• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Little Pony" ostatnią premierą roku w Teatrze Wybrzeże

Łukasz Rudziński
18 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ostatnią premierą roku w Teatrze Wybrzeże jest "Little Pony" Paco Bezerry w reżyserii Rudolfa Zioło. Premiera 20 czerwca. Ostatnią premierą roku w Teatrze Wybrzeże jest "Little Pony" Paco Bezerry w reżyserii Rudolfa Zioło. Premiera 20 czerwca.

Premierą kameralnej sztuki "Little Pony" Paca Bezerry w reżyserii Rudolfa Zioło rok 2018 wieńczy Teatr Wybrzeże. Spektakl grany będzie 20-23 i 27-28 grudnia oraz 11-13 stycznia. Bilety na premierę 100 zł, na kolejne przedstawienia 40 zł normalne i 30 zł ulgowe. Przy okazji przypominamy wszystkie tegoroczne premiery Teatru Wybrzeże.



20 grudnia - "Little Pony" Paco Bezerry w reż. Rudolfa Zioło, Stara Apteka

Najbliższa premiera poświęcona jest problemom okresu dojrzewania, z którymi zmaga się młodzież i rodzice. Tomek pada ofiarą szkolnej przemocy. Powodem jest jego ulubiony plecak z kucykami z kreskówki "My Little Pony". Rodzice stają przed dylematem: respektować wybory chłopca czy poddać się presji społecznej. Sztuka Paco Bezerry, uznana za najlepszy iberoamerykański tekst dramatyczny roku 2017, stawia szereg trudnych pytań i prowokuje do refleksji nad ważnymi kwestiami dotyczącymi norm społecznych oraz konsekwencjami szkolnej przemocy. W spektaklu zagrają Katarzyna Kaźmierczak i Grzegorz Gzyl.

Zobacz repertuar Teatru Wybrzeże




11 listopada - "Ruscy" Radosława Paczochy w reż. Adama Orzechowskiego, Stara Apteka

Listopadowa premiera "Ruskich" zainaugurowała działalność Starej Apteki Teatru Wybrzeże. Listopadowa premiera "Ruskich" zainaugurowała działalność Starej Apteki Teatru Wybrzeże.
Na otwarcie nowej sceny Teatru Wybrzeże - Starej Apteki sięgnięto po ważny i mało obecny w polskich mediach temat repatriantów z Kazachstanu. "Adam Orzechowski poświęca spektakl tym, którzy z różnych przyczyn znajdują się na marginesie albo wręcz nawet poza nim. Repatrianci z perspektywy "Polaków z Polski" to folklor, dziwadła i odszczepieńcy, którzy nawet po przyjeździe do kraju przodków nie mogą stać się pełnoprawnymi rodakami i pozostają w najlepszym razie Polakami drugiej kategorii, bo mówią ze wschodnim akcentem lub łamaną polszczyzną. Tacy zawsze będą tutaj "ruscy" - pisaliśmy w recenzji spektaklu.

Przeczytaj więcej: Repatrianci mają głos. O "Ruskich" w Starej Aptece Teatru Wybrzeże


28 września - "One" Katarzyny Kani, Katarzyny Ustowskiej, Piotra Stanka i Patryka Durskiego, Teatru Dada von Bzdülöw, Czarna Sala

Co roku w Teatrze Wybrzeże premierę ma nowy spektakl Teatru Dada von Bzdülöw. We wrześniu oglądaliśmy "One" w wykonaniu młodych tancerzy. Co roku w Teatrze Wybrzeże premierę ma nowy spektakl Teatru Dada von Bzdülöw. We wrześniu oglądaliśmy "One" w wykonaniu młodych tancerzy.
Teatr Dada von Bzdülöw od wielu lat jest rezydentem Teatru Wybrzeże i raz w roku przygotowuje nowy spektakl (grając repertuarowo w Wybrzeże w co drugim miesiącu). "Spektakl "One" pod wieloma względami jest symboliczny. Przede wszystkim to "nowe otwarcie" Dady, o czym informują sami jego założyciele. Bardzo wymagający fizycznie spektakl jest w praktyce wariacją na temat cytatu z Normana Leto. W tym kontekście dobrze wypada klasyczne dla Teatr Dada von Bzdülöw partnerowanie, tym razem poprowadzone w bardzo dużej bliskości na bardzo małej przestrzeni przez całą trójkę tancerzy - pisaliśmy w naszej recenzji.

Przeczytaj więcej: Idzie nowe. "One" Teatru Dada von Bzdülöw


8 września - "Trojanki" Eurypidesa w reż. Jana Klaty, Duża Scena

"Trojanki" Teatru Wybrzeże grane są o września.


Powrót Jana Klaty w roli reżysera do Teatru Wybrzeże był wydarzeniem, bo w niewielu polskich teatrach ten reżyser decyduje się pracować. "Spektakl Jana Klaty zaczyna się tam, gdzie kończy się historia przed duże "H". Klata zrobił kolaż z "Trojanek" Eurypidesa i "Iliady" Homera, by podkreślić los największych ofiar wojny - kobiet opłakujących poległych. Ta wojna, jak każda inna, nie ma twarzy zwycięzcy - wiemy o tym od pierwszej sceny i rozmowy bogów zapewniających o niedalekiej przyszłości i bliskiej zemście. Każda krzywda wywołuje chęć odwetu, a łańcuch traum i upokorzeń może nie mieć końca" - pisaliśmy w recenzji.

Przeczytaj więcej: Po apokalipsie. O "Trojankach" Teatru Wybrzeże
Po apokalipsie. O "Trojankach" Teatru Wybrzeże



11 sierpnia - "Damy i Huzary albo Play Fredro" Aleksandra Fredro w reż. Adama Orzechowskiego, Scena Letnia w Pruszczu Gdańskim

"Damy i Huzary albo Play Fredro" grane są od sierpnia na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże. "Damy i Huzary albo Play Fredro" grane są od sierpnia na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże.
Latem od dziesięciu sezonów Wybrzeże gra w Parku Kulturowym Faktoria w Pruszczu Gdańskim. Tam premierowo prezentowany jest jeden tytuł w roku. Tym razem to "Damy i Huzary albo Play Fredro", grane na co dzień na Dużej Scenie. "Chociaż gdzieś w tle pobrzmiewa troska o Polskę i krytyka naszych przywar narodowych, spektakl Teatru Wybrzeże "Damy i Huzary albo Play Fredro" reżyser poprowadził w kierunku dość banalnej, ale zgrabnej i lekkiej komedii, w satyrycznym, stereotypowym ujęciu portretujący kobiety i mężczyzn. Nieprzypadkowo w tytule spektaklu znalazł się człon "play Fredro". Ciekawy kolaż tekstów przygotował dramaturg Michał Kurkowski. Chociaż na scenie obserwujemy skróconą i pozbawioną tylko wątków pobocznych sztukę "Damy i huzary", to w tekście aż roi się od aluzji i dodatków z innych utworów Fredry" - pisaliśmy w recenzji spektaklu.

Przeczytaj więcej: Humor Fredry a sprawa polska. O "Damach i Huzarach albo Play Fredro"


9 czerwca - "Reset" Almy De Groen w reż. Anny Gryszkówny, Scena Kameralna w Sopocie

"Reset" na Scenie Kameralnej grany jest od czerwca. "Reset" na Scenie Kameralnej grany jest od czerwca.
Tylko raz w minionym roku Teatr Wybrzeże zaproponował dwie premiery w jeden weekend. Jedną z nich był "Reset". "Spektakl Anny Gryszkówny jest na pewno wart uwagi ze względu na ciekawą tematykę, która nie została przesadzona w żadną ze stron. I za to należą się brawa, bo bardzo łatwo można było zrobić z tego farsę, która kompletnie wypaczyłaby clue całości. Dzięki temu widz może sam odpowiedzieć sobie na wiele pytań, bo reżyserka pozostawiła całkiem spore pole do interpretacji całości" - pisaliśmy w recenzji.

Przeczytaj więcej: Dużo pytań, mało odpowiedzi - o premierze "Resetu" w Teatrze Wybrzeże


8 czerwca - "Święto Winkelrida. Rewia narodowa" Marcina Cecko na podstawie sztuki Jerzego Andrzejewskiego i Jerzego Zagórskiego w reż. Marcina Libera, Duża Scena

"Święto Winkelrida. Rewia narodowa" znajduje się w repertuarze Wybrzeża od czerwca. "Święto Winkelrida. Rewia narodowa" znajduje się w repertuarze Wybrzeża od czerwca.
W czerwcu doczekaliśmy się również kolejnej premiery zrealizowanej przez Marcina Libera w Teatrze Wybrzeże. "Wszystko zaczyna się we foyer. Świętujemy właśnie 20. rocznicę bohaterskiego czynu Arnolda Winkelrida, który we własną pierś skierował włócznie wroga, torując drogę do wolności swojej ojczyzny. Dopiero później widzowie zajmują miejsca na widowni umieszczonej na scenie, przy akompaniamencie krzyczących i protestujących aktorów z transparentami typu: "Teatr Wyżebrze", "Miłość, Wolność", "Zbieram na odwagę", "Żądamy obietnic", "Aktorstwo to wielki zawód", "DeLIBERacja", "Dość poprawności politycznej". Zaraz potem okazuje się, że trafiliśmy na... próbę spektaklu teatralnego, którą prowadzą reżyser Martin i dramaturg Marten, nieprzypadkowo upozowani na duet reżysersko-dramaturgiczny przedstawienia: Marcia Libera i Marcina Ceckę" - pisaliśmy w naszej recenzji.

Przeczytaj więcej: Bardzo smutna katastrofa. O "Święcie Winkelrida. Rewii Narodowej" Teatru Wybrzeże


24 marca - "Śmierć białej pończochy" Mariana Pankowskiego w reż. Adama Orzechowskiego, Duża Scena

"Śmierć białej pończochy" oglądać można na Dużej Scenie od marca. "Śmierć białej pończochy" oglądać można na Dużej Scenie od marca.
Wybrzeże sięga niekiedy po tematy niewygodne, demitologizując nasze wyobrażenie o historii, prowokując do myślenia, czasem w przewrotny sposób, jak w przypadku inscenizacji prozy Pankowskiego. "Przyglądamy się dramatowi Jadwigi - wbiegającej na scenę nago, tulącej się do szarej lalki-szmacianki i skulonej na dość nędznym, sfatygowanym fotelu - polskim tronie. Ta głęboko ponura, odrzucająca wizja wycinka polskiej historii, jest dla reżysera okazją do pokazania roli kobiety w mechanizmach historii - traktowanej często jak przedmiot, element polityki, towar przekazywany sobie z rąk do rąk przez mężczyzn" - pisaliśmy w recenzji przedstawienia.

Przeczytaj więcej: Tyran na polskim tronie. O "Śmierci białej pończochy" w Teatrze Wybrzeże


1 marca - "Bella Figura" Yasminy Rezy w reż. Grzegorza Wiśniewskiego, Duża Scena

Sezon premier w 2018 roku otworzyła "Bella Figura" w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Sezon premier w 2018 roku otworzyła "Bella Figura" w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego.
Nieobce na deskach Teatru Wybrzeże są też dramaty jednostek, zdeterminowanych przez społeczne zależności i małostkowe motywacje. Tak jest w przypadku pierwszej premiery Wybrzeża w 2018 roku. "Autorka sztuki Yasmina Reza jest mistrzynią ustawiania bohaterów swoich dramatów w sytuacjach niekomfortowych, kłopotliwych i konfliktogennych. Z łatwością szkicuje błahe zdarzenia, uwydatniające z pozoru niewielkie różnice światopoglądowe czy rysy na wizerunku postaci. Szybko jednak urastają one do miana bariery nie do pokonania i są powodem uruchomienia prawdziwego huraganu emocji, bezpowrotnie pochłaniającego spokój, wraz z misternie budowanym na pozorach, deklaracjach bez pokrycia i konwenansach ład i porządek, w którym funkcjonują bohaterowie jej sztuk. To - na poziomie emocjonalnym - odpalanie bomby z opóźnionym zapłonem. W "Bella Figura" ten mechanizm widać jak na dłoni. Piątka bohaterów spotyka się w niewłaściwym miejscu i niewłaściwym czasie" - można przeczytać w naszej recenzji.

Przeczytaj więcej: Świat splugawiony. O "Bella Figura" Teatru Wybrzeże

Miejsca

Opinie (15) 2 zablokowane

  • szczególnie ciekawy jest motyw tęsknoty za pragmatyzmem zazdrości (2)

    w ujęciu braku pejoratywnej chęci dążenia do niespodziewanej bliskości i alienacji wartości oportunistycznych w postrzeganiu relatywizmu poznania

    • 11 2

    • (1)

      Mów po ludzku- chce mi się bzykać , a mam okres.

      • 5 4

      • mnie osobiscie to nei przeszkadza :)
        kawa? ;)

        • 2 2

  • Premiera rewelacja moi drodzy i kochani (3)

    Siedziałem do końca i poprosiłem o bis Ale nic nie wyszło moi drodzy i kochani W połowie spektaklu zostałem poproszony o wyniki lotto w czwartek ,fajna interakcja pomiędzy widzami A aktorami. Rewelacja no i proszę w razie wygranej o jakieś wsparcie moi drodzy i kochani.

    • 0 9

    • Ty naprawdę,szpilek,Masz coś z deklem...

      • 1 1

    • Sven wracaj już na wykop i tam się lansuj (1)

      • 1 1

      • Spokojnie

        Ludzie , boli mnie głowa

        • 1 0

  • Warto iść na ,,Reset"? (1)

    • 1 2

    • Reset

      Niestety nie

      • 0 0

  • na 1 zdjeciu to Marek z Na wspolnej ;)?

    • 1 3

  • A może juz czas na nowego dyrektora?

    Na 9 premier 3 w reżyserii pana Orzechowskiego i wszystkie na tym samym "poziomie".

    • 8 3

  • teatromaniak

    Ten Teatr spada na psy :( Generalnie to oferta jest bogata tylko ze nie ma w niej nic co mozna by bylo polecic badz tez obejrzec ponownie
    Slabizna

    • 5 3

  • Bez sęsu

    Nie rozumie po co hodzic do teatru jak można w tym czasie cos pyknąć albo browarka walnac w rzabce.

    • 7 3

  • little pony

    warto iść?

    • 0 0

  • Pony powiadacie?

    Moja córka dostała kucyka Pony, i jedyne co z nim zrobiła, to pocięła go na kawałki z radością oznajmiając że będzie mięso.
    Córka ma 3 lata...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Zgodnie z planami miejskimi, obecna siedziba CSW Łaźnia miała pełnić bardzo oryginalną funkcję. Jaką?

 

Najczęściej czytane