2019-03-03 11:13
dawno nie było tak przyjemnego dla oka i ucha spektaklu.
Troche wiecej kolorów bym dała, lepszą scenerie, ale sam śpiew i taniec fantastycznie:)
2019-03-03 14:28
dla Jana Kurka, za przygotowanie chóru.
2019-03-03 15:47
2019-03-03 18:48
Kierownikiem niech sobie będzie na papierze. Kurek uczy!
2019-03-03 23:52
...a to szkoła jednak jest? myślałam, że zatrudniają tam profesjonalistów, a nie uczniów amatorów. No to brawo dla nauczyciela Kurka. Bardzo dobrze 3+
2019-03-09 12:59
wybitny myśliciel , więc ma co przekazać.
2019-03-04 21:38
i to bardzo dobrym ale jak jesteś zbyt dobra to panie z chóru była szefowa związkowa i jej koleżanki dostają ambicjonalnej wścieklizny
2019-03-04 23:34
po polsku? Ludzie, że wam się chce dalej te ścieki wylewać?
Jeden kierownik, drugi kierownik, trzeci kierownik... a będzie czwarty i piąty. Co to kogo interesuje? Jeden ma koleżanki, inny kolegów, a jeszcze
po polsku? Ludzie, że wam się chce dalej te ścieki wylewać?
Jeden kierownik, drugi kierownik, trzeci kierownik... a będzie czwarty i piąty. Co to kogo interesuje? Jeden ma koleżanki, inny kolegów, a jeszcze kolejny ma wszystkich w nosie i po prostu robi swoją robotę. I takiego Wam życzę, bo może w końcu przestaniecie grzebać kijem w tym g.
A swoją drogą.
Czasem warto spojrzeć poza klapy na oczach - może zauważycie, że świat jest też poza pracą a nie tylko w niej?
2019-03-07 18:27
Było w chórze dwóch osobników po dyrygenturze chóralnej,pierwszy
zdobywał laury na konkursach i był niekwestionowanym talentem ,
drugi miał tylko ambicję zostać kierownikiem chóru,
ale był na to za
Było w chórze dwóch osobników po dyrygenturze chóralnej,pierwszy
zdobywał laury na konkursach i był niekwestionowanym talentem ,
drugi miał tylko ambicję zostać kierownikiem chóru,
ale był na to za słaby zawodowo.
Pierwszy wyjechał kiedyś na koncerty z pewnym chórem jako dyrygent,
ale nie zgłosił tego dyrekcji,drugi z pewną panią która miała ambicje
dyrygenckie ,donieśli na tego pierwszego dyrekcji.
Pierwszy stracił pracę, drugi nie został kierownikiem a ta pani nigdy nie została dyrygentem i to już koniec tej historii.
2019-03-07 22:36
Zapomniałeś dodać, że "niekwestionowany talent"wrócił do pracy po zmianie dyrekcji i kierownika chóru. Nie często to się zdarza, biorąc pod uwagę tego typu zwolnienie(wyrzucenie) z pracy. "Popracował" przez sezon i znowu
Zapomniałeś dodać, że "niekwestionowany talent"wrócił do pracy po zmianie dyrekcji i kierownika chóru. Nie często to się zdarza, biorąc pod uwagę tego typu zwolnienie(wyrzucenie) z pracy. "Popracował" przez sezon i znowu stracił pracę. Przypadek? A może znowu oskarżysz kogoś o donosicielstwo. Z tego twojego wpisu jak i innych widać jasno kto stoi za oszczerczymi wpisami pod adresem byłych koleżanek, kolegów, przełożonych pod tym artykułem jak i wszystkimi związanymi z byłym miejscem pracy "niekwestionowanego talentu". Swoją drogą tyle lat próbować się mścić za własne błędy? Szczerze współczuję.
2020-02-27 18:17
2019-03-03 23:54
Biorąc pod uwagę kłamliwość powyższego komentarza, zgłosiłem go do moderacji.
2019-03-04 20:25
2019-03-03 20:32
Nie jestem znawcą teatru operowego, ale Thais Opery Bałtyckiej to uczta dla oka i ducha. Zapierająca dech wzruszająca Medytacja. Balet - niewiarygodne jak można jednocześnie pokazać zmysłowość oraz występek i grzech.
Nie jestem znawcą teatru operowego, ale Thais Opery Bałtyckiej to uczta dla oka i ducha. Zapierająca dech wzruszająca Medytacja. Balet - niewiarygodne jak można jednocześnie pokazać zmysłowość oraz występek i grzech. Scenografia składająca się z ruchomych konstrukcji nawiązujących do Mondriana. Wspólnota pustelników przypominająca wspólnotę hipsterów :-) Nie trzeba być znawcą opery wystarczy mieć w sobie wrażliwość...
2019-03-04 07:09
Jestem pod ogromnym wrażeniem! Świetne przedstawienie. Polecam wszystkim!
2019-03-04 08:31
Co akt, to lepiej. Tancerze wypełniają przestrzeń naturalnie, są jak głos sumienia. Głowni bohaterowie połączeni chemią!
2019-03-04 10:26
Zgadzam sie z recenzentem! Muzycznie bardzo ciekawie. Rezyser nie czuje opery! Scenografia i kostiumy to wielka pomylka. Szkoda artystow na taka oprawe!
2019-03-04 11:59
Orkiestra brawo, balet fantastycznie , skrzypaczka urzeka., śpiew bez większych zastrzeżeń ale wszystko w niejakości koszmarnej zanurzone. Scenografia i kostiumy jak z teatrzyku szkolnego . Brak pomysły reżyserskiego . Ciężko uwierzyć ze kurtyzana chodzi ubrana jak komunijna matka a jej koleżanki żywcem wyjęte z dożynek w remizie.
2019-03-08 15:51
A jak ubierają się kurtyzany?
2019-03-04 19:07
Super polecam
2019-03-17 13:45
Uważam, że przeniesienie tej opery z czasów późnego antyku do tak jakby współczesności nie ma sensu. Reżyseria to zdecydowanie najsłabszy punkt gdańskiej Thais. Nie doświadczyłem multikulti Aleksandrii IV w., dobrze że
Uważam, że przeniesienie tej opery z czasów późnego antyku do tak jakby współczesności nie ma sensu. Reżyseria to zdecydowanie najsłabszy punkt gdańskiej Thais. Nie doświadczyłem multikulti Aleksandrii IV w., dobrze że muzyka oryginału dała to odczuć w wielu miejscach. Oderwanie akcji od realiów późnego antyku a zachowanie wierności oryginalnemu tekstowi skutkuje rażącymi dziwactwami: o facecie w skórze (ubranym ponoć orientalnie) mówi się „filozof”, a odniesienia elegancko ubranych osób na zamorzną, współczesną modłę do „rozumu” jako tożsamego z wiarą w boga monoteistycznego jest co najmniej nieintuicyjne, a już na pewno wprowadzające w błąd. Takich nieprzystających do siebie momentów wynikajacych z błędnych decyzji reżyserskich jest multum. Metafory odnoszące się do „wód Jordanu” czy odniesienia do postaci z kultury judeochrześcijańskiej oraz odwołania do sił niebieskich w ustach pań w garsonkach lub sukienkach konferencyjnych czy panów w marynarkach brzmią po prostu nieautentycznie. Reżyser wyprał oryginał w środku wybielającym przez co stracił on większosc swoich kolorow.
Niestety złą robotą jest też program tej opery. Dwa teksty są dobre lub prawie dobre - pani archeolog i pana muzykologa. Natomiast tekst o biologii namiętności i miłości uważam za nie tylko absolutnie nieadekwatny lecz wręcz skandaliczny w kontekście tej opery. Zabrakło tekstu o filozofii hellenistycznej, neoplatonizmie, o Filonie z Alksandrii, o Plotynie, o mitologii, o Erosie, o Wenus, o męskości i kobiecosci i relacjach między nimi, o Heraklicie i Platonie w tej czy innej formie, itp. Itd.
Na szczescie oryginał broni sie sam!
Panie reżyserze - proszę o wyższy poziom intelektualny opery! Nie wszyscy jestesmy prawicowymi, katolickimi odbiorcami. Moze nawiaze pan wspolprace z innymi operami i przedrukuje programy rozmowy eseje z ich publikacji? Moge zaplacic nawet dwukrotnosc tego, co zaplacilem, zeby przeczytac cos, co bedzie dla mnie jakims wyzwaniem.
Pozdrawiam i zycze wielu sukcesow!
2019-04-01 18:52
Panie reżyserze przedstawienie dobre.Gdańsk to zwariowane miasto jak jeden napisze dobre to inny wstawi dziesięć postów ,że złe .Inny napisze 10 odpowiedzi jako Misio,Kisio itp.,że ten co zachwala to wariat a "wariat"5 odpowiedzi ,że wręcz przeciwnie.Proszę i dziękuję czekamy na następne.
2019-09-06 21:23
Niestety, Misio próbując obrazić "prawicowych, katolickich odbiorców" sugerując ich niski poziom intelektualny, sam przedstawił siebie jako prymitywnego dyskutanta (chociaż, jak rozumiem nie jest ani katolicki ani
Niestety, Misio próbując obrazić "prawicowych, katolickich odbiorców" sugerując ich niski poziom intelektualny, sam przedstawił siebie jako prymitywnego dyskutanta (chociaż, jak rozumiem nie jest ani katolicki ani prawicowy), ponieważ bezmyślnie posługuje się uogólnieniami nie mającymi żadnego uzasadnienia w treści jego wypowiedzi. Kopiowanie wyświechtanych stereotypów myślowych pseudointelektualistów nie świadczy o jego wysublimowanym guście ani o jego inteligencji
2019-04-01 18:45
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.