystkich 21 EN57, to tabor po modernizacji jest wart tyle, co nowy, a ci, co narzekają, że się remontuje nie wiedzą, co mówią i niech zamilkną.
Oby nie zrobiono modernizacji tanim kosztem, czyli tylko siedzenia, kibelki, przód i pulpit maszynisty oraz ewentualnie chopper zamiast rozrusznika kułakowo - oporowego.
Warto dodać, że wiele EN57 modernizowano właśnie w osczędnościowy sposób zostawiając opory oraz stare, hałaśliwe, szczotkowe silniki prądu stałego! Wymieniono tylko przód - to był tylko delikatny facelifting a nie modernizacja.
2014-10-24 21:18
2014-10-24 22:01
....szkoda jednak,ze nie wymieniono całych wózków i zostawiono hamulce klockowe a nie tarczowe.
2014-10-25 08:24
od rodzaju silnika elektrycznego.
U nas i tak nie ma możliwości zwrotu do sieci, bo podstacje zasilające tego nie umożliwiają - dotyczy SKM, tramwajów, trolejbusów.
Wobec tego są oporniki do wytracania
od rodzaju silnika elektrycznego.
U nas i tak nie ma możliwości zwrotu do sieci, bo podstacje zasilające tego nie umożliwiają - dotyczy SKM, tramwajów, trolejbusów.
Wobec tego są oporniki do wytracania energii hamowania.
Trochę późno się obudziłeś ws. technicznych modernizacji, skoro epopeja z tą modernizacją ciągnie się od kilku lat.
2014-10-25 10:43
Jest nawet na elewacji wyświetlacz prezentujący zaoszczędzone kWh i zmniejszoną dzięki temu emisję CO2
2014-10-24 21:07
2014-10-24 21:58
Myślisz,że lepiej by było w Gdańsku gdyby przydupas Kurdupla niejaki Jaworowicz czy jak mu tam.....budował na kazdym rogu pomniki"bohaterskiego" prezydenta i kościoły????
2014-10-24 22:06
2014-10-25 07:17
2014-10-24 21:50
......."zmodernizowany " tabor a dziura jak była tak jest......i dzięki wrodzonej lub nabytej głupocie i bezmyślności "władz" SKM-ki będzie jeszcze długo.Po prostu....nie da się inaczej.Przerost ambicji i chęć bycia za
......."zmodernizowany " tabor a dziura jak była tak jest......i dzięki wrodzonej lub nabytej głupocie i bezmyślności "władz" SKM-ki będzie jeszcze długo.Po prostu....nie da się inaczej.Przerost ambicji i chęć bycia za wszelka cenę przewoźnikiem miejsko-wiejskim powoduje,że idea szybkiej kolei miejskiej typu S-Bahn jaką zapoczątkowano w 1951/52,dzięki dalekowzroczności, no i jak się później okazało także dzieki ich taborowi,wcześniejszych"gospodarzy" tych ziem,którzy to już od roku 1912 przygotowywali infrastrukturę pod tą miejską kolej.O dziwo...tabor kursujacy do 1976 roku jakoś pasował do peronów a dziura?wstydu lub bezmyślnosci/ była minimalna.
2014-10-25 00:29
do końca wojny nie istniała infrastruktura skm. jej budowa to czasy powojenne. przejęte przez Polskę składy elektryczne z Berlińskiej S-Bahn były w naprawie na terenie dzisiejszej Polski i nie są niemieckim prezentem.
do końca wojny nie istniała infrastruktura skm. jej budowa to czasy powojenne. przejęte przez Polskę składy elektryczne z Berlińskiej S-Bahn były w naprawie na terenie dzisiejszej Polski i nie są niemieckim prezentem. tory i trakcja zostały wybudowane po wojnie, a składy decyzją ówczesnych władz pkp dostosowano do zasilania trakcją górną 800V, przewidując konieczność późniejszej adaptacji do innego taboru na napięcie 3000V, jak przyjęto w Polsce
2014-10-25 10:29
.Niemcy lub jak wolisz najpierw Prusacy a potem Gdańszczanie,wszystkie wiadukty,przepusty,mosty nasypy czy też nasypy na murze oporowym / patrz Wrzeszcz / budowali z myślą o dobudowie 3-ciego i 4-tego toru.
2014-10-24 22:06
SKM się modernizuje, ale pasażer jest traktowany skandalicznie! W latach osiemdziesiątych krótki skład był 2 częściowy , teraz puszcza się 1 częściowe,
a ludzie są upchani jak ryby w puszce,juz w Redłowie nie
SKM się modernizuje, ale pasażer jest traktowany skandalicznie! W latach osiemdziesiątych krótki skład był 2 częściowy , teraz puszcza się 1 częściowe,
a ludzie są upchani jak ryby w puszce,juz w Redłowie nie można szpilki wcisnąć,
n.p.poranny skład do Gdańska ok 7.10/z Rumi/. I to przy cenach biletów na granicy opłacalności /przy 3 osobach taniej jechać samochodem/.
Wyjście z pociągu jest trudne - zwłaszcza dla niepełnosprawnych i starszych.
Trzeba zrobić bardzo duzy krok/a co będzie przy oblodzeniu?/.
A SKM świętuje.....
2014-10-25 02:31
Mamy nowe tramwaje, autobusy, buduje sie kolej metropolitarna, a na najwazniejszym polaczeniu komunikacyjnym Tromiasta ciagle jezdza pociagi z okresu wczesnego Gierka. Dziadostwo totalne, brak wyobrazni. Dlaczego jak sie
Mamy nowe tramwaje, autobusy, buduje sie kolej metropolitarna, a na najwazniejszym polaczeniu komunikacyjnym Tromiasta ciagle jezdza pociagi z okresu wczesnego Gierka. Dziadostwo totalne, brak wyobrazni. Dlaczego jak sie cos projektuje to nie konsultuje sie wczesniej z tego z praktykami, z pasazerami8tak jak sie to robi na Zachodzie) tylko radosne projekty powstaja za biurkiem. I pozniej biedny pasazer musi sie cierpiec z powodu radosnej tworczosci pseudoprojektantow. I dlatego mamy i bedziemy mieli slynne na caly swiat "dziury" miedzy wagonem i peronem i wiele innych.Dla kolei matropolitarnej zakupiono np(decydowali znowu nie praktycy tylko politycy) wagony z Pesy, ktore kompletnie do tego typu komunikacji sie nie nadaja ( krotkie, zabieraja malo pasazerow i o zgrozo maja tylko jedna pare drzwi.(juz mozna przewidziec jaka bedzie przepychanka miedzy tymi, ktorzy chca wysiasc a tymi, ktorzy chca wsiasc.. Krotkie wiaty na peronach, ktore kompletnie nie beda chronic czekajacych na pociag pasazerow przed deszczem czy wiatrem.To tylko kilka przykladow projektow tworzonych nie przez praktykow ale przez politykow.
2014-10-25 08:39
Proszę podsumować wszystkie premie dla zarządu, dla prezesów i zastępców itp itp
tylko z jednego roku ! to będziemy mogli określić ile nowego taboru rozdano do kieszonek układowców. Hańba hańba panie Pawle.
2014-10-25 08:02
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.