• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 40 tys. zł dopłaty do auta elektrycznego

mJ
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (20 grudnia 2019)
Maksymalna dopłata do auta elektrycznego wyniesie 37,5 tys. zł. Maksymalna dopłata do auta elektrycznego wyniesie 37,5 tys. zł.

Prawdopodobnie jeszcze dziś, 11 grudnia, ogłoszony zostanie pierwszy nabór wniosków na dopłaty do samochodów elektrycznych zakupionych przez osoby fizyczne. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 37,5 tys. zł. W pierwszej turze otrzyma je 500 osób.



Czy według ciebie dofinansowanie w kwocie 37,5 tys. zł jest atrakcyjne?

Aktualizacja, 20.12.19, godz. 9:37

11 grudnia miał ruszyć pierwszy nabór wniosków na dofinansowanie zakupu aut elektrycznych przez osoby fizyczne. Miał, ale nie ruszył. Na przeszkodzie stanęła dość poważna luka w rozporządzeniu. Kiedy zatem będzie można ubiegać się o dopłatę do "elektryka"? Prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2020 roku.



Rozpoczęcie procesu składania wniosków ma ogłosić Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Do rozdania jest 19 mln zł, które dofinansują zakup aut elektrycznych dla 500 osób.

Na jednego "elektryka" przewidziano maksymalną dopłatę w wysokości 37,5 tys. zł. Dofinansowanie zostanie przyznane w przypadku elektrycznych modeli, których cena nie przekracza 125 tys. zł. Ogłoszony próg cenowy zmusił kilku producentów do obniżenia cen swoich aut.

Jakie auta załapią się do dopłaty? Bliźniacze modele Opel Corsa-e (od 124 490 zł) i Peugeot e-208 (od 124 900 zł), Renault Zoe (od 124 900 zł), Nissan Leaf (od 118 tys. zł, wyprzedaż rocznika 2019), kolejne bliźniaki Volkswagen e-up (od 96 290 zł) i Skoda Citigo-e (od 83 900 zł) czy Smarty: EQ fortwo (od 96 900 zł), EQ fortwo cabrio (od 110 700 zł) i EQ forfour (od 98 400 zł).

Dofinansowania nie otrzymacie w przypadku zakupu m.in. e-Golfa (od 141 890 zł), Mini Coopera S E Countrymana (od 145 300 zł) czy BMW i3 (od 168 900 zł).

W pierwszej puli z dopłaty skorzysta 500 osób. W pierwszej puli z dopłaty skorzysta 500 osób.
Według prognoz pula przeznaczona na dopłaty do "elektryków" ma radykalnie wzrosnąć już w przyszłym roku. Mówi się o kwocie nawet 857 mln zł w 2020 roku. Będzie to fundusz przeznaczony nie tylko na samochody elektryczne nabyte przez klientów indywidualnych, dofinansowane będą także "elektryki" dla firm, stacje ładowania czy autobusy elektryczne.

Prawdopodobnie już w czwartek, 12 grudnia, będzie można złożyć pierwsze wnioski. Aby otrzymać dofinansowanie, należy kupić auto elektryczne i zapłacić 100 proc. jego ceny. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Fundusz Niskoemisyjnego Transportu zwróci 30 proc. kwoty zakupu. Czas zwrotu: do ośmiu miesięcy.

To nie koniec warunków. Właściciel musi wykupić ubezpieczenia OC i AC, a do tego nie może sprzedać "elektryka" w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Wnioski o dopłatę będzie można złożyć elektronicznie na portalu fnt.gov.pl. Aktualnie strona nie działa.

N tę chwilę po polskich drogach jeździ około 5 tys. w pełni elektrycznych samochodów. N tę chwilę po polskich drogach jeździ około 5 tys. w pełni elektrycznych samochodów.
mJ

Opinie (186) 4 zablokowane

  • Pseudo - eko. (21)

    • 120 19

    • (15)

      Nie ma to jak full-eko 15-letni dizel bez DPF. Aż się chce więcej jeździć.

      • 11 7

      • mniej CO2 niż sprawność całego systemu eko od elektrowni do samochodu (2)

        jedynie smród przy samochodzie, globalnie ekologiczniej.

        • 5 7

        • no chyba jednak nie (1)

          • 3 3

          • no chyba jednak tak i po 20 latach nadal jeździ a te plastiki Wam zardzewieją za 5 lat i kupisz kolejny eko samochód, błędne koło

            • 4 1

      • (6)

        ja tam wolę samochód na benzynę czy ropę niż na węgiel

        • 12 4

        • Jak Ciebie stać , proszę bardzo. (4)

          Cena zakupu jest nadal ciut za wysoka ale eksploatacja później znacznie tańsza
          Już teraz są ładowarki w mieście za darmo.

          • 0 2

          • I już zawsze będą za darmo

            • 2 1

          • elektryczne przecież droższe

            • 0 0

          • Wymienik aku

            To zobaczysz tania eksploatacje

            • 2 0

          • Ile jest tych ładowarek? 3 czy 4?

            • 0 0

        • Dobrze powiedziane

          • 0 0

      • Lepsze to niż twoje starte zelówki... ;)

        • 0 0

      • Nie ma to jak nowoczesny dizel z DPF ale oszukanymi wynikami pomiaru spalin.

        • 7 1

      • raport ADAC panie bez DPFa (2)

        samochód elektryczny zaczyna byc ekologiczny po 230tys km w stosunku do diesla. Pod warunkiem że cały czas jeździ na prąd z wiatraka lub solarów lub elektrowni wodnej. Coś zaświtało w pustej eko główce?

        • 18 1

        • źródło masz? (1)

          czy się przyśniło? albo koledzy od gulfów czy innych paserati powiedzieli?
          kiedyś mówili, że panele PV sie nie zwrócą nigdy w Polsce - teraz 7 lat i pełny zwrot, po podwyżce cen prądu jeszcze szybciej; no ale pod budką z piwem, nadal mówią że się nie opłaca.

          • 5 6

          • Pv 7 lat????

            Gdzie?

            • 0 0

    • 10 niezbyt inteligentnych juz zaminusowało (2)

      polecam papudraki raport adac i zwiedzanie złomu baterii w UK z którymi nie wiadomo co zrobić :)

      • 13 1

      • rynek

        bo rynku na to jeszcze nie ma. jak będzie podaż to znajdą się chętni, o to się nie bój. miłego dnia

        • 1 0

      • Nie wiadomo co zrobić? A to dobre :-)

        Zobacz sobie na Allegro ile ten "złom" kosztuje :-)

        • 0 0

    • Czeba im dopłaty na tranwaje zrobić abo chociaższ na bilety. To byłby lansik, torami se na darmowym prondzie pomykać. Oj te fachofce znowuższ nie przemyśleli temata.

      • 1 1

    • Nie ma dziś urządzenia bardziej sexy niż elektryczne auto. Oszukujcie się dalej, że świat na was czeka aż odkryjecie dla siebie ekologiczne metody produkcji energii.

      • 0 0

  • (13)

    absolutnie chore dopłaty dla zamożnych.

    ps
    mam lodówkę, pralkę, zmywarkę i parę jeszcze innych sprzętów na prąd.
    Jestem eko i czy zatem mogę liczyć na stosowne dopłaty?

    • 150 22

    • Już masz, więc się nie łapiesz (1)

      To promocja na nowe zakupy. A do tego pralki, zmywarki i parę innych sprzętów na prąd doskonale się sprzedają, nie trzeba promować, zawsze jest też gdzie je podłączyć.

      • 5 8

      • Doskonale się sprzedają i nie potrzebują dopłat i o to chodzi by potrzeba rodziła popyt.
        Urzędnik jako geniusz biznesu nie sprawdza się nigdy

        • 15 0

    • (9)

      To chyba dobrze
      Bogaci płacą największe podatki i utrzymują patologię w tym kraju
      Więc coś im się należy - nawet symbolicznie

      • 16 26

      • (6)

        zmień zioło: "Bogaci płacą największe podatki " chyba w bajce

        • 23 14

        • (5)

          jak zarobie milion to zaplace wiecej od Ciebie zarabiajacego 50 000 rocznie ..

          • 8 7

          • hmmm (4)

            praca na kontrakt + własna działalność zarejestrowana w Czechach, 2 auta po 400-700 tys zł w leasing, samolot w leasing (GA), knajpy (oczywiście w koszty) itp - i nagle sie okazuje, że bysnesmen jeździ na co dzień nową Q7 lub Panamerą turbo S, mieszka w chacie za kilka baniek, a w zeznaniu VAT7 jest co miesiąc / kwartał pod kreską lub blisko zera......nie płaci wcale PIT i jeszcze ma zwrot VAT

            • 16 4

            • Oczywiście, tak jest na działalności. Każdy to wie. Ja to mam 7 aut. I 2 samoloty (GA).

              • 7 0

            • ...o jednym zapomniałeś (1)

              ... daje pracę, tym co na stacjach benzynowych, lotnisku, wybudowali mu dom i pracują w jego knajpach. Lepiej to niż zapłacić podatek, po to aby część tego była rozkradziona, a część rozdana za nicnierobienie. Rozdawanie pieniędzy za nicnierobienie jest niemoralne i ja uważam je za kradzież.

              • 3 0

              • Chyba coś u ciebie z logiką nie tak. On by nie miał tych milionów gdyby nie ci pracujący na niego ludzie. Pokaż mi gościa, który sam pracuje na kilku stacjach benzynowych i zarabia miliony.

                • 0 1

            • jak masz zarejestrowaną w Czechach to też tam prowadzisz działalność i bytujesz przez większą część roku

              jak ci nasz US to zakwestionuje to ty będziesz się tłumaczył bo w skarbówce nie ma domniemania niewinności. Takie historie jak piszesz to pierdzielenie.

              • 0 0

      • widać, że jesteś biedny

        bo nie masz zielonego pojęcia jak rozliczają się "bogaci" - są kruczki prawne i sposoby, dzięki którym będziesz płacił mniej niż ktoś kto zarabia 10x mniej od ciebie....

        Poza tym to, że ktoś jest mniej zamożny, nie świadczy o patologii. Nie wszyscy mają równy start, sportową firę na naste urodziny i własne 150 metrowe mieszkanie na studiach. A biedny to ty jesteś chyba umysłowo.....

        • 16 1

      • P

        W patologii to ty się urodziłeś i wychowałeś, bo takie myślenie to patologia.

        • 1 3

    • a dalczego nie ma takich samych dopłat do hybryd?:-)

      socjaliści nie rozumieją jak działa gospodarka a później będą szukać kozłów ofiarnych jak plajta ......

      • 1 0

  • A stacja ze zdjęcia niestety zdjęta od jakiegoś czasu

    Ciekawe czy wróci.

    • 9 1

  • Auta zasilane prądem (19)

    ...wytworzonym w większości ze spalania węgla. Jesteśmy tacy eko :)

    • 121 10

    • eko

      Ciekawe jaki pobór mocy mają rafinerie w kraju ;) Wszyscy się też martwią o utylizację akumulatorów, ale jednak nie martwi ich że rocznie w 2 mld aut montuje się również akumulatory, gdzie łacznie pewnie przewyższają ilość dawaną w autach elektrycznych.

      • 8 11

    • (11)

      Sprawność elektrowni węglowej to jakieś 90%. Sprawność samochodowego silnika spalinowego to 30%. Do tego zaawansowane filtry w nielicznych elektrowniach kontra wycinane filtry dpf w kopcących dieslach. Do tego zużycie prądu i paliwa potrzebne na wyprodukowanie i rozdystrybuowanie benzyny. Policz sobie co mniej kopci.

      • 16 8

      • poszukaj sobie w sieci: (5)

        Sprawność brutto najnowszych bloków energetycznych takich jak Jaworzno III, Kozienice i Opole istotnie bliska jest granicy 50%. Plus 12% strat na przesyle. Plus troche w akumulatorze Li-ion - 94% sprawności czyli 6% strat, ołowiowy 70%. I dobry silnik elektryczny to kolejne 4 % strat.
        A w samochodzie masz diesla . Jego sprawność w procesie spalania wynosi 50%, To co jest ekologiczniejsze? A w zimie masz darmowe ciepło odpadowe którym grzejesz samochód wiec dodatkowy zysk. Elektryki są tańsze w jeździe bo w prądzie nie ma takiej akcyzy.

        • 6 13

        • (2)

          Tylko, że ropa nie rośnie koło domu, tylko trzeba ją przetransportować z "drugiego końca świata" i przerafinować, a to bardzo energochłonny proces, nie mówiąc jeszcze o tym, że paliwo trzeba później dowieść do stacji benzynowej, wymieniać przynajmniej raz w roku olej w silniku itd. Jaki jest bilans dla środowiska? Nie wiem. Wiem tyle, że ekologia to teraz największy i najlepszy biznes dla dużych koncernów.

          • 1 2

          • ale pewnym wyznacznikiem tych operacji jest cena końcowa produktu (1)

            za kWh płacę 70 groszy w paliwie ON jeden litr to 5 zł ma 11kWh energii ale ze samochód ma sprawność 50% to uzyskuję 5 kWh energii z litra ( w zimie mam darmowe ciepło z reszty) czyli porównując energię wychodzi ze ta sama energia z ropy kosztuje 5 z a prądy 3,8 zł. w paliwie ponad 50% to podatki więc sobie sam odpowiedz ? Czy rafinerie i koncerny naftowe dokładają do interesu.

            • 4 2

            • Brawo

              Ale wiekszosc nie zrozumie.

              • 0 0

        • obudź się jak najszybciej (1)

          i jak przyśni "jedynka" nie oddawaj moczu we śnie bo łóżko czy pólkotapczan do prania będzie

          • 1 7

          • a jakieś konkrety? liczby wskazanie gdzie się mylę

            wymiotować mi się chce jak słyszę takie prymitywne odszczekiwanie bez argumentów.

            • 6 0

      • która elektrownia węglowa ma 90% sprawności?

        podaj bo to może nobel przeoczony.

        • 12 1

      • El samochody to bzdury!!@

        Jeden kontenerowiec zawijajacy do portu w Gdyni pali dziennie kilkadziesiat ton mazutu
        Tir kilkadziesiat litrow na 100km
        Weglem pala huty elektrownie domy..
        Elektrycznosc produkujemy z wegla .
        A wy makaron w uszy, ze samochod el
        ktory posiada baterie wyprodukowane z ciezkich pierwiatkow jest ok???
        A utylizacja?

        • 11 2

      • (1)

        Dlaczego wy piszecie o cenie w domu? Piszcie o stacjach ładowania! Szybkie ładowanie obecnie ponad 2 zł !

        • 3 0

        • A kto Ci każe szybko ładować na mieście?

          Albo stołować się w restauracjach? W domu dużo taniej.

          • 0 2

      • 90

        Sprawnosci nie ma zadna elektrownia weglowa w Europie. Poznaj fizuke i cykl Carnota

        • 1 0

    • (4)

      Z pewnoscia lepiej hurtowo wyprodukowac niz kazdy mialby sam produkowac prad. Dla przykladu, taniej i latwiej ugutowac jeden gar dla 100 osob, niz 100 osob ma sobie samemu gotowac po posilku.

      • 5 0

      • to dlaczego domowy obiad kosztuje mniej niz w barze? (3)

        • 2 7

        • (2)

          Durny jesteś, czy udajesz? W barze kosztuje mniej, tylko go drożej sprzedają. Nie wziąłeś też kilku kosztów po drodze, ale i tak nie zrozumiesz.

          • 10 0

          • no i sobie pobluzgałeś. (1)

            jak byś był rozgarnięty to byś napisał ze w domu żona w naturze bierze za gotowanie dlatego taniej.

            • 1 0

            • Ja to muszę gotować żeby dała. Dlatego jem w barze.

              • 4 0

    • Dokładnie

      A moglibyśmy w hybrydy toyoty inwestować. Ludzie ufają tej marce, a małe spalanie przekonało by nie jedną osobę. ALe oczywiście po co inwestować w coś co ludzie kupują?

      • 0 0

  • I znowu się bawią za moje . . . (1)

    szkoda gadać

    • 69 6

    • To że państwo ci wypłaca socjal, to nie oznacza od razu, że jest "twoje".

      • 3 5

  • Żadne tam eko. Po prostu uruchomienie kolejnego rynku zbytu dla producentów. (27)

    Część ludzi łyknie to bez zająknięcia. No przecież dymu z rury w korku nie będzie. A skąd ładowanie? Z węgla lub reakcji łańcuchowej. Skąd materiał na akumulatory? Ile energii trzeba zużyć aby go wydobyć, przetworzyć itd. szkoda czasu na pisanie. Świadomi tematu nie potrzebują oświecenia, a głupcy i tak dalej będą to łykać jak pelikan rybkę.

    • 105 15

    • eko (5)

      Wszyscy się też martwią o utylizację akumulatorów, ale jednak nie martwi ich że rocznie w 2 mld aut montuje się również akumulatory, gdzie łacznie pewnie przewyższają ilość dawaną w autach elektrycznych.

      • 2 13

      • Nie ta skala (4)

        W porównaniu do auta elektrycznego, to w samochodzie z silnikiem spalinowym masz malutki akumulatorek o znikomym wpływie na środowisko przy złomowaniu

        • 9 0

        • Ale masz tych malutkich akumulatorków miliony (3)

          i kto tu mówi o skali

          • 2 4

          • ale do elektryka musisz mieć przynajmniej 15 razy tyle (2)

            • 8 2

            • (1)

              No to jak elektryków będzie 1/15 tego co spalinowych to pogadamy

              • 1 1

              • Druga sprawa

                Kwasowy jest tańszy i bardziej eko w produkcji niż li-ion.

                • 5 0

    • A ile energii trzeba zużyć na produkcję benzyny? Do rafinerii idzie osobna linia 110kV (17)

      A skąd materiał na akumulatory do spalinowych samochodów? Wygląda na to że to ty potrzebujesz oświecenia... Poza tym posiadaczom elektryków wisi ekologia, tu chodzi o oszczędność w długim terminie. Jak się jeździ po 20 tys km miesięcznie to elektryk się szybko zwraca, zwłaszcza jak prąd jest za darmo.

      • 4 4

      • Za darmo to można w twarz dostać a nie mieć prąd. Nie ma nic za darmo.

        • 8 2

      • a gdzie jest prąd za darmo? (8)

        • 4 0

        • (6)

          Prąd za darmo jest w wybranych punktach ładowania samochodów na ulicy i przy autostradach.

          • 3 4

          • Na to za darmo składamy się my, Pan, Pani, społeczeństwo. To za darmo też jest tylko na chwilę. Wystarczy popatrzeć jak to działa w krajach skandynawskich.

            • 3 0

          • (4)

            Nosz wa jego mać, pincet plus też masz za darmo nie

            • 3 0

            • 500+ to mój comiesięczny zwrot z podatków (3)

              za mój wkład w demografię kraju.
              Więc nie tyle za darmo ile państwo część mi bez łaski oddaje togo co do jego kasy wpłacam.
              Jak ktoś wygodny singiel zwrotu nie ma, więc twoje podatki ida na 500 bezrobotnych, to tak jakbyś adopotował czyjeś dziecko na odległość, ciesz się że chociaż finansowo możesz pomóc swojemu krajowi, jak własnego potomka jakże z zacnymi genami dać nie możesz.

              • 3 2

              • Moge ale nie potrzebuje kaszojada do szczęścia

                • 3 4

              • 500+ nie ma zadnego wplywu na demografie (1)

                • 3 0

              • Jakiś wpływ na demografię ma nawet trzepot skrzydeł motyla w Amazoniii

                Możesz dyskutować czy mały czy duży, ale jakiś jest.

                • 1 0

        • Fotowoltanika

          Gdy ma sie nadmiar pradu z paneli fotowoltanicznych itd

          • 1 1

      • (5)

        Auto benzynowe moze jezdzic nawet 20 lat. Auto elektryczne po 10 latach nadaje sie w calosci na zlom. Nikt nie kupi baterii, ktore przewyzsza wartosc pojadzu.

        • 6 3

        • Lekka bzdura - komplet ogniw do priusa w ASO to 10-12 tys zł. (2)

          Jeżeli ma być eko to rząd powinien zwolnić części do elektryków i same elektryki i hybrydy z 23% VATu.

          • 2 2

          • (1)

            Co piernik do wiatraka aku do hybrydy nie ma nic wspólnego z aku do elektryka no może poza nazwą i że obydwa mają volty.

            • 3 0

            • Komu to tłumaczysz

              Tym co bezmyślnie łykają eko elektryki.
              Dla niego akumulator 100 wh czy 1000wh to dalej akumulator więc i cena według niego taka sama.

              • 3 0

        • elektryki dopiero wchodzą, na dobre się nie zadomowiły

          a już wyroki że po 10 latach na złom.
          Silniki elektryczne są praktycznie wieczne, jedyne elementy które się zuzywają to łożyska, kwestia czasu jak powstaną silniki direct drive - bezpośrednio na odpowiedniku półośki obecnych samochodów, więc problem łożysk w silnikach tez odejdzie do lamusa.
          Trzeba dopracować kwestie baterii, choć już nie jest źle, bo maraźmie w tej branzy w ostatnich latach coś w końcu ruszyło. Ilość nowych elektryków pnie się w górę, choć ich cena jest nadal za wysoka i z dużą przebitką, gdyż popyt większy od podaży. Ale zakochani w benzynie dieslu i gazie, innego świata nie widzą, ale idzie nowe, lepsze i obecna motoryzacja jest już na równi pochyłej.

          • 0 2

        • I niejeden elektryk przejedzie 20 lat

          Jeden z moich ma już 8 lat / 90 tys. km i daje radę, nie przewiduję wymiany mimo rzeczywiście sporego spadku pojemności baterii. Drugi ma 7 lat / 100 tys. km i zużycie rzędu 5%, ale to znacznie lepsza kontrukcja. A większość 10 letnich spaliniaków to nie jest przypadkiem złomowana na zachodzie?

          • 1 0

      • a rafinieria dokłada do interesu?

        czy ma w cenie produktu ten prąd? plus ponad 50% podatku. Nawet z tym podatkiem dostaniesz tańsze ciepło z ON niż prądu.

        • 2 0

    • Bez źródeł (1)

      Bez wiedzy

      • 1 0

      • A oczekujesz, że na podrzędnym forum będę referat wklejał?

        Poszukaj sobie samodzielnie źródeł.

        • 1 1

    • Ile energii trzeba zużyć do produkcji?

      A tyle że w cenie zakupu tego samochodu producent musi jeszcze mieć zysk. Skoro ceny spalinowych i elektrycznych powoli powoli się zrównują to po co to pitolenie? Tysiąc czy dziesięć tysięcy sztuk elektryków mogą sobie firmy sprzedawać poniżej kosztów w ramach promocji czy widzimisię, ale milionów sztuk to już się nie da - a to się właśnie dokonuje. Jeszcze masz trochę czasu na przekonanie się - bo za parę czy za naście lat nie będzie Cię stać na muzealnego spaliniaka, będą tylko elektryki albo jeszcze inne technologie.

      • 0 0

  • e-auto (1)

    A chciałem kupić Teslę i załapać się na dopłatę

    • 33 1

    • Rozumiem cię choć nie popieram. Elektryki bez dopłat są kompletnie nieopłacalne, a przy wyjeździe w trasę kompletnie nieefektywne. Więc rozumiem ,że chcesz nowe auto za pół darmo, żeby przyszpanować przed sąsiadami, ale kompletnie tego nie popieram.

      • 0 0

  • (2)

    a ten prąd to z rosyjskiego węgla ,to się nazywa eko

    • 49 6

    • Coś może o rosyjskiej ropie dodasz?

      • 4 0

    • tak, że węgiel i ropa zza wschodniej granicy jest zanieczyszczona zmrożonym kałem i moczem. ludzkim.

      • 0 0

  • Nawet w Norwegii nie chcą przyjmować starych aut elektrycznych przy zakupie nowego!

    Co my zrobimy z akumulatorem! Możemy wziąć za darmo! Taka prawda!

    • 25 5

  • Rowery z wspomaganiem elektrycznym (7)

    na dojazdy do pracy i do śmigania po mieście to są dobre rowery z wspomaganiem elektrycznym. W innych państwach funkcjonują tego typu dopłaty na modele towarowe (tzw Cargo). W Polsce zorientują się że tak można pewnie za 10 lat...

    • 37 5

    • (3)

      fakt, dopłata do takiego e-roweru np 3 tys to byłoby juz coś. Obecnie ceny nowych to ok 10 tys zł.

      • 13 0

      • cargo e-bike

        Jeśli bierzemy pod uwagę nowe z wspomaganiem cena zaczyna się od 10tys biorąć pod uwagę polską markę i tańsze modele zagraniczne. Modele uznanych producentów w takiej konfiguracji to koszt ponad 20tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę sposób wykorzystania tego typu sprzętu (do pracy, nie do zabawy) inwestycja jest tańsza niż auto i znacznie szybciej na siebie zarobi.

        • 2 1

      • ta dopłata plus koszt mevo (1)

        to można by po 5000tysiecy dopłaty do 5000 rowerów zrobić. Kazdy by dbał ładował i jeździł

        • 3 0

        • można

          są różne programy dopłat. Gdynia ma takie rowery, początkowo udostępniała przedsiębiorcom, teraz udostępniają również zwykłym mieszkańcom.
          Ogólnie kilka miast w Polsce ma w swojej 'flocie' rowery towarowe. Nie mówię już o tym co się dzieje w Niemczech czy Holandii bo to już zupełnie inne standardy.

          • 3 0

    • rower elektryczny (1)

      jeżdżę zwykłym elektrycznym już kilka lat i jest to dla mnie jedyny pojazd do miasta.

      • 0 0

      • no to ja już wiem, kto to taki spocony i śmierdzący w adidasach pakuje się do urzędu albo sklepu! a więc to ty! jesteś znany, pozdrawiam!

        • 2 1

    • Rowery cargo są w takich krajach jak Chiny, Tajlandia, Birma, świetnie się tam sprawdzają od lat.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane