• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ma nowe logo. Z Portugalii

Łukasz Rudziński
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowy logotyp Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (u góry) zastąpił dotychczasowy, stworzony na bazie skróconej nazwy muzeum (na dole). Nowy logotyp Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (u góry) zastąpił dotychczasowy, stworzony na bazie skróconej nazwy muzeum (na dole).

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej wybrało nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej. Od teraz jest nią logotyp nawiązujący bezpośrednio do herbu Gdańska i liczby placówek muzeum. Zwycięskie studio graficzne dostało za swoją pracę 11 tys. zł.



Co myślisz o nowej identyfikacji wizualnej MHMG?

W nowym logotypie znajduje się 10 krzyżyków (lub plusów), z czego dwa pierwsze wraz z graficznie przedstawioną koroną są czerwone i nawiązują wprost do herbu Gdańska, zaś kolejne osiem, w innej barwie (granatowe, białe lub złote - w zależności od tła), stanowią nawiązanie do liczby jednostek muzeum, których jest właśnie osiem (Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Muzeum Bursztynu, Dom Uphagena, Wartownia nr 1 Westerplatte, Muzeum Poczty Polskiej, Twierdza Wisłoujście, Muzeum Zegarów Wieżowych).

Nową identyfikację wybrano w konkursie Re.logo. Konkurs miał formułę otwartą, a jury wybrało na podstawie nadsyłanych portfolio finalistów konkursu. Zgłoszono 132 projekty, z czego do finału zakwalifikowano cztery, autorstwa HUGMUN Studio (Polska), Poważne Studio (Polska), Filip Piasecki (Polska) i Design Office (Portugalia).

Decyzją jury, najlepszym okazał się projekt zatytułowany "Legacy", autorstwa portugalskiego studia Design Office.

- Zwycięski projekt posiada wszystkie cechy dobrej identyfikacji wizualnej - jest prosty, czytelny, oryginalny i zapamiętywalny. Co więcej, portugalskie studio oddało w nim charakter miasta oraz symboliczne rozłożenie oddziałów muzeum. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów modelowo przeprowadzonego konkursu i wierzymy, że wybrany projekt będzie z powodzeniem służył muzeum - mówi Angelika Gromotka ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.
Nowa identyfikacja będzie jednolita dla wszystkich oddziałów MHMG.

- Nowy znak (czy też profesjonalnie sygnet), uzyskany dzięki fachowej i rzetelnej pomocy STGU, wpisuje się we współczesne trendy. Lokuje on Muzeum i jego Oddziały w ramach przestrzeni wizualnej miasta Gdańska - jego tarczy herbowej. Znak jest otwarty, tzn. możemy powielać w zaproponowanym przez Design Office układzie występujące w nim elementy, tworząc nowe propozycje wizualne dla wydarzeń prowadzonych w ramach działań naszej instytucji - np. "Bitwy Morskiej", czy prelekcji naukowych w Domu Uphagena. W tym konkursie nie chodziło jednakże tylko o logo - poza nim dostaliśmy także wytyczne jak ten nowy znak ma funkcjonować w jego otoczeniu. Dzięki nowej, kompleksowej identyfikacji wizualnej możemy wprowadzić m.in. atrakcyjne gadżety dla sklepików muzealnych, zatem zainwestowane środki po czasie się zwrócą - zapewnia Andrzej Gierszewski z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
Design Office za zwycięstwo w konkursie otrzymało 11 tys. zł brutto (pozostali finaliści dostali po 1 tys. zł). W sumie wydano na identyfikację wizualną MHMG 20 tys. zł. Dla porównania, Polska Agencja Kosmiczna za swój logotyp zapłaciła 15 tys. zł (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). To niewiele, gdy ma się w pamięci kontrowersyjny logotyp Pomorza (więcej na ten temat przeczytasz tutaj), który kosztował 90 tys. zł.

  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • (3)

    Fajne logo.Portugale rządzą heh Biedronka,finał ME...a teraz logo muzeum...gratulacje.Fajna torba-akurat na plażę,a ten kubeczek przypomina mi dawne czasy,namiot i odgrzewanie wody w Bieszczadach)

    • 75 5

    • teraz to dopiero kasy pójdzie

      trzeba zamówić nowe: gumki, ołówki, długopisy, koperty, wizytówki, papeterie, gadżety typu kubki, smycze, parasole, koszulki, siatki. Do tego tablice na obiekty, oklejanie samochodów, wymiana znaków folderów, map, książek.
      Także cena logo to małe miki...

      • 15 1

    • niesprawiedliwie mają finał, nasi wygrali więcej niż oni, a oni tylko na remisach lecieli...

      • 1 0

    • Ten sam chłam!

      • 0 1

  • (4)

    Przypomina cmentarz na mapie.

    • 81 58

    • Dokładnie (3)

      Teraz to już nikt nie będzie tam zachodził

      • 11 5

      • Ale za to są krzyże a nie półksiężyce :-) (2)

        Dobre na czas wielkiej migracji :-D

        • 6 3

        • Mi przypomina eskadrę samolotów (1)

          w szyku bojowym

          • 14 1

          • A mi las

            las krzyży

            • 5 0

  • Etam, stare było ładniejsze... (2)

    • 29 66

    • jesteś chory (1)

      • 1 2

      • A Ty chamowaty

        • 2 1

  • brakuje najwłaściwszej odpowiedzi w ankiecie (1)

    o Oba Loga To Beznadzieja Sroga I Zmarnowane Goldy Olaboga.....

    • 24 32

    • pięknie:)

      • 5 1

  • Mnie to przypomina cmentarz (4)

    gdzie pochowano ośmiu rycerzy,króla i jego rodzinę.

    • 66 30

    • plan cmentarza miejskiego

      • 11 3

    • to jest las... (2)

      ....las krzyży

      • 14 2

      • (1)

        na uj mi las ??

        • 6 1

        • No jak? W scenopisie jest

          • 1 0

  • Kawał dobrej roboty. (1)

    Proste, czytelne, łatwe do zapamiętania, podobne całkiem do... niczego.

    • 66 7

    • i za jedyne 120 tysięcy

      • 6 9

  • (1)

    Na pewno lepsze od Polskiej Agencji Kosmicznej.

    • 47 2

    • polemizowałbym..

      • 2 3

  • tyle krzyży? (3)

    logo plus? krzyżyk plus? gdańsk plus?
    kolejna wtopa logotypowa
    o co kaman?

    • 24 31

    • (1)

      500+

      • 11 1

      • Jak nie wiadomo o co kaman to wiadomo,że o kasę

        Władza zadowolona,biskupi zadowoleni.

        • 6 3

    • Przeczytaj artykul

      Lub choćby pierwszy akapit...

      • 3 0

  • (2)

    Ciekawe ile baniek skasowali za burze mózgów i w efekcie kilka krzyżyków wyszło

    • 21 30

    • 11tys. Przecież napisali...

      Stare fajniejsze było

      • 5 4

    • łącznie 20 tysi to jakieś 2 tysie za krzyżyk licząc że korona gratis - niezły Miś, na mały remont łązienki będzie

      • 4 4

  • love brexit (7)

    Kolejne 11 tyś z kieszeni podatnika i po 1 tyś dla reszty.Ciekawi mnie czy , żaden darmozjad w ramach pensji nie mógł wymyślić logo? Ale za cudze to można loga wymyślać co to jest dla darmozjadów kilkanaście tyś.Przypomnę Państwu ,że kultura i sztuka jest dotowana z pieniędzy podatnika.Patrząc na logo zerknijcie na paragon ze sklepu 23% VAT jest na paragonie...ciekawe co to jest ten VAT wielu ćwoków zapyta.VAT to iest podatek (ironicznie zwany daniną)na utrzymanie funkcjonowania Państwa .Właśnie Państwa ale czy darmozjadów?Srednio z wydanych przez was 100zł w sklepie trafia 23zł z waszego portfela do skarbu Państwa .Ludzie sztuki tylko biorą nic nie dają!To samo księża kolejni darmozjadzi.

    • 36 48

    • Teraz już wiecie dlaczego z krzyży ten obrazek

      władza uśmiechnięta,kler na kolędzie fajny da obrazek.

      • 4 7

    • (1)

      Wiedziałem że zjadę twój wpis tutaj. Jesteś przecież wielkim znawcą i filantropem sztuki jak i historii.

      • 7 2

      • Ale odpowiedz na moje proste pytanie czemu podatnicy zawsze muszą na was łożyć kasę ? Zacznijcie na siebie zarabiać lub znajdźcie prywatnych sponsorów i dale bawcie się w sztukę!

        • 5 5

    • szpilek

      zrob sobie dobrze

      • 8 3

    • Jestem psyhiatrą

      Co jest Redaktorku ?
      Wszyscy darmozjadzi (?) Tylko redaktorek Szpilek pilny i pracowity jak mrówka, jak mała pszczółka, uwija się i pracuje cały dzień.
      A skąd to redaktorku Szpilku masz czas na komentowanie każdego newsa ? Jak to robisz, że zawsze jesteś jednym z pierwszych komentujących ? No redaktorku, jak to z Tobą jest ?

      • 8 3

    • szpilek=debilek!

      Do roboty się weź!

      • 4 1

    • Ty się, Szpilek, idź lepiej napić dzisiaj.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Państwowa Galeria Sztuki, galeria sztuki współczesnej i tradycyjnej, mieści się w:

 

Najczęściej czytane