• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stylowy i elektryczny DS3 Crossback E-Tense

mJ
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Elektryczny DS3 Crossback E-Tense. Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.

DS Automobiles rozszerzył swoją ofertę o model z napędem elektrycznym. Poznajcie DS3 Crossback E-Tense, który całkiem niedawno zadebiutował w salonie DS Zdunek. Jego cennik startuje od kwoty 159 900 zł.



Więcej o autach elektrycznych



Czym na drodze wyróżniają się samochody marki DS Automobiles? Innością. To banalne, ale taka jest prawda. Te francuskie samochody mają swój własny styl, czego w dzisiejszych czasach nie można powiedzieć o większości marek motoryzacyjnych dostępnych na rynku.

DS3 Crossback E-Tense to model, który technicznie bazuje na innych "elektrykach" ze stajni Grupy PSA - Peugeocie e-208 i Oplu Corsa-e. Wszystkie te trzy modele korzystają z dokładnie tego samego napędu.

  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Silnik elektryczny generuje moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 8,7 sekundy, natomiast maksymalna prędkość wynosi 152 km/h. Auto posiada napęd na przednią oś.

Osiągi może i nie zachwycają, ale pamiętajmy, że to jednostka na prąd, która ma liniową charakterystykę - moment obrotowy dostępny jest od samego dołu. Auto przyspiesza płynnie i jednostajnie od 0 km/h.

  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Bateria ma pojemność 50 kWh i według producenta jest w stanie przejechać ponad 300 km na jednym ładowaniu. Mnie ta sztuka się nie udała, ale też do tego nie dążyłem, bo wiem, z czym taka jazda autem na prąd się wiąże. Przejechałem na pełnej baterii około 200 km, z tym że sporą część spędziłem na autostradzie, na której zasięg - jak wiemy - ucieka bardzo szybko. Nie ma się co dziwić, prędkość autostradowa to maksymalny wysiłek dla silnika elektrycznego.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Realnie, przy normalnej jeździe, DS3 Crossback może przejechać na pełnej baterii około 250 km. To wynik przyzwoity, choć są producenci, którzy w podobnej cenie oferują 400 km zasięgu. Dlatego też moim zdaniem zasięg to największa bolączka DS-a.

Żeby wykręcić jak największy zasięg, należy często korzystać z rekuperacji, czyli układu odzyskiwania energii podczas jazdy. We francuskim "elektryku" jest jeden poziom rekuperacji i uruchamia się go przy użyciu wybieraka skrzyni biegów (pozycja B). Trzeba przyznać, że jej praca jest całkiem efektywna. Podczas hamowania czy jazdy z górki bateria otrzymuje zastrzyk kilku odzyskanych kilometrów.

  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Ładowanie do pełna baterii DS3 Crossback E-Tense z domowego gniazdka trwa około 8 godzin. Jeśli jednak jakimś cudem macie możliwość skorzystania z bardzo szybkiej ładowarki o mocy 100 kW - wówczas bateria uzupełni się do 80 proc. pojemności w zaledwie pół godziny.

Bez wątpienia sporym atutem elektrycznego DS3 Crossback są jego właściwości jezdne. Ważące 1525 kg auto jest zwinne i prowadzi się je bardzo przyjemnie, a samo podróżowanie jest komfortowe. Zawieszenie bardzo skutecznie wybiera nierówności. Co jak co, ale od Francuzów tego akurat się wymaga w pierwszej kolejności.

  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
  • Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Dużym plusem DS3 Crossback E-Tense jest jego atrakcyjna stylistyka oraz staranność, z jaką wykończone zostało wnętrze. To wszystko zostało zrobione ze smakiem, przy użyciu naprawdę wysokiej jakości materiałów.

Jeśli miałbym się do czegokolwiek przyczepić - to byłyby to dwie rzeczy. Po pierwsze, boczki drzwi, które od połowy w dół pokryte są kiepskiej jakości materiałem. Niefortunne rozplanowanie sprawiło, że wysiadając z auta odruchowo łapałem nie za elegancko obszytą rączkę, a za... plastikową kieszeń. Drugim minusem jest słabej jakości kamera cofania. Ekran centralny ma dużą rozdzielczość i bardzo dobrą jakość, ale mimo to obraz zza samochodu jest po prostu niezbyt wyraźny.

Elektryczny DS3 Crossback E-Tense. Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Kolejny atutem francuskiego crossovera są kapitalne światła DS Matrix LED Vision. Niestety, to wybór opcjonalny, za który trzeba dopłacić 5,7 tys. zł. Ale naprawdę warto. Po zmierzchu wiązka światła dostosowuje się automatycznie do otoczenia. Możemy zatem podróżować na światłach drogowych bez oślepiania pozostałych uczestników ruchu. Rewelacyjne rozwiązanie.

Oferta elektrycznego DS-a pozycjonowana jest w segmencie premium, więc i cena musi być premium. Cennik DS3 Crossback E-Tense w bazowej wersji wyposażenia So Chic startuje od kwoty 159 900 zł. Testowany przeze mnie egzemplarz posiada bogatsze wyposażenie Grand Chic i kosztuje 195 700 zł.

Elektryczny DS3 Crossback E-Tense. Elektryczny DS3 Crossback E-Tense.
Dlaczego warto wybrać ten samochód? Uważam, że gdyby cena była nieco niższa, a zasięg nieco większy - to DS3 Crossback E-Tense byłby jednym z lepszych "elektryków" dostępnych na rynku. Niestety, jest stosunkowo drogo, a zasięg dość mocno ogranicza ten model do przemieszczania się głównie po mieście. Bez dwóch zdań, za elektrycznym DS-em przemawia jego wysmakowana stylistyka i bardzo dobrej jakości, gustowne wnętrze. A z tym - jak dobrze wiemy - w dzisiejszej motoryzacji jest coraz gorzej.

Auto do jazd testowych użyczyła firma DS Zdunek.
mJ

Miejsca

Opinie (59)

  • zdjęcia DSa (4)

    Panie Michale, gdzie zostały zrobione zdjęcia ?
    dziękuję z gory

    • 3 1

    • w lesie (3)

      panie Sebastianie

      • 17 1

      • Zdjęcia DS (2)

        Panie Michale, poproszę o adres.

        • 0 2

        • (1)

          karczma goralska w sopocie

          • 9 2

          • Dziękuje

            :)

            • 1 0

  • (11)

    Jak sprzedać drożej auta z grupy kapitałowej odpowiedzialnej za peugota i citroena? Wymyśleć markę satelitę z dodanym animuszem w postaci frazesu"premium";) Dzięki temu klienci dopłacają 1/3 drożej, do czegoś co ma naklejony inny znaczek niż "nieprestiżowe" marki typu VW, Fiat, Peugeot i są szczęśliwi.... Taki zabieg z resztą to już znany i sprawdzony "chłiiittt martetindody" stosowany na całym świecie, tak jak "chińska zupka, ale produkowana w Radomiu"...;)
    --------
    Co do stylistyki samochodów. Ja nie wiem co się dzieje, ale mam wrażenie, że każda marka zatraca celowo wypracowaną wcześniej oryginalność. Kiedyś Volvo, Merca, BMW rozpoznałeś z kilometra a teraz wszystko udeża w jakąś stylistykę futurystycznego odkurzacza xD. Normalnie jakby ktoś wyliczył "proporcje idealne" dla samochodu. Koniecznie duży, ociężały i paliwożerny ale i dynamiczny SUV z dużym tabletem przyklejonym do deski, jakby to wszystko było targetowane w gusta blondynek z ajfonami...

    • 23 9

    • kup sobie to swoje wymarzone 30-letnie wypierdziane volvo czy innego saaba (1)

      i przestan sie uzalac na tym forum pisząc po raz 10-ty tego samego posta.

      • 2 7

      • Napisał ktoś z trudem spłacający leasing, hehe xD;) Im większy, nadęty buc tym więcej trzeba się z nim użerać o regularna i terminowa splate rat, oczywiscie jesli to zrobi to po łace;) Pozdrawiam, pracownik z monitoringu płatności;)

        • 5 1

    • Tu się zgodzę całkowicie. Kiedyś auta różnych marek były po prostu różne. (4)

      Teraz wszystko wygląda prawie jednakowo - jak "influencerki" z instagrama.

      • 7 2

      • kiedyś było tak samo jak teraz (3)

        teraz też odróżnisz merca od bmw i od volvo. One wszystkie mają swój styl. Każde czasy miały swoje linie i pod tym względem auta zawsze były podobne. Odróżniały je szczegóły.

        • 0 3

        • Kłopot w tym, że teraz (2)

          samochody nie mają "linii". To bugaje produkowane na zasadzie "tu walniemy szlaczek a tu dużo fajnych, makabrycznie trudnych w myciu przetłoczeń. Reflektory powycinamy w ząbki, żeby produkcja była droga a w deskę rozdzielczą wbijemy młotkiem tablet." Prawie żaden współczesny samochód nie ma tego "tabletu" ładnie wbudowanego w konsolę, tylko właśnie "wbity". Sterczy toto i tylko utrudnia umycie przedniej szyby i zasłania część strefy widoczności. Nic mnie bardziej nie wpiekla, niż sterowanie wszystkim dotykowo. Zanim podczas jazdy ustawisz np. klimę, zdążysz się rozwalić na latarni, bo trzeba oderwać wzrok od drogi na ładych kilkadziesiąt sekund.

          • 2 1

          • Hej Mercedes...

            Jest mi zimno.

            • 0 0

          • mają linię i to lepszą niż kiedyś, tyle tylko że upstrzone są bardziej

            dodatkowo jest sporo nawiązań do lat 60 np. Taka jest moda, za 10-20 lat będą nawiązywać do lat 90 i tak w koło

            • 0 0

    • (2)

      Nie wiem co masz do blondynek i ajfonów. A te 25cm to przekątna tabletu, na którym się "spotykasz" z dziewczynami?

      • 1 3

      • (1)

        Mój ojciec Mokebe II długi być ze mnie dumny, wszystkie studentki w akademiku być moje, a ty śię slinić.

        • 2 3

        • Aha. I pudełko chusteczek.

          • 1 1

    • ale dorzucają to co tą premiowatość wyróżnia

      czyli większą możliwość aranżacji i lepsze materiały w środku. Porównaj sobie Lexusa z Toyotą czy Infinity a Nissanem. Tam to mocno widać.

      • 1 0

  • Kolejne auto nez emisji spalin i tylko takie powinny byc w mieście (7)

    • 7 23

    • Wyprodukowanie takiego samochodu jest dużo bardziej kosztowne dla środowiska naturalnego niż klasycznego spalinowca. (2)

      Z drugiej strony, metale rzadkie są pozyskiwane w krajach trzeciego świata, a komponenty składają robotnicy w Chinach, więc co kogo to obchodzi. Ważne, że Europejczyk może powiedzieć, że jest "eko"

      • 13 0

      • Przynajmniej mnie nie truje jak mija mnie na ulicy (1)

        Dla mnie to się liczy, a nie to czy to jest składane w Chinach czy w innym Wietnamie

        • 0 2

        • Skog Cie truje z kominów...

          Nie spaliny na ulicach.

          • 1 0

    • taa normy kupione od Tesli

      • 2 0

    • Czemu tylko w mieście, a co to, wieś jakaś gorsza?

      Poza tym najbardziej ekologiczne byłyby pojazdy rodem z "Jaskiniowców". I wszyscy bylibyśmy zdrowsi.

      • 2 0

    • Pomyśl jak Cie truje elektrownia na wyngiel.. (1)

      Która wytworzyć musi prund dla tego szajsu. Potem gdzieś w acu trzeba zezlomowac... Ciekawe gdzie na to się znajdą miejsca.. Na Marsie? Krótkowzrocznosc.

      • 0 0

      • Spalinowych szczęśliwie nie trzeba złomować, jeżdżą wiecznie

        A elektrownia przecież truje tylko wtedy, gdy ładujesz elektryka - jak masz włączony telewizor i czajnik elektryczny to elektrownia nie dymi.

        • 0 0

  • Ciekawe czy będą się tak dobrze paliły jak reszta ze stajni citroena

    • 9 7

  • piękny !!!!

    No ale nazwa zobowiazuje DS i dają radę! Bravo !

    • 10 14

  • (2)

    Stare dsy fantomasy to była poezja architektury. Nie wiem czemu nie ma już takich kreślarzy..

    • 12 0

    • (1)

      bo teraz nie zależy to już od architektów i designerów...tylko od marketingu, niestety.
      Dlatego wszystkie auta są teraz mniej więcej podobne...

      • 3 1

      • to zawsze zależało od marketingu

        tylko kiedyś moda była inna

        • 0 1

  • przy -5C też generuje taką moc? (3)

    czy siada po 10min jazdy?

    • 10 2

    • tak ale 2x więcej prądu idzie na ogrzewanie baterii

      • 3 0

    • Zima

      Podpowiem ci bo jeżdżę elektrykiem już jakiś dłuższy czas. Jeżeli jest powyżej 15C to auto ma ok 450km zasięgu, przy 10C ok 400km a zimą 360-370km. Wymyślono kilka rzeczy, żeby zasięg zimowy wydłużyć jak np podgrzanie baterii w garażu o ile auto jest podłączone do siły. Widać to po "spalaniu" w ciągu pierwszych minut jazdy. Jak nie ustawisz w telefonie, że wyjeżdżasz np o 8:00 to ci auta nie podgrzeje i przez chwilę po wyjechaniu zobaczysz np 40kWh/100km, a jak ustawisz to wyjeżdżasz i pali 20kWh/100km. Elektryk to inne myślenie i inny styl jazdy. Gwarantuje ci, że jak kiedyś kupisz (a kupisz wcześniej czy później) to przez 3 mc-e będziesz odkrywał nowe możliwości i uczył się inności :)

      • 1 0

    • Dopiero przy -30 mogą być jakieś ograniczenia mocy jazdy

      Przy małych ujemnych temperaturach to co najwyżej moc ładowania jest ograniczona - w tym też odzysk przy hamowaniu.

      • 0 0

  • (6)

    Wielka krowa, 200tys zł i nie da się pojechać do Bydgoszczy i wrócić. Super

    • 23 3

    • Da się, ale musisz jechać z wiatrem, i nie szybciej niż 50-60 km/h. Dobrze też żeby było lekko z górki.

      Powinna być nowa funkcja w nawigacjach: wyznacz trasę dla elektryka :D

      • 8 0

    • trzeba zostawic w bydgoszczy

      niech tamci sie dalej mecza

      • 3 0

    • wielkość Nissana Juke'a

      to małe autko

      • 0 1

    • Wyjeżdżasz, stajesz na ładowanie w Toruniu. (1)

      Nocleg i pierniki i pierogi w Toruniu. Rano wstajesz i jadziesz do Bydzi. Potem powrót przez Toruń i nocleg. Taki wycieczkowicz za 200k pln. ':)))

      • 0 0

      • Eeee tam, ja bym wolał stanąć na szybkiej stacji na 20 minut i wypiłbym herbatę, coś przeczytał

        No ale jak ktoś woli nocleg w Toruniu to świetnie, wspomoże branżę hotelarską w kłopotach.

        • 0 0

    • 4150 mm długości

      tyle co Opel Corsa

      • 0 0

  • Cennik startuje od 160 tysięcy. (5)

    Za auto którym nie dojadę autostradą do Torunia. No chyba że z prędkością 65 km/h.

    A prędkość maksymalną ma niższą od Pandy.

    Świat motoryzacji staje coraz bardziej na głowie.

    • 19 0

    • Jak potrzebujesz jeździć do Torunia (3)

      To kup se auto z silnikiem spalinowym. Auta elektryczne raczej nie są na trasy, choć na uparciucha można. Póki elektryki mają zasięgi po 200-400 km ich zastosowanie ogranicza się raczej do miasta

      • 1 1

      • (1)

        Nie każdy elektryk ma tak mały zasięg. Niestety prawie niedostępne u nas ze względów braku stacji wodorowych Mirai dwójka przejedzie prawie tysiąc km na jednym tankowaniu. Moim zdaniem właśnie w tę stronę powinny iść elektryki

        • 2 1

        • wg mnie też

          póki co produkują to co najłatwiejsze po to by móc wypełnić politykę unii o ilości emisjii spalin. Po prostu muszą mieć modele elektryczne by średnia wychodziła na rozsądnym poziomie i nie dowalali im kar. Dzięki temu moga też produkować swoje flagowe wysokoemisyjne modele. Między innymi z tego powodu taki Aston Martin kupił produkcję iluś tam małych Toyot iQ które miały jeździć z logiem Astona. Chodziło o to żeby nie dowalili im domiaru przez wysokoemisyjność. Na razie technologie wodoru najlepiej opanowała Toyota, niemniej jest to drogie stąd producenci wybierają hybrydy albo elektryki.

          • 0 0

      • W pupe z tym... To nie auta.

        Gokart za 200 tysi

        • 0 0

    • Z 65km/h to dojedziesz do Torunia i z powrotem.

      Przy 120km/h powinieneś spokojnie do Torunia dojechać z zapasem. Prędkość maksymalna wyższa niż 140km/h ma rzeczywiście gigantyczne znaczenie w Polsce, najlepiej tak koło 300km/h mieć, nie?

      • 0 0

  • kreatif technolorzi (2)

    • 5 1

    • Hehe (1)

      Technolożi

      • 3 0

      • Cithoen

        Kheatif technolożi

        • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane