• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz więcej klasyków na Pomorzu

mJ
18 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zabytkowe Porsche 914. Zabytkowe Porsche 914.

W 2017 roku konserwator zabytków wpisał do Wojewódzkiej Ewidencji Pojazdów Zabytkowych 395 motoryzacyjnych klasyków. To o 100 egzemplarzy więcej niż w roku 2016.



Samochody i motocykle, które trafiają do ewidencji pojazdów zabytkowych, a następnie otrzymują żółte tablice rejestracyjne spełniają szereg kryteriów. Przed wszystkim muszą mieć co najmniej 30 lat, a ich stan powinien być oryginalny, bez znacznych modyfikacji podwozia, układu kierowniczego i hamulcowego, a także silnika. Model pojazdu nie może być produkowany, a sam egzemplarz powinien być stosunkowo rzadkim okazem.

- Urząd uznał, że pojazd który można wpisać do ewidencji pojazdów zabytkowych musi mieć co najmniej 30 lat. Dzięki takiej granicy, do tego zaszczytnego grona klasyków trafiają w zdecydowanej większości oryginalne i ładnie odrestaurowane egzemplarze. I ku naszej uciesze, jest coraz więcej motocykli - zdradza Marcin Tymiński, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku.
W ubiegłym roku konserwator zabytków wpisał do ewidencji blisko 400 klasyków. To głównie szeroka reprezentacja pojazdów z czasów PRL, ale również przedstawiciele niemieckiej motoryzacji.

Motocykl BMW R5 z 1937 roku należący do mieszkańca Gdańska. Motocykl BMW R5 z 1937 roku należący do mieszkańca Gdańska.
mJ

Miejsca

Opinie (41) 1 zablokowana

  • No fakt

    Na drogach pełno tych "klasyków"!

    • 15 9

  • Czy rumiane gęby (4)

    w zdezolowanych Passatach B5 oraz Astrach 1,4 w gazie na dziennych ledach z badaniem technicznym to też nadają się do klasyki ?

    • 14 14

    • tylko w te de iku są klasyczne

      • 0 0

    • (2)

      Sam byś chciał takiego Passata B5 z napędem 4x4, 4 litrowym silnikiem (8 cylindrów, 32 zawory) o mocy 275 kucy.

      • 0 6

      • (1)

        Marzenie mojego życia, ale ciężko uzbierać te 8 tysięcy na luksusową limuzynę dla ludu

        • 5 0

        • Zabierz się ostro za robotę to cię będzie stać na porządny Niemiecki samochód!

          • 0 0

  • (1)

    Niektóre fajne autka z tych klasyków,ale niestety wiekszość z nich ma grubo przesadzoną cenę. Sprawdziłem kilka i niestety,ale sporo części to jakieś zamienniki tzw "sznurkiem wiązane" gdyż części oryginalne są dostepne,ale za sporą kase a to już niektóre osoby skłania do kombinowania. Lakier w wielu ładnie sie prezentuje,ale jak sie dokładnie przyjrzeć to szybko rdza powyłazi. Dodatkowo koła tzn felgi. Czesto nowoczesne do klasyka albo np do Zastawy od Fiata. Można by wymieniać. Troszkę się orientuję w tym temacie i podpowiem Wam tylko nie kupujcie na hurra. Bierzcie nie Mirasa znawce,ale kogoś kto się zna. Zna przez duże Z.

    • 5 8

    • Akurat częściej widzę jakieś kombinacje w klasykach, do których części prawie nie występują

      A jak się trafiają pojedyncze sztuki gdzieś tam przechowane to właśnie za horrendalne ceny, (dobrym przykładem jest tu np. tylny zderzak do BMW E28 - oryginalny prawie nie występuje w naturze, jedynie jakieś zamienniki można dostać, albo części zawieszenia hydropneumatycznego do Citroenów, i to nie tylko tych naprawdę starych w rodzaju DS albo CX, ale nawet 2 generacji C5, w której była oferowana z tym zawieszeniem do zeszłego roku, gdyż razem z zakończeniem produkcji tego auta zakończono produkcję w Citroenie elementów zawieszeń hydropneumatycznych ) nie mówiąc już o tym, że do niektórych aut elementy to tylko za granicą są dostępne, owszem w miarę normalnych cenach, ale z przesyłką często wychodzi już naprawdę spora suma. Dlatego czasem trzeba zainwestować w zamienniki albo coś klecone samemu.

      • 0 0

  • Coraz więcej "zabytków" nie spełniających kryterium wiekowego (7)

    Coraz więcej "zabytków" nie spełniających kryterium wiekowego podciągniętych pod tak zwane kolekcje. Co na chwilę obecną ma wspólnego z np.: Porsche Cayenne z pojęciami: zabytkowy, unikatowy, pomijając to ile sztuk jeździ jeszcze po Europie ???

    • 9 3

    • hm (5)

      o co ci chodzi z tym porsche??????

      • 2 0

      • Wpisz w wyszukiwarce. (4)

        W zakładce zdjęcia wpisz: porsche cayenne zabytkowe a zobaczysz ciekawy egzemplarz.

        • 0 0

        • Wpisz w wyszukiwarce muzem w pepowie (3)

          W zakładce wpisz, ablo wróć pojedz i obejrzyj kolekcje a potem rozpowiadaj

          • 0 0

          • Ja się odwołuję do zdjęcia nie do całej kolekcji, która niewątpliwie zabytki zawiera. Sam przypadek to moim zdaniem prawny absur (2)

            • 0 0

            • (1)

              Takie prawo, jeśli masz kolekcję, to możesz nawet nówkę zarejestrować na żółte

              • 0 0

              • Jakie prawo to jest legislacyjna groteska zresztą jak organy które mają je gwarantować. Gdzie tu równość konstytucyjna gdzie

                • 0 0

    • Cayenne nie widziałem, ale widziałem Polo 3

      tego samego właściciela, też na żółtych. Okazuje się, że jest to legalne, gdyż te auta są zarejestrowane jako część kolekcji samochodów zabytkowych, a posiadając kolekcję możesz zarejestrować na żółte co chcesz.

      • 0 0

  • Mam Forda Capri MK3 na żółtych :) (3)

    • 11 1

    • (1)

      Miałem kiedyś Capri mk.3 z 2.8, niestety jakiś idiota w golfie II wjechał mi w lewy bok i Capri poszło na żyletki :c

      • 1 0

      • tylko mk2 zapamiętaj mordo

        • 0 2

    • Chciałbyś go sprzedac?

      • 0 0

  • Zeby OC miec male i nie placic jak kazdy normalny. Stad tyle ow klasykow sie robi. (1)

    Jak zahamujesz dosc gwaltownie to sie w lusterku upewnijcie ze z tylu Klasyk nie jedzie.
    Bo wam zrobi z waszego auta nowe kombi , to napewno.
    Klasycznie nie wyhamuje , bo to klasyk.

    • 5 17

    • Do niskiego OC nie trzeba mieć żółtych blach, wystarczy, że samochód ma 25 lat i trzeba być członkiem jakiegoś automobilklubu zrzeszonego w PZMot.

      • 0 0

  • Rejestrowanie aut jako zabytkowe to zwykła lipa. Wystarczy mieć albo znajomości u konserwatora, albo podpłacić chama. (5)

    Sam widziałem Golfa IV na żółtych blachach. Oprócz tego golfa III, vw polo III, Poloneza Caro plus, bmw e32. Żaden z nich nie spełnia warunków rejestracji jako zabytek. Niskie OC, dożywotni przegląd, a to czy wymienisz jakieś części, np. na używane z alledrogo czy jakieś zamienniki (mimo że nie wolno) to wiadomo koło czego konserwatorowi to lata. Patologia i tyle, a cwaniaki korzystają.

    • 10 6

    • Można rejestrować na żółte młodsze auta jeżeli ktoś posiada muzeum/kolekcje

      nie będę się wypowiadał czy to jest dobre prawo czy też nie ale faktem jest że można tak robić i widać że niektórzy z tego korzystają nawet jeżeli auto nie jest jaką limitowaną wersją

      • 1 0

    • (1)

      Co to znaczy "podpłacić chama"?

      • 2 0

      • zapłacić łapówkę

        • 1 0

    • Jeżeli ktoś zarzuca konserwatorom łapownictwo powinien zgłosić to CBA lub prokuraturze. W innym przypadku jest to zwykłe pomówienie.

      • 2 0

    • I tu się mylisz...

      Akurat Golf 3 może być już na żółtych i to bez posiadania muzeum czy kolekcji samochodów (wtedy jako eksponat czy część kolekcji można rejestrować co chcesz) Warunek jest taki, że auto musi mieć minimum 25 lat i od min. 15 lat nie być produkowane. Golf 3 był produkowany 1991-1999, kabrio 1993-2002, a więc najstarsze egzemplarze warunek spełniają. Tak samo jeszcze starsze BMW E32 produkowane 1986-1994

      • 0 0

  • Klasyków ???? To BMW M jest królem Kaszub (2)

    316 M lpg, 520M ....

    • 6 0

    • (1)

      Lpg I wszystko jasne, nie zostanie.klasykiem nigdy chyba ze na kaszubach

      • 0 0

      • Mazuciarzu. Lepsze czyste LPG niż syfiasty diesel.

        • 1 0

  • klasyki to my mamy coraz wiecej na ulicach roi sie ich codziennie tworzac korki,Niemiec plakał jak sprzedawał :)

    a w zasadzie to raczej turek :)

    • 4 1

  • w moim klasycznym b5 tedei

    jest nawet oryginalny zapach tapicerki po turku z berlina co płakał i powiedział z żałości jak sprzedawał

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane