2010-03-13 21:11
Zdjęcie-baner zamieszczone jako główne jest okrojone.A możne zamieścić zdjęcie, które jest poniżej
2010-03-14 12:21
Chopin, Schumann i Paganini stanowią filary muzyki romantycznej na świecie. Trzy pozycje cykliczne składające się na ten koncert należą do perełek muzycznych początku XIX wieku. Każdy z tych utworów ma swoją ciekawą
Chopin, Schumann i Paganini stanowią filary muzyki romantycznej na świecie. Trzy pozycje cykliczne składające się na ten koncert należą do perełek muzycznych początku XIX wieku. Każdy z tych utworów ma swoją ciekawą historię. Sonata g-moll op. 65 została napisana po zakończeniu burzliwego związku Chopina z George Sand. Chopin przygotowywał ten utwór do druku wspólnie z wiolonczelistą Francome'em prawie 2 lata. W oryginale bowiem sonata napisana jest na wiolonczelę. Opracowanie altówkowe, biorąc pod uwagę bardzo gęstą fakturę partii fortepianu wymaga nośnego w dźwięku, typowo solistycznego instrumentu. Altówka oparta na modelu Lionela Tertisa jest wprost stworzona do wykonywania dzieł tego typu.
Kolejnym utworem są Obrazki z Bajek Roberta Schumanna, który także oczekuje od altowiolisty zmierzenia się z potężnym brzmieniem fortepianu, który jest tu traktowany niezwykle wirtuozowsko.
Ostatni utwór, sonata per la Grand Viola została napisana przez rozczarowanego Paganiniego, który świadomy swoich braków instrumentacyjnych zamówił u Berlioza koncert altówkowy. Berliozowi wyszła z tego programowa symfonia "Harold w Italii" w której solowa partia altówki nie dawałaby Paganiniemu pola do typowych dla niego popisów wirtuozowskich. Paganini celowo napisał też, że utwór ten należy wykonywać na dużej altówce z brzmiącą C struną.
Jednym słowem zapraszamy na typowy, romantyczny, wirtuozowski koncert.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.