Artykuł niegotowy i przed korektą


Prosimy o nieudostępnianie tego linku.

Nieznośna lekkość wyboru

8 lipca 2008 (artykuł sprzed 12 lat)
Magdalena Gajewska o Nieznośnej lekkości wyboru: "Świat pokus jest światem pięknym, kolorowym, zróżnicowanym, ale tak naprawdę jest to tylko rezultat chłodnej kalkulacji - stąd w swoim projekcie posłużyłam się odwzorowaniem ludzkiego piękna - manekinem. Jednak ten ideał, o wzorcowych proporcjach, poprzez brak jakiegokolwiek wyrazu jest niesłychanie zimny i, wbrew temu, co przedstawia - nieludzki. Za to jednego nie można mu odmówić - cierpliwości. Z wyżyn swojego kolorowego świata będzie wypatrywał ofiary. Trudno nam się przedrzeć przez gąszcz tych postaci nie spoglądając na nie i nie zastanawiając się, co mają nam do zaoferowania. Jest to jednak układ warstwowy i to czasami my siedzimy na kolorowym krześle z wędką w ręku."


Magdalena Gajewska - Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Współpracowała min. z Teatrem Dramatycznym w Białymstoku ("Balladyna" J. Słowackiego w reż. T. Mana), Teatrem Polskim w Warszawie ("Katarantka" T. Mana w reż. T. Mana), Teatrem Współczesnym w Szczecinie ("Porozmawiajmy o życiu i śmierci" K. Bizio w reż. T. Mana) oraz Teatrem Powszechnym w Łodzi ("Lament" K. Bizio w reż. T. Mana). Obecnie pracuje w Teatrze Wybrzeże ("Księżna d'Amalfi" Johna Webstera w reż. Grzegorza Wiśniewskiego, "Farsa z Walworth" Endy Walsha w reż. Adama Orzechowskiego, "Więzienie powszechne" Dirka Dobbrowa w reżyserii Adama Orzechowskiego). Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI.