• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 firm chętnych na przejęcie Mevo

Maciej Korolczuk
3 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie

12 potencjalnych operatorów zgłosiło się do dialogu technicznego będącego pierwszym krokiem do reaktywacji roweru metropolitalnego Mevo. We wtorek rozpoczęły się pierwsze spotkania z poszczególnymi firmami. Wśród nich jest także spółka Nexbike Polska, dotychczasowy operator zawieszonego pod koniec października systemu. Nextbike Trójmiasto twierdzi, że zwrócił już abonamenty części klientów.



Czy uda się uruchomić Mevo 2.0 już w 2020 r.

Trwający od przeszło dwóch tygodni dialog techniczny ma dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu na pytanie: jak ma wyglądać Mevo 2.0?

Czy będzie to system w pełni elektryczny? Konwencjonalny? A może mieszany? Jak wykorzystać rowery z I etapu (1224 sztuki)? Ile powinny kosztować abonamenty, a ile minuta jazdy poza nimi?

Zadanie nie jest łatwe, bo pytania można mnożyć, a urzędnicy we współpracy z potencjalnymi wykonawcami muszą w krótkim czasie wypracować rozwiązanie, które z jednej strony zapewni, że Mevo 2.0 będzie systemem sprawnym, niezawodnym i powszechnym, a z drugiej - rentownym dla nowego operatora.

- Będziemy rozmawiać m.in. o liczbie rowerów, ich rodzajach, sposobach wypożyczania, serwisowania i finansowania - wymienia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Potem przyjdzie czas na przygotowanie przetargu i wyłonienie nowego operatora. To w rozmowach z operatorami wyklaruje się także potencjalne rozszerzenie systemu. Dialog techniczny nie jest osobnym trybem postępowania, w wyniku którego zostanie dokonany wybór wykonawcy. Pozwoli natomiast na opracowanie dokumentacji przetargowej, która uwzględni obecnie dostępne na rynku rozwiązania i w największym zakresie będzie odpowiadać potrzebom mieszkańców metropolii.
  • Chętnym do przejęcia roweru Mevo jest m.in. GeoVelo, operator roweru miejskiego w Rybniku.
  • Inną z firm zainteresowanych współpracą z Obszarem Metropolitalnym jest Comdrev, twórca oprogramowania systemu roweru publicznego Filfri Bikes w Jastrzębiu Zdroju.
  • Freebike - to operator rowerów elektrycznych m.in. w Londynie.

12 chętnych na przejęcie Mevo



Do dialogu przystąpiło 12 firm. Wśród nich są w zasadzie wszyscy najwięksi operatorzy tzw. systemów sharingowych w Polsce i w Europie:
  • Comdrev (twórca oprogramowania systemu roweru publicznego Filfri Bikes),
  • Orange (ma w ofercie m.in. rowery elektryczne Kawasaki),
  • Arkus&Romet (producent m.in. rowerów miejskich),
  • Freebike (operator rowerów elektrycznych m.in. w Londynie),
  • Vooom Sp. z o.o. z partnerami Jeden ślad i innogy Polska
  • spółka T-mobile Polska,
  • gdańska spółka Royal Energy,
  • Spółdzielnia Socjalna Heca,
  • GeoVelo (operator roweru miejskiego w Rybniku),
  • Clear Channel (agencja reklamowa),
  • Green Electricity (operator platformy Blinkee.city).

Wśród nich jest także właściciel dotychczasowego operatora Mevo - spółka Nextbike Polska. Przypomnijmy, że po zawieszeniu systemu spółka NB Tricity złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. Czy fakt, że Nexbike usiadł ponownie do stołu, by rozmawiać o Mevo 2.0, oznacza, że rozliczył się już z Obszarem z kar umownych?

- Połowa kary od NB Tricity za niezrealizowanie Mevo jest już na naszym koncie. Jest to 4,02 mln zł z gwarancji bankowej. Ponadto OMGGS ma jeszcze roszczenia wobec NB Tricity o zapłatę kar umownych, ponad kwotę gwarancji bankowej - wyjaśnia Alicja Mongird.

