• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW X3 xDrive30e z domieszką prądu

mJ
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e

Dziś wiele osób konfigurując nowy samochód zamiast napędu konwencjonalnego (silnika benzynowego czy wysokoprężnego), decyduje się na hybrydę typu plug-in. Mamy dobre informacje dla fanów BMW X3, ten model jest już dostępny z... gniazdem elektrycznym. Cennik BMW X3 xDrive30e startuje od kwoty 235 tys. zł.



Tym razem od razu przechodzimy do konkretów. BMW X3 xDrive30e, czyli hybryda typu plug-in, wyposażone zostało w turbodoładowany, 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM (znany z wersji 20i), który wspomagany jest przez jednostkę elektryczną o mocy 109 KM.

Wspólnymi siłami oba silniki wytwarzają 292 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest na wszystkie koła. Co ważne, napęd xDrive bez przerwy rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła, także podczas jazdy w trybie elektrycznym. Biegi zmieniane są przy wykorzystaniu 8-stopniowej skrzyni automatycznej Steptronic.

Osiągi hybrydowego X3 są niezłe. SUV, a w zasadzie SAV (mniejsza odmiana SUV-ów), do "setki" przyspiesza w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. W trybie elektrycznym auto pojedzie z prędkością do 135 km/h.

BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e
Hybryda została wyposażona w wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 12 kWh. Według informacji producenta SUV na pełnej baterii wyłącznie w trybie elektrycznym jest w stanie przejechać około 40 km. Realny wynik to 30-35 km. Do codziennych, niezbyt odległych dojazdów do pracy taki zasięg powinien wystarczyć. Ładowanie do pełna z domowego gniazda trwa około sześć godzin, natomiast przy wykorzystaniu ładowarki (wallboxa) skróci się do około 3,5 godziny. Dodam tylko, że energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze zasila także 12-woltową sieć pokładową.

Bateria została zamontowana pod tylną kanapą i niestety ucierpiała na tym przestrzeń bagażowa, która względem spalinowego odpowiednika zmniejszyła się o 100 litrów. Ma teraz 450 litrów.

Trójmiejskie salony samochodowe


BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e
W zależności od trybu i sytuacji na drodze silnik elektryczny BMW X3 xDrive30e może służyć jako samodzielny napęd lub jako wspomaganie silnika spalinowego. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy. "Max eDrive" to opcja pełnego napędu elektrycznego (maksymalna prędkość do 135 km/h). W standardowym ustawieniu "auto eDrive" możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. Silnik spalinowy włącza się dopiero przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału jazdy. Przy jednoczesnej pracy obu napędów oprócz przyspieszenia zwiększa się również wydajność X3. Tryb "battery control" służy do utrzymywania naładowania akumulatora na poziomie określonym przez kierowcę.

BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e
Wyposażenie standardowe hybrydowego X3 obejmuje m.in. akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielką prędkością system głośnikowy generuje charakterystyczny dźwięk, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW, zwracający uwagę innych użytkowników drogi na pojazd bez pogarszania komfortu akustycznego pasażerów.

BMW X3 xDrive30e bazowo wyposażone jest w klimatyzację postojową. Za pomocą smartfonu z aplikacją BMW Connected można ją aktywować jeszcze przed rozpoczęciem jazdy, dzięki czemu zimą kierowca wsiada do ciepłej, a latem do schłodzonej kabiny.

Więcej na temat aut elektrycznych


  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
Dzięki cyfrowym usługom kierowca może wyszukać publiczne stacje ładowania, kontrolować proces ładowania za pomocą funkcji zdalnych i przesyłać informacje o stanie ładowania, zasięgu elektrycznym i łącznym oraz indywidualnym zużyciu energii na smartfonie lub innych urządzeniach mobilnych kierowcy.

Ponadto dla zwiększenia radości z jazdy, komfortu i indywidualności w modelu hybrydowym plug-in dostępna jest prawie cała gama wyposażenia dodatkowego oferowanego w wersjach BMW X3 z tradycyjnym napędem.

BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e
Elektryfikacja gamy modelowej trwa w najlepsze. Pewne jest, że BMW X3 - oprócz napędu hybrydowego - będzie oferowane także z napędem elektrycznym. Cennik X3 xDrive30e otwiera kwota 235 tys. zł za wersję Advantage. W ofercie jest jeszcze kilka innych wariantów wyposażenia: xLine (od 253 800 zł), Luxury Line (od 260 tys. zł), M Sport (od 263 400 zł), kompozycja BMW Individual M Sport (od 280 900 zł) czy M Sport BMW Individual (od 282 700 zł).

Samochód do jazd testowych użyczył dealer BMW Bawaria Motors Gdańsk.

  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
  • BMW X3 xDrive30e
mJ

Miejsca

Opinie (42) 4 zablokowane

  • Autorze, (5)

    w pierwszym zdaniu jest blad, poniewaz hybryda nie jest zamiast, bowiem zawsze posiada mieszany rodzaj napedu (spalinowy laczony z elektrycznym).

    • 8 4

    • Autorze,

      warto podziekowac za konstruktywna uwage, a nie tylko skorygowac wpis.

      • 9 3

    • Chyba każdy to wie? No ale jak widać społeczeństwo jest coraz głupsze i musi mieć wszystko wyjaśnione krok po kroku, podane na tacy. Dościgamy bliźnich z USA.

      • 2 2

    • no i ten mieszany rodzaj napędu jest zamiast konwencjonalnego (2)

      czyli zamiast niemieszanego, spalinowego. Nigdzie nie ma błędu.

      • 2 0

      • juz nie ma, bo skorygowal (1)

        • 5 2

        • ok

          • 0 0

  • Elektryki dojdą do pewnej granicy, po której ich właściciele zostaną smętnie z kabelkami w dłoni na środku ulicy. (2)

    • 16 3

    • spalinowym paliwo nie konczy sie? (1)

      • 5 4

      • To zależy ile oleju po frytkach ktoś wozi

        • 0 1

  • (4)

    Po jeździe próbnej nową X3 stwierdziłem twarde trzeszczace plastki i do tego słabe wyciszenie wnętrza, słychać wiatr jakby były uchylone szyby, kupiłem Q5.

    • 10 9

    • Chyba testowałeś używkę (1)

      po wypadku

      • 4 2

      • Możliwe - może spadł z lawety.

        Nie takie rzeczy u naszych dealerów się zdarzały.

        • 7 0

    • też testowałem to i to

      i z zamkniętymi oczami nie potrafiłbym powiedzieć w którym siedzę

      • 3 1

    • Ja mam dwie. Jakoś lepsza niz w Bmw polecam. Bez hejtu.

      • 0 0

  • Tylko 210km/h max?

    kiepsko

    • 5 10

  • Swoją drogą widać jak motoryzacja jest ociężała (1)

    Hybryda plug-in to piękna okazja dla uproszczenia napędu, a mimo tego zapewnienia mu znacznie większych możliwości.

    Wystarczy żeby silnik spalinowy napędzał wyłącznie przednie koła, a silnik elektryczny wyłącznie tylne.
    Dzięki temu w zależności od sytuacji drogowej, elektronika praktycznie natychmiast może decydować czy samochód ma być czysto przednionapędowy, czysto tylnonapędowy, czy dowolnie dzielić napęd pomiędzy osie.

    Żaden mechaniczny system rozdziału napędu nie zapewnia takich możliwości.

    Niektórzy producenci takie rozwiązania posiadają, ale tu widać że jest to po prostu klasyczny napęd xDrvie na 4 koła, tylko z dodatkowo dołożonym napędem elektrycznym.

    Bardzo fajnie to działa w Tesli z napędem na cztery koła - tam co prawda nie ma w ogóle silnika spalinowego, ale są dwa niezależne elektryczne.
    Oprogramowaniem można sobie całkowicie dowolnie zmienić balans napędu.

    • 3 0

    • no to właśnie teraz jest najprościej

      bo silnik elektryczny włączyli w cały system przy niewielkich jego modyfikacjach. Paradoksalnie właśnie tak jest taniej. Opracowanie wszystkiego od nowa byłoby droższe. Zobacz jak genialnie zrobiła to toyota ze swoimi eCVT które de facto CVT nie są. Po prostu sztos. Bardziej kompaktowo się już nie dało. Do tego mało dodatkowych części.

      • 1 0

  • Jazda niemieckim autem to po prostu obciach (3)

    • 14 20

    • Tak, najlepiej rumuńskim.

      • 13 7

    • obciach to jest być chamem, albo się nie myć

      jakiekolwiek auto może być obciachem tylko dla snoba albo jakiegoś, ogarniętego przesadną ideologią betona

      • 7 2

    • Niemcy o tym wiedzą ?

      Wiedzą, że są obciachowi, bo jeżdżą samochodami własnej produkcji ?

      • 5 2

  • zobaczymy jaka trwałość będzie tego bmw (3)

    bo po akcjach jakie miałem z F11 520i nowym z salonu raczej do BMW straciłem przekonanie - awaryjnością dorównywał lagunie pierwszej generacji. Daleko im do hondy....

    • 10 9

    • bo to najzwyklejszy szmelc za giga kase (1)

      ...premium papa dla bogatych gupkuff, którzy nie wiedzą co to jest motoryzacja.

      • 6 4

      • taaa bo ty wiesz co to jest motoryzacja

        arbitralnie stwierdziłeś że twój punkt widzenia jest właściwy

        • 1 1

    • 2 litrowce miały problemy, ale też nie wszystkie

      ja z 3GT 328 problemów nie mam żadnych

      • 3 0

  • Nie kupuje niemieckich aut (2)

    Nie popieram rynku niemieckiego z uwagi na historię

    • 11 11

    • Trochę Ciebie rozumiem, ale (1)

      1.chciałbym żeby państwo polskie tak chroniło swoich obywateli, jak robi to niemieckie wobec swoich,
      2.dzisiaj wspierając przemysł niemiecki wspierasz także trochę polski przemysł
      3.korzystając z niemieckich rozwiązań szybciej dorobimy się własnych
      ...ale czy mamy na tyle mądrości aby to wszystko ogarnąć, mam, szczerze, ogromne wątpliwości

      • 1 6

      • trochę tak, ale nie jesteśmy ich największym odbiorcą

        niemcy to potęga, warto z nimi dobrze żyć, ale bez przesady, tam gdzie możemy szkodzić takim soft powerem to powinniśmy to robić. Niemniej warto kupić ich produkt jesli jest lepszy niż konkurencji i np. tańszy bo to się często zdarza. To jest nasza racja stanu. Ale nie warto tego robić za wszelką cenę. Jeśli my zyskujemy, róbmy to, ale jeśli inne produkty są niezauważalnie gorsze, nie wspomagajmy sąsiada. Ja np. wolę auta marki lexus niż bmw. Jeździłem ale nie posiadam. Niemniej w 2014 roku lex za 129 był lepszy niż bmw 3 za 135 tys. Miał lepsze szmaty na fotelach i fajniej się w nim siedziało, bardziej leżąca pozycja choć to kwestia gustu. Natomiast sztosem był silnik. W Lexusie był to 2.5 V6 207 konny zdaje się. Beta oferowała swojego rzędowego 4 cylindrowca z 184 końmi. Co prawda to było turbo, niemniej ogólnie był mniej żwawy. Beta miała też trochę gorszy infotainment mimo że ten w najtańszym leksie był słaby.

        • 1 0

  • BMW (2)

    są tak nudne i pozbawione polotu, tak powszechne, pospolite, że, mając kasę, to chyba bierzesz to auto, bo lepiej Ci odpowiada oferta na papierze. Ostatecznie kończysz z czymś na 2-3 lata w leasingu, + łatka stereotypu cepa, który siedzi na zderzaku i nie wie, co to kierunkowskaz.

    • 13 15

    • auto może się nie podobać, ale żeby się przejmować stereotypami

      to chyba trzeba być gimbusem i mieć problemy z akceptacją u rówieśników

      • 5 0

    • Nie to co Kia... nieprawdaż?

      • 6 1

  • Po co prąd? Po to żeby w testach wykazać że spala mało paliwa i emituje poniżej 95g CO2 (2)

    • 13 0

    • tak, zobacz na nowe przepisy unijne (1)

      które nakładają dodatkowe "podatki" za średnią emisyjność marki. Przez to wszystkie microcary niebotycznie podrożały, z 36 na prawie 50 tys PLN za VW Upa. Po to robią takie numery z elektrycznymi fizmatentami. Jeśli średnia emisyjność spada to podatek jest niższy. Na trójmieście nawet o tym pisali.

      • 2 0

      • Upa juz usmiercili bo ponoc nie kest eko. Eko sa suvy wazace 2tony i palace 2x tyle co Up

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane