• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie drogi i tory do remontu

Michał Tusk
25 kwietnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
W ciągu półtora roku kilkadziesiąt gdańskich ulic czekają remonty, przebudowywane mają być też torowiska tramwajowe.

O tym, że mieszkańców Gdańska czeka wielomiesięczny komunikacyjny paraliż, wiadomo już od ponad pół roku. Wówczas okazało się, że urzędnikom udało się wywalczyć 80 mln zł dofinansowania z UE na tzw. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej. Składa się na niego m.in. budowa linii tramwajowej na Chełm oraz remont torowisk w całym mieście.

I to właśnie wymiana torów stanie się powodem największych uciążliwości dla pasażerów, którzy będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej, a także kierowców, gdyż w wielu miejscach prace torowe będą wiązały się z zamknięciem jezdni. Dodatkowo na prace przy torowiskach nałoży się kilka innych projektów drogowych, takich jak remont Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, budowa trasy W-Z czy trwająca już modernizacja ul. Marynarki Polskiej.

- Taka liczba inwestycji prowadzonych równocześnie to rzecz bez precedensu - przyznaje prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Od kilku miesięcy planiści ustalali kolejność remontów. Chodziło o to, by prace w poszczególnych częściach miasta były skoordynowane. Dzięki temu kierowcy zawsze będą mieli możliwość znalezienia w miarę dogodnego objazdu, a tramwaje będą mogły jeździć między największymi dzielnicami.

Wszystko zacznie się w czerwcu, od przekładanego już wiele razy remontu ul. Pomorskiej, która zostanie całkowicie wyłączona z ruchu. Miesiąc później rozpocznie się wymiana torów na ul. Wita Stwosza - od zajezdni do ul. Bażyńskiego. W listopadzie roboty przeniosą się na Zaspę i Przymorze, gdzie wymieniane będą tory na ul. Chłopskiej, Rzeczpospolitej i Mickiewicza (w tym pętla na Zaspie). W tym samym czasie w centrum zamknięta zostanie jedna z jezdni Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich.

Kolejny etap rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku. Wtedy, po zakończeniu dotychczasowych prac, robotnicy zajmą się torowiskami we Wrzeszczu (Al. Grunwaldzka i Al. Hallera) oraz odcinkiem ul. 3 Maja między Urzędem Miejskim a Al. Armii Krajowej. Ostatnia odsłona modernizacji gdańskich torowisk to roboty na Al. Zwycięstwa od Opery Bałtyckiej do Błędnika i dalej - ulicą 3 Maja - do Urzędu Miejskiego, które mają być realizowane od września do grudnia przyszłego roku. Wtedy też powinna zakończyć się budowa nowej linii na Chełm.

- Według naszych szacunków podczas prac czas podróży autem po Gdańsku wydłuży się dwukrotnie - przestrzega Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (38) 1 zablokowana

  • Nareszcie!!

    • 0 0

  • kierowcy na rowerki

    • 0 0

  • mam nadzieję że w Gdańsku znajdą się ludzie mądrzy którzy wyjdą z założenia że szybciej dojadą środkami komunikacji miejskiej niż własnym samochodem i w ten sposób ograniczą ilość korków

    • 0 0

  • Cóż można powiedzieć

    Chya ktoś czegośtu nie przemyślał.

    Z powyższego opisu widać, że głównie remontowane będą nie ulice tylko torowiska. Dla użytkowników aut niewiele się więc zmieni, a pasażerów tramwajów pewnie będzie mniej trzęsło. I to dostaniemy za cenę zakorkowania na cacy miasta w sezonie turystycznym. Turyści będą zachwyceni.

    A co z mostem wantowym tzw. do nikąd?

    Praktycznie są trzy zjazdy z owodnicy: Spacerowa, Słowackiego, Kartuska - wszystkie są palcem budowy i żaden nie został w 100% przebudowany zgodnie z planem co można podsumować dwoma słowami - ZAKORKOWANE ZJAZDY

    70% ulic w Gdańsku nie było remontowanych od czasu ich budowy, a więc często lat 70.Wyglądają tak że odechciewa się wszystkiego. Przez 4 lata musiałem zainewstować w zawieszenie 3000 zł. Jednym słowem - TRAGEDIA

    Przy tak dobitych drogach powinny być chociaż przyzwoite ścieżki rowerowe, ale jest ich ciągle za mało i w wielu miejscach są źle zaprojektowane. Mało tego Gdańsk, któy szczyci się promowaniem tras rowerowych ma zakazy jazdy rowerami po starym mieście. Czy ktoś pamięta jeszcze czym było motywowane wprowadzenie wjazdówek na stare miasto? Co komu szkodzą rowerzyści na starym mieście?

    • 0 0

  • Ha!

    Rowery na Starym Mieście - to jest promowanie przez zakazanie.
    myślałem że przy przebudowie Spacerowej ktoś wpadnie na pomysł zrobienia ścieżki rowerowej - ale guzik!

    • 0 0

  • A ja mam pytanie

    dlaczego ZNÓW remontowane mają być torowiska między Wrzeszczem a Zaspą? Przecież pamiętam, że niedawno (ze 3-4 lata temu) były remontowane - nie można było raz a dobrze?

    • 0 0

  • Żmijko

    O ile dobrze pamiętam - to były remontowane przystanki a nie torowiska
    a torowisko od Wrzeszcza aż do Żabianki to jazda ekstremalna

    • 0 0

  • Torowiska

    Faktycznie - część torowisk między Wrzeszczem a Zaspą rzeczywiście kilka lat temu była remontowana. Może teraz po prostu pozostałe odcinki?
    Przeczytałem tę informacje i serce rośnie! W ciepły letni dzień przysiądźcie sobie gdzieś w pobliżu miejsca remontu i przypatrzcie się zrywaniu starego torowiska - jak ono naprawdę wygląda. Sam tak niekiedy robię jak mi się nudzi. Widok przeraża, dosłownie.
    Pozdrawiam wszystkich myślących.

    • 0 0

  • Bolo

    torowiska też były, do dziś pamiętam ten charakterystyczny smrodek podkładów drewnianych.
    Była remontowana całość od placu Komorowskiego do pętli, to co oni tam chcą remontować na Rzeczpospolitej, bo nie kumam? To jakaś lipa...
    Mickiewicza i Chłopska - rozumiem.

    • 0 0

  • Rowerzyści

    Zgadzam się z przedmówcami nt. rowerów. Coż to za problem po remoncie poprowadzić nitkę rowerową? Spacerowa, teraz będzie Podwale Grodzkie. Dlaczego tego się nie robi?
    Wg mnie odpowiedź jest prosta:
    Kultura rowerowa jest za mało rozwinięta, a szum wokół tego spowodowany jest jedynie modą przybyłą z Zachodu. I tak wytworzyły się dwa podejścia wobec rowerzystów:
    1.Opcja budowy dróg rowerowych, co więcej przemyślanej budowy infrastruktury (zakończenia, krawężniki, znaki drogowe, itd.). Wynika to z wizyt w krajach zachodniej Europy, głównie nam bliskich Niemiec, Holandii i Skandynawii.
    2.Opcja antyrowerowa utwierdzona prze ludzie będących w USA. Liczy się jedynie samochód, nawet chodników jak na lekarstwo.
    Te dwie opcje panują w Polsce.
    Moda modą, ale może rosnąca liczba rowerzystów będzie wymuszać na projektantach oraz urzędnikach budowę LOGICZNIE poprowadzonych ścieżek oraz LOGICZNYCH wykończeń.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane