Opinie (6)

  • słabe to bylo i nudne ...lepsza była ta duuuża makieta na stadionie, przynajmniej cos się działo i samemu mozna było coiś zrobić ...a taka kolejka to jak tata kupi i sam się bawi i nie pozwoli dotkąc bo droga

    • 1 6

  • słabe to bylo i nudne ...lepsza była ta duuuża makieta na stadionie, przynajmniej cos się działo i samemu mozna było coiś zrobić ...a taka kolejka to jak tata kupi i sam się bawi i nie pozwoli dotkąc bo droga

    • 1 4

  • Na stadionie kilka lat temu? To była makieta na której wszystko działało z automatu. To jest nuda. Martwa parowozownia bo automat nie wygeneruje tak skomplikowanego ruchu. Na tej makiecie w metropolii masz na każdej

    Na stadionie kilka lat temu? To była makieta na której wszystko działało z automatu. To jest nuda. Martwa parowozownia bo automat nie wygeneruje tak skomplikowanego ruchu. Na tej makiecie w metropolii masz na każdej stacji obsługę i każdy pociąg tez ma maszynistę. Na stacjach manewrują, czasem popełnią błąd jak na prawdziwej kolei. Jak dla mnie rewelacją jest pan na parowozowni który z pasją barwnie opowiada o parowozach i pracy parowozowni. Polecam rozmowę z nim o kolei. A zresztą teraz czytam ze cały tydzień będzie można jeździć po tej makiecie.

    • 3 2

  • (1)

    I jak zwykle u nich, elektrowozy ze złożonymi pantografami pomykają na szlaku bez sieci trakcyjnej. A tak się chwalą realizmem jak na prawdziwej kolei. www.żenada.pl

    • 0 6

    • Uproszczenia

      Mowa o realizmie jeśli chodzi o zasady ruchu pociagów. Cóż jazda lokomotywami elektrycznymi po szlakach bez sieci jest standardem na imprezach większości klubów modelarskich w Polsce w Toruniu, Krakowie, Poznaniu,

      Mowa o realizmie jeśli chodzi o zasady ruchu pociagów. Cóż jazda lokomotywami elektrycznymi po szlakach bez sieci jest standardem na imprezach większości klubów modelarskich w Polsce w Toruniu, Krakowie, Poznaniu, Oświęcimiu, Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie. A Ci, rzekomo superrealiści, którzy nie jeżdżą lokomotywami elektrycznymi po szlaku bez sieci i tak stosują inne uproszczenia - na przykład mają na makietach sieć telefoniczną bez drutu co też nie ma nic wspólnego z realizmem a pociągi na końcu nie zjeżdżają na stacje postojowe tylko na tzw. szuflady co też nie jest realne... Wiadomo, że makieta nigdy nie zastąpi prawdziwego świata, zawsze stosuje się jakieś uproszczenia. W dodatku sieć trakcyjna bardzo utrudnia czyszczenie torów i ustawianie taboru w razie wykolejenia. I jest tylko kwestią czasu, kiedy na szlaku pojawi się sieć trakcyjna - takie moduły buduje już klub z Warszawy i Wrocławia a gdański klub ma dwie stacje z siecią trakcyjną. Więc prędzej czy później dojdzie do zestawienia modułów z siecią.

      • 1 0

  • Przy tym Kolejkowo w Gliwicach wymiata ale na początek dobre i to :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.