• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Bereciarzy BOLI !!!!! (11)

    ..że skończyło się kiwanie ludzi - norwegów 1000% więcej za kurs i kombinatorstwo ...

    • 464 37

    • Nigdy nie przepadałem za taksówkarzami ze względu na typowy w tym zawodzie brak kultury (1)

      Ilekroć jechałem zwykłą taksówką to kierowca był gburowaty i robił problemy. A bandycki sposób walki z rosnącą konkurencją ostatecznie mnie utwierdził w przekonaniu, że nie chce, i już nie muszę, korzystać z taksówek.

      • 85 6

      • Brak kultury to oczerniać innych, tylko dlatego, że tak ci się podoba.

        • 1 18

    • Jeździć z Norwegiem za 20zł to grzech.... 50 na wejście i 10 za kilometr i jeszcze napiwek będzie. W czym problem?

      • 24 10

    • Zdecydowana większość tych bereciarzy to starzy zomowcy, albo nygusy z lat 80-tych

      Mieli kiedyś łatwe życie, myślą, że i dziś pociągną dalej.
      Niestety - idzie nowe, a właściwie już przyszło i albo pracujesz zarabiając uczciwie na życie, albo wypad.
      A później się dziwią, że ludzie ich nie lubią. Skądś się to wszystko wzięło, co berety?

      • 48 4

    • Dokładnie (3)

      Dość już mafii taryfiarzy

      • 32 3

      • Mafia hehe naogladales się kobiety mafii

        • 3 11

      • Pomagasz Patrykowi pisać scenariusze ?

        • 2 2

      • Tak, mafia

        Chyba nie wiecie co się dzieje czasami na postojach, np na lotnisku. Nie trzeba marnych filmów oglądać

        • 8 2

    • Przecież mogą zmienić pracę...

      Wziąć kredyt...

      • 23 2

    • Dokładnie.

      Pupa boli taksiarzy. Ja też niestety dałam się oszukać kiedyś. Na szczęście dorosłam i korzystam z ubera bądź pokrewnych.

      • 23 1

    • Koniec kursów z lotniska do centrum Gdańska obwodnicą przez Sopot

      • 16 1

  • (13)

    Taksówkarze nie nadążają za zmianami cywilizacyjnymi i nie rozumieją, że świat się bardzo szybko zmienia i co roku na rynek ich potencjalnego klienta wchodzą tysiące młodych ludzi, którzy wybiorą Ubera czy tym pofobnych przewoźników bo jest tanio i jest apka i jasne zasady td. To będą pokolenia cyfrowe korzystające z aplikacji, transportu współdzielonego i wszystkich nowinek.
    To są zmiany nie do zatrzymania. Taksówkarze się zawsze bronili tym że ich rynek był regulowany i mieli monopol. To się kończy teraz bo świat idzie do przodu a oni się zatrzymali w latach 90.

    • 340 31

    • (5)

      Przecież każda korporacja ma apke i większość ma podaną orientacyjną cenę. Tu nie chodzi o apke tylko o uczciwość wobec polskiego prawa. Praktycznie wszyscy kierowcy w u/b sa zatrudnieni na jakąś fikcyjna umowę typu 1/50 etatu aby oszukiwać na zusie. Jak tu konkurować na normalnych zasadach?

      • 13 48

      • nie (1)

        to reszta ludzi daje się oszukiwać zusowi, krusowi i innym darmozjadom

        • 23 2

        • A ci którzy NIE " daje się oszukiwać zusowi, krusowi i innym darmozjadom"

          potem płacze ,że mają bardzo małą emeryturę i nie mają z czego żyć.

          • 1 7

      • (1)

        nie klam. normalnie maja dzialalnosci gospodarcze pozakladane i placa zus oraz dochodowy

        • 25 0

        • Żeby było śmieszniej, płacą uczciwie cały dochodowy.

          Nie 200pln/mc jak taksówkarze...

          • 30 1

      • Taxi

        To czemu kurs na lotnisko ma specjalną cenę ?
        Banda oszustów

        • 6 0

    • nie kolego, w 90-tych mieli mokro

      paniskami byli w 70-tych i 80-tych. Pamiętam kolejki na postoju na Brodwinie 89 rok. A potem nastały lata 90-te, czarna rozpacz i kolejki... taksówkarzy czekających na klienta.

      • 34 0

    • to Ty masz zbyt płytki światopogląd... (3)

      Dlaczego taksówkarze mają dziesiątki obostrzeń i zobowiązań, a uberowcy nie?
      Wystarzy ich zrównać wobec prawa - i już.

      • 6 23

      • Tak, ale pod warunkiem że się skasuje obostrzenia taxi, a nie narzuci kolejnej grupie te same!

        • 13 0

      • to nie walczcie ze uberem tylko z rzadem. i nie walczcie o to aby uberowcy mieli tak ciezko jak wy tylko walczcie o to abyscie mieli latwiej. ale taksowkarze nie walcza o to aby bylo prosciej tylko o to aby drugiemu dowalic. tak z czystej zlosliwosci i nienawisci. uberowiec na dzialanosci musi zaplacic podatek dochodowy od zarobionej calej kwoty a taksowkarz? na ryczaucie smiesznym niezaleznie czy zarobi 100 czy 10000zl.

        • 24 1

      • głupoty gadasz złotówy to lewusy i królowie wymuszania... zostanie was 1 z 20 i będzie si a nie płacz że jeden kurs na 12h

        • 2 0

    • Racja

      Dokładnie !!

      • 1 0

    • krzyk to dopiero będzie jak wejdą autonomiczne taksówki hahaha nawet sobie nie wyobrażam jaki wtedy będzie płacz... bo robot... bo brak psycho i lekarza... itd banalnych problemów. ten zawód poprostu jest na wymarciu

      • 1 0

  • (2)

    Kiedyś był m. In. test że znajomości nazw ulic. Dziś są nawigację, które i tak często i gęsto prowadzą wschodnich nie tam gdzie trzeba. Taksówkarze niektórzy nie lepsi. Eldorado taksówkowe już nie wróci stąd ten krzyk. Kiedyś wyjeździlo się dwa dni w tygodniu a pięć w domku siedziało. Zarobek jaki był... Milego dnia czytelnikom.

    • 155 16

    • Wystarczyło poprosić  taksówkarza o kurs na dowolne nowe osiedle (1)

      I niespodzianka, było jeszcze gorzej niż teraz w Uberze z nawigacją...

      • 30 2

      • X

        • 0 0

  • Świat się zmienia i idzie do przodu (5)

    Taksówkarze muszą pogodzić się z tym że są na wymarciu.

    • 184 24

    • (3)

      Skoro wszystko idzie do przodu to dlaczego jakość spada coraz bardziej? Ceny spadają to i jakość spada jeżdżą takie barany co liczyć nie potrafią i tak po 16h. Czy to normalne i bezpieczne? Raczej nie

      • 2 16

      • jakosc spada bo taksiarze nie zauwazyli ze ich passaty b5 czy mercedesy beczki powinny na zlom trafic a nie ludzi wozic.

        • 16 2

      • Akurat nikt nie jeździ gorzej niż taksówkarze.

        Ciągłe wymuszenia, jazda na zderzaku, wciskanie się gdzie nie ma miejsca.

        Bo przecież "panie, mi się spieszy"...

        • 20 1

      • Gawari gieroj

        • 1 3

    • Czyli kolejna branża out i bezrobotni czyli inne instytucje out i bezrobotni czyli ludzie którzy od pierwszego do 10 żyją z tego i maja jakiś związek out na bezrobocie czego życzę tym co uważają ze cywilizacja postęp idzie do przodu ale aby zapewnić przebranzowienie pomoc to kogo to tez out i na bezrobocie z chęcią poczytam wtedy co maja do powiedzenia siedząc sobie w domku w ciepełku przed komputerkiem

      • 0 3

  • Janusz z wąsem w poplamionej koszuli ma problem. (1)

    Czasy się zmieniły a Janusz został w średniowieczu. I mówi niczym babcia Kargulowa : "Jeszcze żeby tej elektryki nie było to byłbym już spokojny ".

    • 159 19

    • ddw

      nie babcia Kargulowa a babcia Pawlakowa ( a dokładnie matka Pawlaka)

      • 5 0

  • (8)

    A ja myślę, że należałoby zdelegalizować taxi i zostawić tylko przewozy przez apki.

    • 171 43

    • Można zacząć od zniesienia karty podatkowej.

      W tej chwili jeden programista płaci tyle podatku, co cała korporacja taksówkarska...

      • 23 8

    • (4)

      Nie wszyscy ludzie korzystają z internetu, aplikacji czy smartfona - np. osoby starsze. Niektórzy wolą zadzwonić do taxi i rozmawiać z żywą osobą, nie każdy ma też takie zaufanie do bankowości elektronicznej, żeby płacić za wszystko przelewami/blikami/telefonem. To jeszcze nie te czasy...

      • 10 19

      • Tylko dlaczego jak zwykle 99% społeczeństwa ma cierpieć bo 1% nie chce się przystosować? (2)

        Wyobrażasz sobie akcję przeznaczania miejsc parkingowych pod paśniki dla koni?

        • 25 9

        • Miałbyś przynajmniej gdzie się najeść porządnie

          • 5 3

        • Mogą przecież istnieć jedni i drudzy, a każdy ma prawo wyboru co woli.

          • 2 0

      • czasy to już dawno są te

        to polskie, zacofane społeczeństwo

        • 5 9

    • A Ciebie ubezwlasnowolnic bo z takim myśleniem jesteś zagrożeniem baranie

      • 2 12

    • I mózg też przez śpię obsługuj

      • 0 6

  • Artykuł o niczym (2)

    Nic nie wnosi , nic nie wyjaśnia .

    • 178 8

    • Tak, racja. (1)

      W UK sa 2 rodzaje taxi. 'Private only', ktore moga tylko brac klientow zamowionych przez telefon lub apke. Kazdy ma licencje.
      Drugi rodzaj to tacy, ktorzy moga tez brac z ulicy czy postoju.
      Wielkiej roznicy w cenach nie ma, wiec np. ci z postoju spod duzego dworca krzywdy nie maja.
      Uber i inni 'private only' tez swoja zdobycz maja.
      Nie slyszalem, zeby sie lali miedzy soba.
      Ja jak juz to mam swoja ulubiona 'korporacje' 'private only' i jak do tej pory sie nie zawiodlem. Znaja miasto, sa na czas i jest gitara.
      Uber jakos mi nie lezy, ale to kwestia gustu.

      • 12 1

      • Przestań już o tym swoim UK. My żyjemy tu, a Ty tam. Nikogo to nie interesuje.

        • 1 1

  • Wolny wybór (5)

    To mieszkaniec decyduje czym chce jeździć i to on wie ile ma wydać z portfela każdy jest wolnym człowiekiem. Ktoś nie chce Ubera jego sprawa ale nie żeby mi taksówkarz narzucał czym mam jechać. Druga sprawa czasy się zmieniły i to już nie lata 90-te gdzie taxi było na wypasie zawsze mogą zmienić zawód nikt im nie broni, pracownik też często słyszy nie podoba się zmień pracę ot cała filozofia.

    • 144 14

    • w tym kraju

      nie ma wolności wyboru.

      • 10 2

    • Możesz wybrać zakupy w sklepie po legalu (2)

      Albo pójść do ala sklepu (złodzieja) który nie płaci jak ww legalny tylko w drugim masz taniej. To jest właśnie ten psudowybor

      • 3 17

      • Trochę pomotałeś (1)

        Bo ci, którzy praktycznie nie płacą podatków, a do tego słyną z niewydawania paragonów są drożsi :)

        • 16 2

        • Sam pomyliłeś

          Uczciwe jest gdy wszystko jest fiskalizowane.
          Są opowieści jak to taksówkarz nie włączył taksometru (niby dlaczego jak na kp nie płaci nic od obrotu ok 150k) wes wpierw zastanów zanim bzdurę rzucisz na forum.
          Uberowcy płacą podatek, ta napewno ale od 200zl.
          Na forum żalą się że skarbówka się bierze za nich i wyliczają ile nagle muszę zapłacić aby było dobrze. Bo wcześniej partner powiedział że tylko mają zapłacić. Bo kto będzie jeździć płacąc uczciwe podarki na nieuczciwej stawce. Kilometrówka ustawowa to ok 85gr za km. Jeśli tos jedzie za 1.30 to co mu zostaje? Nawet nie 50gr a podatek oddaj.
          Fajnie to pisać ile to zlotowa ma. Fryzjer też kosi 35zl w 15 min,ale ma kasy wow... Policzcie inne wszystkie opłaty to wychodzi.
          Można strzyc taśmowo maszynka w piwnicy za 15 na lewo. To jest szara strefa

          • 3 2

    • tak, wolny wybór:

      legalne vs nielegalne

      • 1 1

  • W XIX wieku w Anglii robotnicy niszczyli maszyny. (5)

    Ale postępu nie zatrzyma się w żaden sposób, trzeba się po prostu dopasować.
    Biedni taksówkarze, za komuny byli kimś, pamiętam jeszcze ogonki klientów na postojach i panów w dużych fiatach z tekstami typu "na Stogi nie jadę" :D
    Z upadkiem komuny to się urwało, a teraz kończy się też naciąganie klientów na zawyżone opłaty.

    Och, jakże wam współczuję.

    Były klient.

    • 172 10

    • Dokładnie

      Mieszkaliśmy wtedy w Oliwie nowo wybudowane bloki ,dróg jeszcze nie było, żaden nie chciał jechać pod blok

      • 19 0

    • Do tego taksiarze to takie towarzystwo wątpliwej reputacji tj milicyjni donosiciele, byli milicjanci, jak części do auta to od pasera, panienki lekkich obyczajów i ten cały miejski rynsztok.

      • 32 0

    • nadal grymaszą (1)

      to się wcale nie skończyło z upadkiem komuny. Jakieś 2 lata temu kilku taksówkarzy z postoju przy dworcu w Gdyni mi odmówiło pojechania na Armii Krajowej, bo "się nie opłaca". Chyba trzeci czy czwarty się zlitował.

      • 13 0

      • Skoro bierze milicyjną emeryturę to próg opłacalności ma nieco wyżej i na Armii Krajowej mogło mu się nie opłacać :)

        • 8 0

    • A wiesz co to będzie jak wejdą autonomiczne taryfy :D:D:D

      • 1 0

  • Lenie nagle zauważyli (4)

    Że innym oplaca się zrobić 2km kurs a nie olać klienta.
    Niech giną jak im się robić nie chce nawet jak też mają appke.

    • 143 17

    • Ci którzy jeżdżą za 2 zeta/ km po 3 miesiącach rezygnują (1)

      i przychodzą nowe łosie i karuzela dalej się kręci , ale o to chodzi firmom carsharingowym i leasingowym

      • 5 11

      • A jakie to ma znaczenie?

        Przez 30 minut 3 taksówkarzy olało kurs ze Stogów na Połęże (kręcili się po przeróbce),
        Uber był w 7 minut.

        • 11 4

    • 2 zł powiadasz? Ciekawe skąd wziąłeś kwotę 2 zł za km? Niedowiary

      • 3 3

    • Najważniejsze, że ty nie zginiesz, bo masz appke :)

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane