Następca 306 zaprezentowany będzie na Salonie Genewskim, a w Polsce - podczas poznańskiego Motor Show w maju. Peugeota 307 zbudowano na nowej platformie koncernu PSA, która w przyszłości będzie też podstawą dla
Citroena C3 (następca Xsary). Nowy kompakt jest dzięki niej większy od swego poprzednika - spora długość w połączeniu ze znacznym rozstawem osi oznacza, że w kabinie jest zdecydowanie więcej miejsca niż w '306'.
W najlepiej wyposażonej wersji 307, oznaczonej symbolem XSI, otrzymamy m.in. 17-calowe aluminiowe obręcze kół (opony 205/50 R17), elektronicznie sterowaną klimatyzację, radio ze zmieniarką na 5 kompaktów oraz częściowo pokryte skórą sportowe fotele.
Trzystasiódemkę będą napędzały na razie trzy silniki: dwa benzynowe 1.6 16V (110 KM) i 2.0 16V (138 KM) oraz turbodiesel 2.0HDI (90 KM).