ELIKSIR

ELIKSIR Gdańsk

Artykuły o nas

O nas

Eliksir połączeniem koktajlbaru, restauracji, cigar roomu oraz przestrzeni eventowej. Myślą przewodnią lokalu jest tzw. foodpairing czyli sztuka łączenia dań z koktajlami. O jakość dań w Eliksirze dba szef kuchni i właściciel Paweł Wątor.
Eliksir jest wyjątkowym miejscem w Trójmieście - połączeniem koktajlbaru, restauracji, cigar roomu oraz przestrzeni eventowej gdzie jakość zawsze stawiana jest na pierwszym miejscu.

- 2 restauracja w Gdańsku | 4 w trójmieście wg. żółtego przewodnika Gault & Millau 2019!
- 3 restauracja w Gdańsku | 5 w trójmieście wg. żółtego przewodnika Gault & Millau 2018!
- Od 05/2018 - TOP 4 na portalu TripAdvisor wśród 800 restauracji w Gdańsku oraz dwukrotne odznaczenie Certyfikatem jakości na rok: 2017, 2018 i 2019
- W 2019 roku czasopismo Vogue Polska zaliczyło Eliksir do 10 najpiękniejszych koktajlbarów w Polsce
- Najlepszy „Gastro Bar” wg. Bar Roku 2017
- Znalezienie się w przewodniku „Poland 100 Best Restaurants 2017”
- Najlepsza restauracja w Trójmieście, jedna z trzech najlepszych restauracji w Polsce w różnych kategoriach w konkursie „Restaurant Week” - nagrody przyznawane tylko i wyłącznie przez odwiedzających gości anonimowo
- Jeden z największych koktajlbarów w Polsce
- Należymy do grona World’s Best Bar’s
- W lokalu dostępne jest menu degustacyjne 5 dań za 99zł co jest prawdopodobnie najtańszą taką ofertą w Polsce

Myślą przewodnią lokalu jest tzw. foodpairing czyli sztuka dań z koktajlami. W naszym przypadku jest to łączenie dań ze specjalnie dopasowanymi koktajlami. W naszym menu znajdują się połączenia nowatorskie, ciekawe, ale również te klasyczne, podane w swych najlepszych odsłonach.

O jakość dań w Eliksirze dba szef kuchni i właściciel Paweł Wątor - m.in. były zastępca szefa kuchni Wojciecha Modesta Amaro w restauracji Amber Room, były zastępca szefa kuchni w grupie Caprice Holdings w Londynie oraz były zastępca szefa kuchni hotelu Hilton w Gdańsku, współzałożyciel firmy thefood.pl zajmującej się kuchnią i barem molekularnym, współautor książek kulinarnych.

Eliksir to również doskonałe miejsce do organizacji wydarzeń wymagających wyjątkowej oprawy. Przemyślana aranżacja przestrzenna lokalu, niezbędne zaplecze techniczne ( m.in. dedykowane nagłośnienie, projektor) oraz wieloletnie doświadczenie event managerów Eliksiru pozwala na organizację zarówno kameralnych spotkań biznesowych jak również szkoleń, konferencji, imprez firmowych czy też uroczystości rodzinnych.

Eliksir znajduje się w Garnizonie - historycznej, niezwykle atrakcyjnej i prężnie rozwijającej i dobrze skomunikowanej części dzielnicy Gdańsk Wrzeszcz. Zabytkowa Willa Komendanta, w której znajduje się Eliksir stanowi namacalny dowód stuletniej oraz tajemniczej historii terenu Garnizonu; to miejsce prestiżowe, które łączy w sobie elegancję XIX-wiecznej architektury z nowoczesną awangardą.

Oceny (59)

Piotr
Termin usługi: marzec 2023

Z okazji 25-lecia małżeństwa dostaliśmy od znajomych zaproszenie do Waszej restauracji na "menu degustacyjne 5 dań". Mimo, że wizyta nasza była zapowiedziana i trzykrotnie potwierdzona na dany dzień i konkretną godzinę to i tak na pierwszą przystawkę czekaliśmy ok. 45min, a na pierwszego drinka ponad godzinę, gdzie drinki były zamawiane na wstępie jako "pairing koktajlowy" (a podobno każdy drink jest do danego dania). Spodziewaliśmy się, że dania będą mikroskopijne jak w "Atelier Amaro ", ale oczekiwaliśmy niezwykłych doznań kulinarnych. Niestety wszystko było nijakie, letnie i zimne (bo podobno jest długa droga z kuchni na salę), a jedno z dań z rybą wręcz niejadalne. Zwróciliśmy uwagę kelnerce, że ryba jest surowa i niezbyt delikatnie mówiąc "pachnaca", na co dostaliśmy odpowiedź, że kucharz stwierdził, że tak ma być. Dostaliśmy drugą tak samo przyrządzoną ... Szkoda, że w takim lokalu nie obowiązuje zasada, że "klient ma zawsze rację ". Sami prowadzimy gastronomię i wiemy jak trudno w dzisiejszych czasach o klienta i jak trzeba czasami być pokornym. Tutaj pokory zabrakło, a wystarczyło zwykłe "przepraszam". Nie wiemy kto piszę te pozytywne opinie o Eliksirze, bo nie byliśmy odo

2.0
Bernard
Termin usługi: luty 2023

Przerost formy nad treścią... !!!

A.

Najlepsze miejsce w Gdańsku ️ Profesjonalna obsługa. Koktajle kosmiczne

Drink Bary

Martin
Termin usługi: wrzesień 2022

I booked here for a romantic dinner with my girlfriend. Sadly it seems they had a very bad night. The vaitors seemed very kind, showed us out table and gave us the menu. We decided to go with the tasting menu and cocktail pairing. The vaitor then told us that 7pm was too late for the tasting menu. We then decided to go with the a la carte. The starters arrived, and the vaitor forgot the white wine I ordered. And didn't realize it until it was done. We ordered some bread, and asked to have another look at the wine menu. We ordered the wine, and waited once again. Our main dishes arrived, still no bread, and still waiting for the wine. When I separated my stead it was overcooked and far from medium as ordered. It took a few minutes before I got in contact with the vaitor, and since my girlfriend had to start eating her dish, and we wouldn't be able to enjoy dinner together anyway, I chose to just pay and leave. I sincerely hope it was just a really bad night for them, but our dinner date was ruined. And next time I'm in Gdansk I do not see myself revisiting this place.

2.7
Sylwia
Termin usługi: sierpień 2022

Rozczarowanie Przede wszystkim obsługa pozostawia wiele do życzenia. Nie poinformowano nas, ze doliczany jest serwis. Z karty nie można było wyczytać tej informacji, bo w lokalu panuje półmrok, wiec przeczytanie czegokolwiek graniczy z cudem. Po powrocie do domu doczytałam, ze doliczany jest napiwek, jeśli wszystko jest Ok zastanawiające, gdyż co chwile zgłaszałam nieprawidłowości, bądź uwagi, a nikt nie raczył zapytać czy wszystko było Ok.Przedziwny lokal, Jakość potraw nierówna. Jedna z potraw wybitna, reszta przecięta lub prawie niejadalna. Potrawy Bardzo słodkie, cukier w dużych ilościach, przez co sprawia to wrażenie jedzenie deseru. Oczekiwanie na potrawy między 30-60 min. Przy 4 stolikach zajętych. Drinki zaproponowane do potraw Cóż, jeśli ktoś lubi misz masz to pewnie polubi. Dla mnie nie miało to ładu i składu, a po kolacji pozostaje niesmak.

2.0
Krzysztof
Termin usługi: październik 2021

Kolejny raz kelner psuje wszystko co tylko się da. Przy wejściu już komplikacje, że będzie za ciasno, że niewygodnie, najlepiej gdybyśmy wyszli i przyszli kiedy indziej, bo on chce dziś szybciej zamknąć. Wieczór uratował barman Mati, który kompensował niezadowolenie i humorki kelnera. A kelnerowi przeszkadzało wszystko, od miejsc, które zajęliśmy przy barze do chęci zapalenia cygara w pustym cigar roomie. Bez przerwy powtarzał, że tam będzie za ciasno, że jeść w pozycji półleżącej jest niewygodnie. Człowiek, który nigdy nie powinien pracować w usługach, a na pewno nie w gastronomii. Gdy uparliśmy się, że jednak się nie przesiądziemy, to stwierdził, że ta część baru jest ich wewnętrzna i że właśnie tam będą odstawiać szklane naczynia, a wtedy łatwo o fałszywy ruch Pan kelner obraził się na tyle, że wychodząc z restauracji nie usłyszeliśmy ani dziękuję, ani do widzenia, ani dobranoc. Rachunek 700 zł, nie wiem czy to mało czy dużo, ale jeśli nie chce się obsługiwać gości w niedzielny wieczór, bo jest mały ruch to proponuję nie otwierać w niedziele. Przynajmniej to buraczane warzywo nikogo nie zniechęci. Gwoli ścisłości - przyszliśmy o 1915, a o 2015 usłyszeliśmy, że do 21 mamy czas.

3.5
Dowódca
Termin usługi: wrzesień 2021

Profesjonalizm w każdym calu, bez sztucznego przepychu. Kelner odpowiedział na każde pytanie, a dodatkowo dodawał coś od siebie, bardzo miłe się zaskoczyliśmy kiedy dostaliśmy drinki i przeszedł opowiadać o nich szef baru. Polecam każdemu!

Michał
Termin usługi: wrzesień 2021

Bardzo dobre miejsce z dobrymi drinkami dopasowanymi do dań!

Aneta
Termin usługi: styczeń 2021

Naprawdę warte odwiedzenia! polecam

5.2
byku
Termin usługi: grudzień 2020

Bardzo miło smacznei legancko napewno wrócimy

Drink Bary

Marta
Termin usługi: luty 2020

Wspaniałe jedzenie, obsługa i klimat. Ciekawa koncepcja z oryginalnymi drinkami. Warto przyjść-co miesiąc inne menu!

Paulina
Termin usługi: marzec 2020

Pierwszy raz kosztowałam menu degustacyjnego, zamówiłam 5 dań (mięsne) i było to bardzo ciekawe doznanie. Smak nieziemski, elegancka forma podania, bardzo intensywne doznania smakowe, a ich połączenie - obłęd! Świetne lody chrzanowe - polecam :) Obsługa kelnerska też na wysokim poziomie: pan Jarek z dokładną precyzją wszystko tłumaczył i traktował swoich gości (bo klient traktowany jest jako gość) z najwyższym szacunkiem - może nawet trochę się przy tym stresował, przynajmniej lekkie miałam takie odczucie. Jedynie porcje mogłyby być ciutkę większe, ale nie o to tu chodziło, jednak można było się w miarę najeść. Zwłaszcza że całość trwa ok 1,5 godziny, więc degustacja jest dawkowana porcjami. Jedynie co mnie rozczarowało to koktajle, nie były powalające jak dania, a tylko jeden najbardziej przypadł mi do gustu - tj. purple mariner - więc jak ktoś się zastanawia nad pairingiem, to radziłabym wziąć tylko jego. Pomimo wszystkich zachwytów, wątpię że przyjdę tam ponownie ze względu na cenę.

Natalia
Termin usługi: grudzień 2019

Restauracja na wysokim poziomie. Ciekawe drinki, przepyszna kuchnia. Menu degustacyjne to dla mnie coś zupełnie nowego i pozytywnie mnie zaskoczyło. Niebo w gębie. Obsługa na poziomie, bardzo kulturalna, upewnia się czy wszystko jest w porządku, zna kartę i potrafi doradzić. Wszystko spełnia oczekiwania nawet najbardziej wybrednego klienta. Ceny mogłyby być lekko niższe, ale nie oszukujmy się - za jakość się płaci, a tutaj to na pewno nie będą zmarnowane pieniądze. Miejsce godne polecenia. Wrócę jeszcze nie raz.

Emanuela
Termin usługi: grudzień 2019

Byliśmy z mężem na romantycznej kolacji. Jedliśmy menu degustacyjne z dopasowanymi koktailami. Niebo w gębie. Kelner opowiadał o wszystkim i podawali takie mini dania przed przystawkami i deserem. Nazwy nie powtórzę bo skomplikowana :)

Sławomir
Termin usługi: luty 2019

Można by pisać I pisać. Obsługa na poziomie - potrafi dopasować się do klienta (nie bawimy się z żoną w ąę, raczej prosto z mostu), i facet zrozumiał że ma pole do swobody. Jakość potraw zwala z nóg. Pomysły na łączenie smaków są świetne. Cena - nie ma co marudzić, za jakość się płaci. A potrawy oceniam około 12h po ich spożyciu, czy wywołały skutki uboczne. A tu pomimo mieszania wszystkiego nic :) Będziemy tam wracać. A pierwsza mina kelnera przy "do widzenia", kiedy powiedzialem ze deser malo słodki (zamówilem tatar...) - bezcenna. :) Przy okazji - dobrze że informują o opłatach za parking w okolicach obiektu - strefa obowiązuje dłużej niż miejska i można się naciąć...

Jan
Termin usługi: październik 2017

Po otrzymaniu telefonicznej informacji, że są wolne stoliki, poinformowano mnie, że jeśli chcemy przyjść na 21:00 to muszę się liczyć z faktem, iż być może usiądziemy przy stoliku barowym na hockerach. Czyli zrobimy rezerwację, ale jak przyjdzie inny klient to posadzimy państwa w sali barowej. Ciekawość nowej restauracji zwyciężyła; stolik czekał i 50 % innych również. Kelner trochę zarozumiały i sztywny, ale bardzo dobrze przygotowany do zawodu. Mało gdzie można spotkać tak profesjonalnie przygotowaną obsługę. W końcu restauratorzy zaczęli doceniać wagę obsługi. Tu wyszło bardzo dobrze, podobnie jak z wystrojem lokalu i muzyką „na żywo”. Jedzenie bardzo dobre, stek miękki i soczysty , foie gras delikatna a sosy aromatyczne i pełne smaku. Dodatki bardzo skromne, wiec ciężko wyważyć na etapie zamówienia odpowiednią porcję. Rachunek generalnie kicha. W karcie stek od 51 pln, na rachunku 99pln, przy dwóch porcjach to już różnica. Bezwzględnie powinno nas się poinformować o tym fakcie. Ponadto 99pln na nieprzesadnie wielki i goły (bez dodatków) stek z antrykotu to dość wygórowana cena. W dodatku jakaś niewielka pomyłka w rachunku, ale takie rzeczy się zdarzają najlepszym.

Odpowiedź obiektu:

Panie Janie, bardzo dziękujemy za zaufanie i opinię. Oczywiście sytuacja jaka zaistniała nie jest standardem w naszym lokalu i za każdym razem kelner ma obowiązek poinformować gościa o aktualnej cenie ryby z grilla oraz o cenie steków. Bardzo przepraszamy za niedopatrzenie w tej kwestii i mamy nadzieję, że zaproponowana rekompensata choć w pewnym stopniu je wynagrodziła.

4.0
aga
Termin usługi: lipiec 2017

Byłam na nocy restauracji, menu nam się spodobało więc poszliśmy, od progu miła obsługa, wystrój bardzo ładny, stare cegły na ścianach robią wrażenie, menu tego dnia było 5 daniowe + koktajle. Porcje małe, ale była to noc degustacyjna więc mogliśmy się spodziewać właśnie małych porcji. Wszystko było bardzo smaczne, a koktajle przepyszne. Najbardziej smakowała mi cielęcina - była obłędna, najmniej smakowała mi zupa rybna bo był to bulion rybny, więc taka zupa do wypicia.

5.5
chester
Termin usługi: czerwiec 2017

Trafiłem przypadkiem idąc w sobotę od knajpy do knajpy. Bar znajduje się na uboczu garnizonu więc go wcześniej nie znałem. Rzuca się w oczy duża liczba osób obsługi za barem i na sali, serwis jest na poziomie, ciekawe miejsce, interesujący wystrój. Ceny wysokie, na drinka jednak zdecydownie wrócę.

Bary

5.0
M
Termin usługi: kwiecień 2017

W tej restauracji/cocktail barze jest sporo sprzeczności, byłam tam pierwszy raz z mężem. Na wejściu kelner zabiera płaszcze, pyta czy przyszliśmy na jedzenie czy na koktajle (pełna kultura) następnie oprowadza nas po lokalu po czym informuje gdzie możemy usiąść. Wybieramy z mężem stolik dla czterech osób (godzina była dość późna około 20 i w sumie dwa stoliki zajęte). Nie zdążyliśmy usiąść i podeszła do nas inna kelnerka i poprosiła o zmianę miejsca na stolik dla dwóch osób. Na pytanie męża dlaczego- poinformowała że tak im jest łatwiej- Przypominam że nie było rezerwacji i sala była prawie pusta niedziela 30.04 następnie mąż dostał whisky z lodem a nie jak zamawiał- poprosił o nową to niestety dostał tą samą whisky zimną tylko lód został wyjęty. Pani kelnerka chyba była obrażona na męża bo tylko mnie pytała czy mi drinki smakują. Podsumowanie jak dla mnie przerost formy nad treścią :-( Chociaż drinki smakowały.

Odpowiedź obiektu:

Szanowna Pani M.,

Bardzo dziękujemy za poświęcony czas na napisanie opinii na temat wizyty w Eliksirze. Opinie naszych gości są dla nas bardzo ważne ponieważ pozwalają podnosić jakość naszych usług.

Chcielibyśmy odnieść się do Państwa uwag. W niedzielę 30 kwietnia o godzinie 20.30 kiedy przybyli Państwo do naszego lokalu na sali restauracyjnej dostępne były jedynie 3 stoliki 5 osobowe, dwa stoliki dwuosobowe oraz loża, a więc zajętych było 5 stolików, przy których siedziało łącznie 13 osób - sala zatem nie była pusta tak jak sugeruje Pani w swoim komentarzu. Barman prowadzący Państwa do sali restauracyjnej zasugerował, iż mogą Państwo wybrać miejsce, przy którym chcą Państwo usiąść, ale wybierając stolik pięcioosobowy kelnerka od razu zasugerowała, że mogą Państwo wybrać stolik dwuosobowy, aby nie blokować stolika dla ewentualnych większych grup gości.

Jeśli chodzi o whisky to rzeczywiście barman pomylił się i wyserwował whisky na dużej kości lodu i był to bezsprzecznie nasz błąd za co kelnerka przeprosiła Państwa i my również jeszcze raz przepraszamy. Po Państwa uwadze, kelnerka natychmiast zainterweniowała i przyniosła Panu whisky w nowym szkle, już bez lodu.

Jeśli chodzi o zachowanie kelnerki - pytając czy wszystko jest w porządku nie usłyszała żadnych uwag z Państwa strony, gdyby tak się stało na pewno zareagowałaby. Kelnerka pytania kierowała głównie do Pani, ponieważ to właśnie Pani zamówiła 2 różne koktajle, mąż natomiast pozostał przy whisky do której nie miał już żadnych zastrzeżeń.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy za odwiedzenie Eliksiru oraz napisanie opinii. Mamy nadzieję, że nasz punkt widzenia, sprawi, że nieco inaczej spojrzą Państwo na zaistniałą sytuację.

3.3
Engi
Termin usługi: kwiecień 2017

Odwiedziny w Eliksirze, mimo tego że trochę przez przypadek, to bardzo udane. Obsługa miła i bardzo pomocna (dzięki za info o parkingu). Jedzenie mnie zachwyciło. Z całą pewnością wrócę tu w większym gronie.