Wiele pytań o to, jak ma wyglądać Mevo 2.0



Wśród pytań, jakie padną, pojawią się m.in. te o sposób, w jaki nowy wykonawca uruchomi flotę rowerów będącą własnością Obszaru, jak będą w nich ładowane baterie, czy i kiedy oraz za ile powstaną stacje ładujące rowery, a także, czy nowy operator zamierza wykorzystać do zarządzania Mevo 2.0 system informatyczny będący już własnością Obszaru?

Wśród innych niewiadomych są też m.in.:

  • W jaki sposób nastąpi integracja systemu informatycznego będącego własnością zamawiającego z systemem operatora?
  • W jaki sposób operator włączy dodatkowe rowery do systemu roweru metropolitalnego?
  • Czy operator zamierza dokonać zmian w konstrukcji roweru będącego własnością zamawiającego?
  • W jakim czasie operator uruchomi 1224 rowery będące własnością zamawiającego?
  • Jakie normy/standardy spełniają poszczególne elementy roweru będące w ofercie operatora?
  • Na jakim elemencie roweru będzie umiejscowiony terminal umożliwiający dokonanie wypożyczenia?
  • Jaki sposób wypożyczania rowerów ze wspomaganiem elektrycznym może zaproponować operator?
  • W jaki sposób zapewniona zostanie kompatybilność 1224 rowerów i obecnego systemu IT z rozbudowaną częścią systemu roweru metropolitalnego?

W drugim bloku pojawią się pytania m.in o taryfę za wypożyczenie roweru, sposób i czas relokacji rowerów, a także sposoby na zapobieganie aktom wandalizmu. Obszar chce też wiedzieć, jaki powinien być minimalny zapas rowerów, by zapewnić wymaganą liczbę udostępnionych użytkownikom rowerów, a także, gdzie nowy operator przewiduje powstanie zaplecza technicznego, ile czasu potrzebuje na naprawę niesprawnego roweru oraz jakie ma on doświadczenie w zarządzaniu i eksploatacji rowerami z napędem elektrycznym. Pod uwagę ma być brana również możliwość włączenia do systemu kolejnych gmin.

Dialog potrwa co najmniej do drugiej połowy grudnia. Przetarg na wyłonienie nowego operatora planowany jest na pierwszą połowę roku. Ostrożnie szacuje się, że ponowne uruchomienie roweru metropolitalnego mogłoby nastąpić jeszcze w przyszłym roku.

Będą konsultacje społeczne



Dialog techniczny z potencjalnymi operatorami systemu nie będzie jedynym etapem przygotowania do przetargu. Jak zapewniają urzędnicy, ważny głos na temat tego, jak będzie wyglądać Mevo 2.0, będą mieli także mieszkańcy, aktywiści rowerowi i pozostałe osoby zainteresowane systemem roweru miejskiego.

- Na warsztatach dla mieszkańców będziemy zbierać opinie o systemie, a także pomysły i oczekiwania dotyczące systemu po wznowieniu. O szczegółach będziemy informować na naszej stronie i w mediach społecznościowych - dodaje Mongird.
Nextbike: część zobowiązań wobec użytkowników została spłacona

- Część użytkowników roweru Metropolitalnego Mevo, których wypowiedzenia zostały przeanalizowane i uwzględnione do 22 listopada 2019 r., otrzymała tego dnia zwrot środków z ich kont w systemie Mevo. Tego samego dnia do sądu został złożony wniosek o ogłoszenie upadłości spółki NB Tricity. Oznacza to, że dalsze zobowiązania tej spółki będą rozpatrywane i regulowane w odpowiedniej procedurze, zgodnie z przepisami prawa upadłościowego - poinformowała we wtorek spółka Nextbike Polska.
W komunikacie mowa jest też o tym, że zwrócone zostały środki z kont klientów, których wartość w dniu wypowiedzenia umowy przekraczała saldo 0 zł. Decyzje w sprawie kolejnych wypowiedzeń umowy i zwrotu środków będą podejmowane w postępowaniu upadłościowym, tak jak w odniesieniu do wszystkich innych zobowiązań spółki NB Tricity. Czy to oznacza, że wszyscy klienci odzyskają swoje pieniądze? Przypomnijmy, że kapitał zakładowy NB Tricity wynosi minimalne 5 tys. zł, więc z prawnego punktu widzenia może być to trudne do zrealizowania.

Jak tłumaczy Nextbike, decyzja o ogłoszeniu upadłości NB Tricity była konsekwencją braku zgody OMGGS na zaproponowane postępowanie restrukturyzacyjne - pomimo zgody pozostałych wierzycieli - oraz ostatecznie odstąpieniem przez OMGGS od umowy dostaw i obsługi projektu Mevo. OMGGS wypowiedział umowę NB Tricity 28 października 2019 roku.

- Nextbike Polska nie był stroną umowy w sprawie zamówienia publicznego, której przedmiotem było "Świadczenie polegające na dostawie, uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji systemu roweru metropolitalnego OMGGS". Nie jest więc zasadne kierowanie do Nextbike Polska przez Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń w oparciu o zapisy powyższej umowy. Nextbike Polska udostępnił NB Tricity, jako wykonawcy umowy, zasoby w obszarze tzw. zdolności zawodowej w postaci doświadczenia zdobytego podczas realizowanego wcześniej zamówienia publicznego oraz w zakresie zdolności finansowej i ekonomicznej. Nie ponosi solidarnej odpowiedzialności względem NB Tricity w zakresie umowy z OMGGS - czytamy w oświadczeniu.

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (15)

    No mam nadzieję moi drodzy że tym razem to wypali.Wystarczy podpytać jak działa to np.w Holandii,Danii itd-tam wiedzą jak to zrobić.Najważniejsze to dobra jakość bicykla,żywotność ramy,względnie pedałów.Lekka waga.Niska cena.Dobre zabezpieczenia.Porządna aplikacja smartfonowa.Wygodne siedzisko.Kosz na zakupy.Solidne wentyle.Wytrzymałe lampki.I te rady daję całkowicie za fryko.

    • 48 78

    • A ja ze w końcu ten pomysł przepadnie raz na zawsze (1)

      • 17 16

      • Zegarek Nowak już nie chce ?

        • 0 1

    • rower (2)

      i zeby byl za darmo i muslal za rowerzyste

      • 11 2

      • Niemiecka firma z Lipska zgarnęła dotacje unijne , Gdańsk jak zwykle sponsoruje Niemców (1)

        • 2 1

        • takie są proszę pana ustalenia międzynarodowe. nie tylko gdańsk. wrocław i szczecin także.

          • 1 0

    • Taki rodzyn na byznes że wielu chętnych

      • 7 1

    • (5)

      Słuchaj ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na 100 200 tys by byle łajza z kontroli wzięła za tyłek. Wiec wbij sobie w ten kierownicy łeb "pieniądze należy zdobywać legalnie a nie lewymi kombinacjami" Ten twój siurek z Mevo może sobie jeździć Mevo z twoja zona. A my zapamiętaj sobie to, wynajmiemy rydwan na 10 godzin za pełna stawkę godzinowa, od instytucji........ zapłacimy, zapłacimy

      • 19 1

      • (4)

        Powiedz mi po co jet to Mevo?

        • 6 3

        • (3)

          Własnie po co?

          • 5 3

          • (2)

            O tuz to. Nikt nie wie po co

            • 5 2

            • (1)

              Wiec nie musisz się obawiać ze ktoś zapyta. Wiesz co robi to Mevo? Ono odpowiada żywotnym potrzeba całego społeczeństwa. To jest Mevo na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym Mevo? My otwieramy oczy niedowiarka patrzcie to nasze, przez nas wykonane. I to nie jest nasze ostatnie słowo. I nikt nie ma prawa się przyczepić Bo to jest Mevo społeczny w oparciu o 6 instytucji Który upadnie do jesieni Na świeżym powietrzu I co się wtedy zrobi? ...... Protokół zniszczenia. Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjac

              • 12 2

              • Bareja klasyka gatunku

                • 7 0

    • W Holandii największy na świecie system rowerów publicznych OV-Fiets (1)

      jest organizacyjnie związany z tamtejszym dobrze funkcjonującym operatorem kolei holenderskich. U nas operatorzy kolei zdają się nie doceniać roli dojazdów rowerem jako ważnym czynnikiem zwiększającym obszar napływu pasażerów i rentowność przewożników kolejowych. MEVO może stać się także ważnym czynnikiem zmiany nastawienia przewożników kolejowych do komunikacji rowerowej. Pomarzyć zawsze dobra rzecz...

      • 9 2

      • Polska to zlepek firm gdzie kazdy sobie.

        Rozmawiałem z warszawiakiem o czajce. Najlepszy dil i głupota to przy kopaniu tunelu pod Wisłą. Wodociągi kupiły maszynę do kopania i w kilka miesięcy wydrążyli ten tunel. Ale maszyna poszła na złom (albo do jakiegoś kolesia). Jak by kupili kilkadziesiąt centymetrów większą mogli by drążyć tunele metra. To jest przykład gospodarności okragłostołowców.

        • 3 1

    • Dziękuję sven

      Dziwię się że Twoja opinia nie została wyróżniona . Generalnie Twoje opinie powinny być z automatu wyróżniane w Trójmiasto.pl . No i pozycjonowanie..... Zawsze , ale to zawsze powinna być pierwsza !

      • 4 2

  • Firma Erdol, weź się pan odp... (5)

    Jak można było z takim popytem uwalić ten projekt? A pani Cyniak już zwolniona czy jeszcze nie?

    • 96 10

    • (2)

      Ona na jachtach wypoczywa

      • 9 2

      • ja tam wolę (1)

        w ciepłych krajach.
        co mi po leżeniu na jachcie.

        • 2 1

        • Dokładnie

          Choroby morskiej można się nabawić

          • 0 2

    • po co te personalne wycieczki

      • 1 1

    • Jak miasto narzuca cenę 10zł za miesiąc to co się dziwić, że był chaos

      • 0 2

  • (7)

    Jakie czasy aby ludzi nie było stać na własny rower,ale cztery złomy pod blokiem to muszą być

    • 53 55

    • (5)

      co to ma do rzeczy. mam 5 własnych rowerów ale często korzystam też z publicznych. prywatny nie zastąpi publicznego. jedno drugiego nie wyklucza. prywatne i publiczne uzupełniają się nawzajem

      • 23 9

      • (4)

        Czyli mam rozumieć że jak masz w domu cztery samochody to wypożyczasz jeszcze auta na minuty,no jedno drugiego nie wyklucza....

        • 10 16

        • (2)

          też, pewnie. jak jade np. na impreze biore trafica, a wracam taxi. po co swoim mam jechac jak potem bede musial po niego wracac.

          • 21 5

          • (1)

            Chyba już dziecko czas spać bo rano do szkoły

            • 6 19

            • Większość ludzi z mojego pokolenia tak robi, staruszku :)

              Za ubera/taksówkę płaci się w sobotę wieczorem jak za zboże, więc się jedzie Traficarem, lub podobnym środkiem w jedną stronę.
              Latem najlepiej skuterem, bo nie trzeba walczyć z wąsaczami o parking...

              • 2 0

        • Taka różnica, że własny samochód pozostawiony gdzie indziej ma małe szanse być rozkradziony/ukradziony. Co innego dobry rower, dlatego też czasem miejski się przydaje, ponieważ nie ma problemu z jego pozostawieniem w miejscu docelowym.

          • 6 2

    • za 10 zł miesięcznie mam rower w każdej dzielnicy

      za 120 zł nie kupię dobrego roweru z serwisem w pakiecie, i ten rower nie będzie stać koło każdego blokowiska

      • 2 1

  • Żart? (4)

    Co oni szukają w dialogu?

    • 76 18

    • Juz lepiej niech 5 razy to przegadaja niz znowu zrobia przetarg z czapy

      • 17 1

    • spółka T-mobile Polska (1)

      "wszyscy najwięksi operatorzy tzw. systemów sharingowych w Polsce i w Europie" whot ?

      • 6 1

      • Srot

        • 1 2

    • co za beka z was

      rozmawiają źle, nie rozmawiają źle, konsultują źle, nie konsultują źle...

      komentujący na trójmiasto.pl zrobiliby najlepszy system roweru na świecie :) "przecież to wszystko takie proste" i " to przecież logiczne", "każdy by wiedział"

      :)

      • 0 0

  • (4)

    Dofinansowana nierynkowa komuna padła. Za dużo dyrektorów, paneli, dyskusji, projekcji i td. a za mało biznesu.

    • 132 10

    • Miasto powinno dzialac jako firma a nie instytucja .....

      • 3 4

    • panie, jaka komuna?

      Kapitalizm w stanie czystym! Wycyckać publiczne pieniądze, odpalić sobie premię, ogłosić upadłość. A potem nowy "startap" i od początku.

      • 23 0

    • (1)

      A Pan Glaser dalej będzie odpowiedzialny za projekt ? Proponuje na początek kilka lat na gieldzie warzywnej, a później dopiero jakieś wieksze tematy. Noszenie teczki za prezydentem to nie jest doświadczenie

      • 9 0

      • nie? Spytaj Grzela, Dul, Bonisławskiego :D

        • 4 0

  • (14)

    Hmm... A tamte 10 milionów złotych ? Ktoś za to odpowie ? Ktoś miał przedstawione zarzuty defraudacji albo niegospodarności ? Wkurza mnie to bardzo że kilkanaście milionów zostało wydanych w błoto z moich i Państwa wpływów do miasta. A i tak znów siega się do naszej kieszeni (wzrost opłat za śmieci itp)
    Pani dulkiewicz. Głosowałem na panią. Ale to był bardzo duży błąd.

    • 188 33

    • ja też żałuję że na Dulkiewicz głosowałem :( (3)

      Pionek pani Adamowicz która nic nie robi dla Gdańska. Same podwyżki marazm w Gdańsku.

      • 32 11

      • (1)

        Glupi byliscie I takimi zostaniecie, pelni nadziei, w monotonii . Ona ma Was w nosie, nigdy sie nie nauczycie:-)

        • 18 2

        • bo polityków i urzedników trzeba zmieniac tak czesto jak skarpetki

          elektorat jest za głupi, by pojąc tą prawdę zyciową. Tylko nielicznych, naprawdę wybitnych zostawia sie na extra kadencję

          • 8 0

      • Nie ma to jak prymitywny hejt

        • 0 1

    • A czy ktoś odpowiedział za lotnisko Kosakowo czy inne inwestycje rodem z najlepszych filmów Barei? Odpowiemy my,brakiem inwestycji w infrastrukturę, szkoły itp. Ci, którzy mieli zarobić, to już zarobili.

      • 18 3

    • ale przecież nikt nie mógł przewidzieć

      że ludzie będą wypożyczać te rowery - według oferty miały stać na stacjach i być wypożyczane kilka razy w tygodniu
      tak samo jak nie możemy od 20 lat zrozumieć że śmieci śmierdzą i mieszkanie na szadółkach ma swoje minusy
      albo że oddawanie miejskiej infrastruktury zagranicznym firmom nie jest gwarantem jej utrzymania w należytym stanie (patrz saur)...

      • 34 2

    • to w koncu 10mln czy kilkanascie? (4)

      z tego co mi wiadomo to dostali 9mln. 4 zostało już zwrocone z gwarancji.

      • 6 2

      • Groszowa sprawa (3)

        A, no skoro tylko 5 baniek przepadło to spoko. Niech będzie, że stawiamy. A coooo, stać nas!

        • 14 0

        • Bo to było 5 baniek za testy (1)

          Teraz zaczynamy drugi akt - Mevo dwa zero

          • 6 1

          • A jak ukradną kolejne 5 mln

            To się zrobi mevo 3 zero

            • 7 0

        • zdajesz sobie sprawe ze na poczet tego zobowiazania miasto zajeło rowery, stacje i oprogramowanie?? i wiesz ze rowerow jest 1120 ... i wiesz ze 5 baniek dzielone na 1120 to wychodzi ok 4500 tysia za rower a reszta jest gratis? i dalej uwazasz ze "przepadlo" ?? nie bronie nikogo , nie uwazam ze bylo to dobrze zrobione czy zorganizowane ale naprawde moglo sie skonczyc duuuuzo gorzej ... a tak w sumie wyszlo w miare i teraz ktos bedzie mogl to sensownie poprowadzic...

          • 0 1

    • A dobrze ci tak. Aby na złość pisowi to se noge odgryziecie.

      S teraz wielkie oburzonko.
      Płać i nie piszcz.

      • 11 2

    • To nie błąd, to d**ilizm.

      • 7 0

    • Ojtam, ojtam głupie 5 baniek - na waciki

      Co się ludzie czepiacie? Cieszcie się, że ktoś się raczył schylić po te drobne 5 baniek. W Gdańsku swojacy grają o dużo większą kasę.

      • 3 0

  • Zróbmy wypożyczalnie paralotni albo balonów gazowych by mogły latać nad całym Gdańskiem :D

    Sam z chęcią bym takim balonem gazowym pofrunął do Pruszcza Gdańskiego jako podróż mojego życia.

    • 78 13

  • W Gdańsku (4)

    mieście demokracji, uczciwości i solidarności dopuszcza się do rozmów Nextbike, który wraz z obszarem metropolitalnym zrobili gruby wał a subskrybenci nie dostali jeszcze zwrotu wpłat. Nie wpłacili reszty umownych kar, bo niby z czego?
    Nie zdziwię się, jeśli np Nextbike Tricity2 wygra teraz przetarg.

    • 175 14

    • ktoś dobry przekręt zrobił na rowerkach

      uruchomił na początek by nie było podejrzeń , a następnie wszystko powoli siadło ;) kasa zarobiona i tyle ;) zapewne właściciel nie posiada żadnego majątku i jest biedny ;)

      • 21 2

    • Poczekaj - jeszcze deal się nie skończył

      teraz Mevo wygra nowy przetarg, ale za 2x więcej kasy, niż miał wcześniej, bo w warunkach przetargu będzie termin uruchomienia na wiosnę - to oczywiście spełni tylko Mevo, bo ma już kilkaset rowerów wyprodukowanych w garażu - akurat o takich parametrach, jak będą potrzebne :)

      • 12 0

    • Kto zarobil na tym walku?

      Przede wszystkim producent tego zlozmu. Te rowery sa naprawde go*niane, a zaplacono za nie, jakby byly ze zlota. Wyprodukowane byly w Niemczech i wszystko jasne. Przypominam, ze my gdanszczanie placimi Niemcom za wode (Saur Neptun) i cieplo uzytkowe (GPEC) i Bóg jeden wie za co jeszcze. Nie ma sie jednak co dziwic, skoro w Gdansku od lat rzadzi partia zakladana za pieniadze z Niemiec, partia ktorej poliycy spotykaja sie z kanclerz tego panstwa w niemieckiej ambasadzie (aby nikt ich nie podsluchal), liczne niemieckie fundacje dotuja rozne organizacje i fundacje w Polsce w ktorej zasiadaja politycy tej partii, a byly premier z tej partii w latach 80 mial oficjalne kontakty z niemieckim szpiegiem (są na to dokumenty w niemieckim IPN - Instytucie Gaucka) oraz najprawdopodobniej (nieoficjalnie - teczki operacyjne agenta z tych lat zostaly wykradzione z Instytutu Gaucka...) takze w latach 90.

      • 8 3

    • bo to nie jest ten sam nextbike. teraz to nextbike GMBH

      • 0 0

  • Spółdzielnia Socjalna Heca (9)

    jak można poważnie rozmawiać z firmą o takiej nazwie?

    • 121 14

    • A moim zdaniem właśnie oni brzmią poważniej niż inni (4)

      Tmobile? Orange? To są dopiero znane łapserdaki...

      • 20 10

      • T Mobile, Orange (3)

        Mnie też zastanawia czego oni tam szukają? Miejsca na nowe wieże telefonii ?
        Może mają pomysł na mobilne nadajniki na rowerach...;)

        • 23 3

        • wszędzie darmowa reklama, sami będziecie ja roznosić jadąc

          a nawet jak zepsute - to tez walają się w miejscach uczęszczanych. Miejsce na reklamę jest na tym pseudo rowerze.

          • 16 0

        • (1)

          temu że w rowerach są karty sim nie występującego u nas operatora
          takie pieniądze robi się tylko 'w europie wschodniej'
          i że, albo te rowery wsadzimy sobie w d.
          albo wrócimy grzecznie do naszego Wielkiego Brata i poprosimy o 'przebaczenie'
          bo deal to oni dawno zrobili

          • 4 1

          • Aha, to o to chodzi...

            • 0 0

    • Turystę-wandala niszczącego automaty

      Hecolegium skazało na miesiąc łaskotania i pozbawienie praw publicznych do śmiechu.

      • 4 1

    • Mnie bardziej zastanawia... (2)

      ...jak można przyjąć do stołu rozmów spółkę, która już zrujnowała Mevo za pierwszym razem, nahapała się mamony po czym ogłosiła upadłość spółki zależnej, a kary umowne płacą banki zamiast nich. To złodzieje i kombinatorzy, pogonić w pi..du a nie rozmawiać o ponownym przejęciu Mevo. Mało się nachapali unijnych dotacji i pieniędzy samorządu?!

      • 21 1

      • lepiej zweryfikuj swoje informacje (1)

        No właśnie tak się nachapali, że stracili możliwość regulowania swoich zobowiązań, i gdyby nie dofinansowanie ze strony akcjonariusza tj. Nextbike GmBH to musieliby ogłosić upadłość spółki-matki.

        • 1 2

        • Oficjalnie stracili płynność a nieoficjalnie??

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Byłoby miło, jakby wróciło (14)

    Świetnie, jeśli by się udało. To super sprawa dla mieszkańców i turystów. Może przy okazji uda się wyrugować z rynku te cholerne hulajnogi, które są porzucane przez użytkowników gdzie tylko się da. Ma środku chodnika, Bulwaru Nadmorskiego i w dziesiątkach innych miejsc. Wyzwanie operatora h... daje. Kilka razy blinkee (hulajnogi i skutery) stały centralnie na wjeździe na posesję czy na chodniku uniemożliwiając przejście czy przejazd wozkiem, a uprzątnięcie ich przez serwis zabierał ok. 36 h. Paranoja.

    • 78 28

    • można usunąc na koszt własciciela, zlecając np wywózke na szadółki. (2)

      • 6 4

      • Ja bym wysyłał kurierem w Bieszczady

        A jeśliby w ciągu 3 dni nie odebrali stamtąd, to złomować na koszt właściciela

        • 6 3

      • Cztery pachołki i taśma ostrzegawcza.

        Robimy dookoła hulajnogi prostokąt 2x4m, wtedy zajmuje tyle miejsca, co samochód, a jak wiadomo, samochód na chodniku to nie problem.

        • 3 0

    • heh (6)

      póki co to hulajnogi zaorały rynek rowerów aż piszczy. Nie wiem czy nadal jest sens pakować się w rowery. Hulajnogi są tańsze i tyle.

      • 6 4

      • I wygodniejsze

        Nie trzeba pedałować, i tyłek nie drętwieje na siodełku.
        Dużo zalet

        • 2 3

      • Bądźmy poważni.

        Nie twierdzę, że nie zaorały rynku, ani tym bardziej, że nie mają zalet czy przewag na rowerami, ale jest z nimi duży problem właśnie z uwagi na totalną beztroskę użytkowników porzucających pojazdy w dowolnych miejscach i kompletny brak zainteresowania tematem operatora. Nie wierzę, że ich widok na środku chodnika i innych dziwnych miejscach nie irytuje Cię. Z rowerami była ta zaleta, że musiały zostać zaparkowane w wyznaczonych do tego miejscach i nie było tego całego bałaganu.

        • 2 0

      • Miszewskiego - Metropolia, 5min postoju żeby zgarnąć jedzenie - Miszewskiego

        Koszt? 17pln. Do tego plomby wypadają na tych malutkich kółkach...
        To ja jednak wolę Mevo...

        • 8 0

      • (2)

        oczywiście,że są lepsze. Lżejsze, tańsze, bardziej wygodne. W razie rozładowania baterii nie ma takiego problemu jak w rowerze elektrycznym.

        • 0 5

        • tańsze?

          tańsze? jak to wyliczyłeś?

          • 2 0

        • oho, widzę Pan Teoretyk

          wsiadłbyś kiedyś na elektryka i na hulajnogę, to byś poczuł różnicę :)

          • 1 0

    • a ja lubię i wolę hulajnogi i mają pozostać!

      • 0 3

    • niech nie wracaja z tym dziadostwem

      wreszcie mozna normalnie chodzic chodnikami, nie ma porzuconych rowerów

      • 1 1

    • Gdynia sobie całkiem nieźle radzi z hulajnogami

      wystarczyło przez kilka tygodni zbierać źle zaparkowane pojazdy z ulic i chodników.

      • 0 0

    • Może jeszcze przy okazji dało by się wyegzekwować na użytkownikach Mevo przestrzeganie przepisów. Ciągle tylko chodnikami i chodnikami. Zwariować można próbując przejść w niektórych miejscach.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Czy Czarna Sala Teatru Wybrzeże im. Stanisława Hebanowskiego to inicjatywa zupełnie nowa?

 

Najczęściej czytane